رتبه بندی معلمان | افزایش حقوق معلمان

خبر غافلگیرکننده برای رتبه بندی معلمان | خانه دار شدن آسان برای معلمان

یوسف نوری گفت: بخشی از ۱۰۰ هزار واحد مسکن ملی که برای فرهنگیان در نظر گرفته شده بود در استان و شهرستان های مختلف در حال اجرا و جمع آوری اطلاعات است و وزیر راه و شهرسازی هم مجوز ساخت مسکن برای فرهنگیان تا ۳۰۰ هزار واحد را داده است.

خبر غافلگیرکننده برای رتبه بندی معلمان | خانه دار شدن آسان برای معلمان
کدخبر : 5525
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

رتبه بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش گفت: تفاهم نامه ساخت مسکن فرهنگیان تا ۱۰۰ هزار واحد منعقد شده و وزیر راه و شهرسازی هم مجوز ساخت تا ۳۰۰ هزار واحد را داده است.

به گفته وزیر آموزش و پرورش تا دیروز ۳۴ هزار نیروی آماده به خدمت داریم که با ورود آنها به مناطق محروم بخشی از این نابرابری ها برطرف می شود و از سوی دیگر ما اعلام کرده ایم در مناطقی که تعمیرات و یا ملکی ساخته می شود از مردم همان مناطق باید استفاده شود.

سال گذشته تفاهم نامه‌ای بین وزارت آموزش و پرورش و وزارت راه وشهرسازی برای ساخت مسکن در قالب طرح ملی مسکن منعقد شده بود.

 مسکن ملی طرح دولت دوازدهم بود که قرار بود ۴۰۰ هزار واحد مسکونی برای اقشار فاقد مسکن ساخته شود که هم اکنون اجرای این طرح با نهضت ملی مسکن یکی شده است.

طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان گفت: ما در عین پایبندی به قانون دنبال حل مسئله رتبه‌بندی معلمان هستیم.

هادی طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری خود با خبرنگاران ضمن تسلیت شهادت امام موسی کاظم (ع) در رابطه با بررسی آخرین طرح‌ها و لوایح گفت: در این مدت که نشست خبری نداشتیم ۱۵ طرح و لایحه بررسی شد.

ما ایرادی نسبت به طرح ساماندهی صنعت خودرو نداشتیم و هیئت عالی نظارت مجمع نسبت به آن ایراد دارد، بنابراین این موضوع را باید از مجمع پیگیری کنید.

شورای نگهبان نسبت به برگزاری الکترونیکی انتخابات موافق است به شرط اینکه امنیت آرای مردم تامین شود.

براساس قانون، نظارت بر رفتار نمایندگان در دوره نمایندگی بر عهده هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان است.

سخنگوی شورای نگهبان در نشست مطبوعاتی خود آخرین وضعیت رسیدگی به طرح‌ها و لوایح در این شورا را تشریح کرد.

 اولین مورد لایحه اصلاح قانون «مبارزه با قاچاق کالا و ارز» است که دیگر شورای نگهبان نسبت به آن ایراد و ابهامی نداشت و تایید شد. این لایحه متعلق به دولت بود و برای بهبود بحث قاچاق کالا و ارز تهیه شد و گام‌های موثری قرار است بردارد و انشالله در اجرا شاهد قانون موثری باشیم.

وی درباره طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان هم گفت: دومین مورد، طرح انتقال آب از دریای عمان به استان سیستان و بلوچستان است که با بررسی‌های صورت گرفته ابهامات آن رفع شد و تایید شد. امیدواریم با اجرای این قانون شاهد کاهش مشکلات مردم این منطقه باشیم. 

طحان نظیف در رابطه با طرح «تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار» گفت: شورای نگهبان نسبت به این طرح ایرادات و ابهاماتی داشت اما با اصلاحات مجلس این ایرادات برطرف شد و ما دیگر ایرادی به این طرح نداریم اما اخیرا نامه‌ای را از طرف هیئت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام دریافت کردیم که هنوز ایرادات این هیئت برطرف نشده و ما این ایرادات را به مجلس منعکس می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص طرح رتبه‌بندی معلمان گفت: شورای نگهبان به دنبال حل مسئله است و اختلافی با مجلس ندارد. این طرح در مجلس مصوب شده اما ما به صورت رسمی آن را دریافت نکردیم و بعد از دریافت طرح در دستور کار قرار می‌گیرد. نسبت به این طرح دو دسته ایراد مطرح بود اشکالات مالی و غیرمالی. ما بررسی خواهیم کرد آیا دولت تقبل مالی را نسبت به این لایحه داشته یا خیر. ما به دنبال حل مسئله رتبه‌بندی معلمان هستیم.

 
آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه