سود سهام عدالت | واریز سود سهام عدالت

هشدار جدی برای سود سهام عدالت | تسویه سود سهام عدالت به این شرط

شرکت سپرده‌ گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) با انتشار اطلاعیه‌ای به وراث متوفیان سهام عدالت هشدار داد که به اخبار غیر رسمی و اظهارنظرهای غیر کارشناسی توجه نکنند.

هشدار جدی برای سود سهام عدالت | تسویه سود سهام عدالت به این شرط
کدخبر : 5566
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طبق آخرین خبر ها به نظر می رسد سود سهام عدالت همه سهامداران واریز شود. سود سهام عدالت هر سال در دو مرتبه به حساب سهامداران پرداخت می شود. باقی مانده، حواشی واریز سود سهام عدالت سال ۹۸ همچنان ادامه دارد و سهامداران را از اینکه این پول به حسابشان واریز نشود نگران کرده است. رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، در حال پیگیری موضوع عدم پرداخت سود سهام عدالت توسط برخی شرکت ها است. در ادامه آخرین خبر ها را از واریز سود سهام عدالت می خوانیم.

سود سهام عدالت

 در این اطلاعیه آمده است: متاسفانه در روزهای اخیر برخی افراد بدون صلاحیت، با اظهار نظرهای غیرکارشناسی و ارائه اطلاعات غلط، وراث متوفیان سهام عدالت را دچار سردرگمی کرده‌اند.

این در حالی است که شرکت سپرده گذاری مرکزی به عنوان متولی انتقال سهام متوفیان سهام عدالت به وراث، در هفته های گذشته رسما اعلام کرده است که این شرکت در حال طراحی سامانه ای و همکاری با دستگاه های ذیصلاح برای انجام فرایندهای این انتقال به صورت الکترونیکی است و وراث متوفیان سهام عدالت باید منتظر اطلاعیه های رسمی این شرکت باشند.

گفتنی است، مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی نیز در هفته های جاری اعلام کرده است که سهام عدالت بیش از ۳ میلیون متوفی تا ۶ ماه آینده به وراث و افراد تحت تکفل واگذار می‌شود.

محمد باغستانی گفته بود: طراحی سامانه برای واگذاری سهام عدالت متوفیان به وراث در دست انجام است و پیش بینی می‌کنیم تا حدود ۶ ماه دیگر این سامانه به سرانجام برسد.

مدیر عامل شرکت سپرده گذاری مرکزی درخصوص علت طولانی شدن فرایند تعیین تکلیف سهام عدالت متوفیان تصریح کرد، باید زیرساخت‌های متعددی برای واگذاری سهام این افراد ایجاد می‌شد و پیچیدگی‌هایی که برای انتقال‌های قهری متصور است موجب شد تا این فرایند طولانی شود.

شایان ذکر است، هرگونه اطلاع رسانی در خصوص سهام عدالت صرفا از طریق وب‌سایت رسمی شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به نشانی http://www.csdiran.ir به اطلاع عموم مشمولان سهام عدالت می رسد.

سود سهام عدالت

در حالی سهامداران عدالت کماکان ۱۰ درصد سود سهام خود را از سال گذشته طلب دارند که دریافت سود امسال آنها نیز با تاخیر مواجه شده است.

بنابر اعلام مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، سود سهام عدالت در حال وصول از شرکت‌های سرمایه‌پذیر است و این سود احتمالا هفته آینده که سومین هفته اسفند است، واریز می‌شود.

این در شرایطی است که پیش‌تر متولیان امر وعده پرداخت این سود از ابتدای اسفندماه جاری دادند که این امر نیز محقق نشد؛ با این حال به تازگی محمد باغستانی، مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در مورد آخرین وضعیت دریافت سود عملکرد سال ۹۹ شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت ‌گفته‌ همچنان در حال پیگیری وصول سود سهام هستیم، برخی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر سود عملکرد خود را به حساب شرکت سپرده‌گذاری واریز کرده‌اند و هنوز بعضی از شرکت‌ها مانده‌اند و ما در حال پیگیری هستیم.

وی اظهار امیدواری کرده سایر شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت سود عملکرد خود را هر چه سریع‌تر واریز کنند تا بعد از تجمیع این سودها سود مربوط به سهام عدالت در سال ۹۹ در هفته سوم اسفند ماه سال جاری به صورت متمرکز و یک‌جا واریز شود.

محمد باغستانی در مورد آخرین وضعیت دریافت سود عملکرد سال 99 شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت،‌گفت:‌ همچنان در حال پیگیری وصول سود سهام هستیم، برخی از شرکت‌های سرمایه‌پذیر سود عملکرد خود را به حساب شرکت سپرده‌گذاری واریز کرده‌اند و هنوز بعضی از شرکت‌ها مانده‌اند و ما در حال پیگیری هستیم.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اطلاعاتی را درباره واریزی‌ سودهای سال گذشته سهام عدالت ارائه داده و اعلام کرده است: سهامدارانی که سود سال گذشته خود را دریافت نکرده‌اند، هر چه زودتر نسبت به اصلاح شماره شبای خود در سامانه سجام و سامانه سهام عدالت اقدام کنند.

به دنبال اقدامات انجام شده برای واریز سود سال ۹۹ سهام عدالت در چند روز آینده، برخی از مشمولان این سهام اعلام کرده‌اند که هیچ‌گونه اطلاعی درخصوص پرداخت سود سال ۹۸ خود ندارند و نسبت به واریز آن در سال گذشته دچار شک و ابهام شده‌اند که به دنبال چنین اتفاقی، نسبت به راه‌های رفع این مشکل بی‌اطلاع هستند.

براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جزو مشمولان سهام عدالت هستند اما تاکنون سود سهام خود را دریافت نکرده‌اند، علت ایجاد چنین مشکلی ناشی از آن بوده است که شماره شبا آنان در سامانه ثبت نشده یا شماره شبای این افراد نامعتبر، مسدود، راکد، مشترک ۲ امضاء ارز یا بلندمدت بوده است.

شرکت سپرده‌گذاری مرکزی با ارائه جزییات دقیقی از رفع این مشکل، اعلام‌کرد: افرادی که اطلاع دقیقی نسبت به پرداخت یا عدم پرداخت سودهای واریز شده سهام عدالت خود ندارند، می‌توانند با مراجعه به سایت sahamedalat.ir و با ورود به گزینه مشاهده دارایی سهام عدالت، اطلاعات کامل نسبت به پرداختی‌های خود را ‌ به دست آورند.

پس از ورود به این گزینه و ورود کد ملی، اگر در «منوی سابقه پرداخت» گزینه «پرداخت موفق» ثبت شده باشد، بدین معناست که مشکلی در پرداخت سود وجود نداشته و این واریزی انجام شده است، اما ثبت گزینه «بازگشت از بانک» به معنای اشتباه در درج شماره شبا و نامعتبر بودن آن است.

این موضوع بارها از سوی شرکت سپرده‌گذاری و نیز مسوولان حاضر در سازمان بورس مطرح شده است، افرادی که تاکنون سود سهام عدالت خود را دریافت نکرده‌اند باید هر چه زودتر اقدامات لازم برای رفع مشکل ایجاد شده را در دستور کار قرار دهند تا بتوان برای واریز سودهای عقب مانده اقدام کرد که در این زمینه ۲ روش پیش‌روی سهامداران قرار داده شده است.

در روش نخست، مشمولان سهام عدالت می‌توانند از طریق سامانه سجام sejam.ir مشکل مربوطه را برطرف کنند، در این خصوص افرادی که تاکنون در سامانه سجام ثبت‌نام نکرده‌اند باید هر چه زودتر به منظور رفع این مشکل، اقدام به ثبت‌نام در سامانه سجام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه