وام بدون ضامن | شرایط دریافت وام بدون ضامن

دریافت وام بدون ضامن در شب عید | کدام بانک ها وام بدون ضامن می دهند؟

تسهیلات خرد بدون ضامن که مقرر شده بود در دو مبلغ ۵۰ و ۱۰۰ میلیون تومانی وام پرداخت شوند در روزهای گذشته توسط برخی از بانک ها و طبق دستورالعملی که وزارت اقتصاد صادر کرده بود به افرادی که حقوقشان را از بانک های عامل می گیرند ارائه شده است.

دریافت وام بدون ضامن در شب عید | کدام بانک ها وام بدون ضامن می دهند؟
کدخبر : 5626
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام بدون ضامن وامی است که در چند هفته اخیر به یکی از مباحث روز تبدیل شده است.  در ابتدا رئییس جمهور موضوع وام بدون ضامن را در جلسه با فعالین اقتصادی عنوان کرد از مدیران عامل بانک‌ها خواسته بود تا پرداخت وام به آحاد جامعه تسهیل گردد؛ به این صورت که اعتبارسنجی متقاضیان وام‌های خرد جایگزین وثیقه‌های سنگین و چند ضامن برای دریافت تسهیلات بانکی شود.  وزیر اقتصاد هم پس از صحبت‌های رییس جمهوری اعلام کرد که از روز شنبه (نهم آبان ماه) طرح  وام بدون ضامن در بانک‌های دولتی اجرایی شود و وزارت اقتصاد بر اجرای آن نظارت خواهد کرد.برای دریافت وام بدون ضامن در مرحله اول، شاغلان، بازنشستگان و مستمری ‌بگیران دستگاه ‌های اجرایی و شاغلان و بازنشستگان نهادهای عمومی غیردولتی، مشمول دریافت تسهیلات بدون ضامن هستند. در ادامه به آخرین خبر از پرداخت وام بدون ضامن می پردازیم.

وام بدون ضامن

گزارشات حاکی از تخطی برخی از بانک ها از پرداخت تسهیلات خرد بدون ضامن در روزها و هفته های اخیر است، اما تعدادی از بانک های زیرمجموعه وزارت اقتصاد، این طرح را اجرایی کرده و طبق گزارشی که معاون این وزارتخانه ارائه کرده حجم قابل توجهی از تسهیلات ارائه شده توسط این دسته از بانک ها در هفته های اخیر ارائه شده است.

تسهیلات خرد بدون ضامن که مقرر شده بود در دو مبلغ ۵۰  و ۱۰۰ میلیون تومانی وام پرداخت شوند در روزهای گذشته توسط برخی از بانک ها و طبق دستورالعملی که وزارت اقتصاد صادر کرده بود به افرادی که حقوقشان را از بانک های عامل می گیرند ارائه شده است. 

طبق آنچه بانک‌هایی که خدمات وام خرد بدون ضامن را در این دوره به مشتریان خود ارائه می‌کنند منتشر کردند، افرادی امکان درخواست تسهیلات بدون ضامن را دارند که حقوق‌بگیر این بانک‌ها باشند. سود این وام‌ها نیز که طبق دستورالعمل وزارت اقتصاد بدون ضامن هستند ۱۸درصد اعلام شده است. البته حداکثر مدت زمان بازپرداخت این نوع تسهیلات با توجه به مبلغ وام تفاوت دارد. سقف مدت پرداخت اقساط برای وام های ۱۰۰ میلیون تومانی ۴۸ ماه بوده و متقاضیان وام ۵۰ میلیون تومانی هم باید حداکثر در ۳۶ ماه اقدام به تسویه حساب با بانک عامل کنند. 

برای درخواست این وام، هزینه هایی نظیر تشکیل پرونده و آبونمان سالیانه برعهده متقاضی خواهد بود که در ادامه توضیحاتی پیرامون آن ارائه شده است. با توجه به شرایطی که به آنها اشاره شد در صورتی که فرد متقاضی وام ۱۰۰ میلیون تومانی باشد، باید ماهیانه قسطی معادل یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به بانک پرداخت کند. در واقع کل مبلغ سودی که به این وام تعلق می گیرد معادل ۴۰ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۹۹۸ تومان بوده که در صورت تجمیع با اصل مبلغ وام، مجموعا مبلغ بازپرداخت در مدت زمان معین ۱۴۱ میلیون و ۴۹ هزار و ۹۹۸ تومان خواهد بود.

در حال حاضر و طبق گزارشات میدانی بانک های ملت، تجارت و صادرات اقدام به پرداخت وام های خرد بدون ضامن کرده و مشتریان می توانند با توجه به شرایطی که اعلام شده اقدام به ثبت تقاضای دریافت تسهیلات کنند. 

وام بدون ضامن

پیرو تاکید رییس جمهور و دستور وزیر اقتصاد درباره پرداخت تسهیلات خرد به مردم، از بهمن ماه امسال تاکنون بانک‌های کشور بیش از ۱۰۰ هزار فقره وام خرد با شرایط آسان به متقاضیان پرداخت کردند.

 ذبیح الله سلمانی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر اقتصاد و امور دارایی در پرداخت بیش از ۱۰۰ هزار فقره وام خرد با شرایط آسان به متقاضیانحاشیه سفر یکروزه خود به قزوین در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر، گفت: این تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان بوده و بدون ضامن به افرادی، چون کارکنان دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های مختلف و بازنشستگان پرداخت شده است.

سلمانی خاطرنشان کرد: در مرحله نخست تسهیل در شرایط پرداخت وام به افراد جامعه مقرر شد شاغلان و افراد حقوق بگیر از مجموعه‌های دولتی و بازنشستگان با رده اعتباری (الف و ب) بتوانند از همان بانکی که حقوق خود را دریافت می‌کنند تا سقف ۵۰ میلیون تومان با تایید ذیحسابی و نامه کسر از حقوق و تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با پرداخت یک فقره چک یا سفته تسهیلات دریافت نمایند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر اقتصاد و امور دارایی تصریح کرد: در مرحله دوم پرداخت تسهیلات با شرایط آسان برای شاغلان بخش خصوصی که از رده اعتباری مناسب برخوردار باشند و بدهی به سیستم بانکی نداشته باشند نیز هدفگذاری شده است.

سلمانی تأکید کرد: با مدیران بانک‌هایی که از بخشنامه‌ها و دستور‌های وزرات اقتصاد پیرامون ارایه تسهیلات خرد با شرایط آسان استنکاف کنند برخورد می‌شود و سیستم‌های نظارتی بانک ها، بانک مرکزی و وزرات اقتصاد در این رابطه فعال شده و تاکنون چندین مدیر بانک نیز به این دلیل از سمت خود برکنار شده اند.

بر اساس مصوبات جدید همه بانک‌ها موظف شدند به کارمندان دولت، مستمری بگیران تامین اجتماعی، کارکنان شاغل در شرکت‌های بزرگ بخش خصوصی وام بدون ضامن پرداخت نمایند که از این میان بانک ملی، بانک صادرات، بانک سپه و بانک ملت شروع به پرداخت وام کرده‌اند. همچنین بانک ملت نیز به تمام مشتریان خوش‌حساب خود وام فوری بدون ضامن پرداخت می‌کند.

وام بدون ضامن یکی از طرح‌های جدید بانک مرکزی می‌باشد. این وام بیشتر به افرادی پرداخت می‌شود که دارای رتبه اعتباری بالایی می‌باشند و از دید بانک مرکزی یک مشتری خوش حساب بانکی به شمار می‌آیند.

وام بدون ضامن همان‌طور که از نام آن مشخص است بدون دریافت هیچ‌گونه ضمانتی اعم از ضمانت فرد دیگر، ضمانت با سند ملکی، ضمانت با سپرده و… پرداخت می‌شود، در تعریف بانک مرکزی بانک‌ها موظف هستند به مشتریان دارای رتبه اعتبارسنجی خوب( A و B) تسهیلات خرد ( زیر ۱۰۰ میلیون تومان) بدون دریافت چک، سفته و فقط با گواهی کسری از حقوق، به پشتوانه خوش حسابی فرد پرداخت نمایند.

وام بدون ضامن به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

از تاریخ ۹ بهمن ۱۴۰۰ پرداخت وام بدون ضامن توسط بانک‌ها وارد فاز اجرایی شده است و در مرحله اول فقط به افراد زیر پرداخت می‌شود:

شاغلان و بازنشستگان نهادهای عمومی غیر دولتی

شاغلان، بازنشستگان و مستمری‌بگیران دستگاه‌های دولتی

شرکت‌های معتبر بخش خصوصی که حقوقشان در بانک‌های زیر مجموعه وزارت اقتصاد پرداخت می‌شود.

نکته: توجه کنید مهم‌ترین شرط پرداخت وام بدون ضامن، رتبه اعتباری بالا و داشتن سوابق خوب در سیستم بانکی کشور می‌باشد.

شرایط پرداخت وام بدون ضامن چگونه است؟

باتوجه به سخت‌گیری بانک مرکزی به بانک‌ها جهت هرچه سریعتر اجرا شدن پرداخت وام بدون ضامن به متقاضیان، باز هم بانک‌ها از پرداخت فوری این وام شانه خالی می‌کنند و شرایط زیر را برای پرداخت وام بدون ضامن در نظر گرفته‌اند:

دریافت وام تا ۵۰ میلیون تومان تنها با نامه کسر از حقوق.

دریافت وام تا ۱۰۰ میلیون تومان یک نامه کسر از حقوق همراه با چک یا سفته.

دریافت وام فقط از بانکی که حقوق خود را دریافت می‌کنید امکان‌پذیر است.

مبلغ وام بر اساس رتبه اعتباری شما متغیر می‌باشد و توسط بانک تعیین می‌شود.

حقوق دریافتی شما باید پاسخگوی مبلغ اقساط ماهانه وام بدون ضامن باشد.

سود وام بدون ضامن در بانک‌ها ۱۸ درصد است.

اگر حقوق خود را از بانک قرض الحسنه دریافت می‌کنید باید سود کمتری برای وام پرداخت نمایید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه