عیدی بازنشستگان | واریز عیدی بازنشستگان

فوری / پرداخت عیدی بازنشستگان آغاز شد| عیدی بازنشستگان با دستور رئیسی چند برابر شد؟

رئیس سازمان تامین اجتماعی گفت: پرداخت عیدی بازنشستگان از امروز آغاز می‌شود.

فوری / پرداخت عیدی بازنشستگان آغاز شد| عیدی بازنشستگان با دستور رئیسی چند برابر شد؟
کدخبر : 5494
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

موضوع عیدی بازنشستگان یکی از مباحثی است که در ماه های پایانی سال به چالش بزرگ دولت تبدیل شده است. عیدی بازنشستگان برخلاف دیگر قشر های کاری جامعه متناسب با حقوق پرداخت نمی شود . و هر ساله تغییر کم میزان عیدی بازنشستگان موجب نارضایتی در جامعه می شود. رییس کانون بازنشستگان کارگری تهران نیز گفته عیدی بازنشستگان مانند بازنشستگان کشوری پرداخت خواهد شد. در ادامه به آخرین جزییات از عیدی بازنشستگان می پردازیم.

 

بازنشستگان کشوری از تاخیر در واریز عیدی پایان سال خود انتقاد دارند؛ هر سال عیدی بازنشستگان به همراه حقوق بهمن ماه پرداخت می‌شد اما امسال بر خلاف رویه سال‌های قبل، حقوق پرداخت شد و واریز عیدی به تاخیر افتاد.بعد از هشدار رئیس جمهور، دولت با تخصیص اعتبار برای پرداخت عیدی بازنشستگان زیرمجموعه خود موافقت کرده است.

از قرار، هیات دولت، بعد از هشدار رئیس جمهور برای پرداخت عیدی بازنشستگان زیرمجموعه خود اعتبار تخصیص داده است؛ در جلسه اخیر قوا، پیشنهادهای دولت در زمینه پرداخت سریع و به موقع عیدی و پاداش بازنشستگان تصویب و مقرر شد با اختصاص اعتبار لازم در سریع‌ترین زمان ممکن پرداخت شود.

ابراهیم رئیسی چند روز قبل سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های اجرایی را ملزم کرد عیدی بازنشستگان را هرچه سریع‌تر پرداخت کنند.

 اطلاعات دریافتی ایلنا نشان می‌دهد که به احتمال زیاد، عیدی بازنششستگان کشوری در همین هفته پرداخت خواهد شد؛ به احتمال بالا، پرداخت عیدی‌ها قبل از چهارشنبه هفته جاری خواهد بود.

بازنشستگان کشوری در انتظار دریافت عیدی هستند و می‌گویند امیدواریم قبل دهم بهمن عیدی پایان سال خود را دریافت کنیم.

عیدی بازنشستگان

علی‌رغم این که چند روزی از اعلام میزان عیدی می‌گذرد، اما دستگاه‌های خبری از واریز آن نمی‌دهند، در این خصوص رئیس‌جمهور دستگاه‌های اجرایی را ملزم کرد حقوق و عیدی کارکنان و بازنشستگان را سریعا پرداخت کنند.

میزان عیدی بازنشستگان و کارمندان در هفته قبل اعلام شد و به واریز همزمان با حقوق بهمن ماه نرسید. به نظر می‌رسد، چون دستگاه‌های اجرایی زمان واریز عیدی را مشخص نکرده‌اند، رئیسی سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های اجرایی را ملزم کرد عیدی را سریعا پرداخت کنند.

در جلسه شب گذشته ستاد هماهنگی اقتصادی، رئیس جمهور سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های اجرایی را ملزم کرد حقوق و عیدی کارکنان و بازنشستگان را سریعا پرداخت کنند.

دولت در هفته قبل میزان عیدی امسال را اعلام کرد.

مبلغ عیدی امسال کارمندان دولت و بازنشستگان یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است. تنها ۱۰۰ هزار تومان بیشتر از مبلغ عیدی دریافتی سال گذشته. البته این مبلغ عیدی کارمندان مجرد است. عیدی کارمندان متاهل ۴۰۰ هزار تومان بیشتر از این رقم است. همچنین به ازای هر فرزند، قرار است ۱۵۰ هزار تومان به این مبلغ اضافه شود.

عیدی که دولت تعیین می‌کند شامل کارکنان دستگاه‌های اجرایی، نیرو‌های مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژی اتمی ایران (به استثنای کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار)، اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و تحقیقاتی و قضات می‌شود.

این میزان عیدی شامل بازنشستگان تامین اجتماعی نیز می‌شود. با این مدیر عامل این سازمان قبل از اعلام میزان عیدی برای واریز آن اعلام آمادگی کرد. اما هنوز زمان واریز عیدی امسال را اعلام نکرده است. به نظر می‌رسد علت تاخیر در واریز ابهام در میزان آن است.

پیگیری‌ها نشان می‌داد که تنها در مورد عیدی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی به سازمان تامین اجتماعی ایلاغیه ارسال شده است و به بازنشستگان حق عائله‌مندی و عیدی فرزند داده نمی‌شود.

از اواخر بهمن ماه بود که بازنشسته‌ها منتظر واریز عیدی به حسابشان بودند؛ اما تا به اکنون که سوم اسفند ماه است، هنوز چیزی به حساب بازنشسته‌ها واریز نشده و پیگیری‌ها نیز هنوز به زمان مشخصی نرسیده است.

امسال قرار شده بود که مبلغ عیدی یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان باشد؛ همچنین بازنشسته‌ها به ازای همسر ۴۰۰هزار تومان و به ازای فرزندان خود نیز ۱۵۰هزار تومان دریافت می‌کنند؛ یعنی عیدی یک خانواده ۴نفره ۲میلیون و ۳۰۰هزار تومان خواهد بود.

موسوی رییس سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به این سوال که عیدی بازنشسته‌ها چه زمانی واریز می‌شود گفت؛ کارهای مقدماتی واریز عیدی انجام شده و طی روزهای آینده واریز می شود چرا که تاکنون مشغول واریز حقوق بهمن ماه بودیم. 

اما سوال اساسی اینجاست که حقوق بهمن ۳۰ بهمن واریز شد و امروز سوم اسفند ماه است و چرا هنوز مبلغ عیدی به بازنشسته‌ها پرداخت نشده و همچنان زمانی هم برای پرداخت عیدی مشخص نشده است.

عیدی بازنشستگان

وزیر رفاه نیز در پاسخ به این سوال گفت: دوستان در تامین اجتماعی این موضوعات را بررسی می کنند و خبری از این موضوع نداشت.

پیگیری‌ها از صندوق بازنشستگی نیز پیشتر حاکی از آن بود که عیدی‌ها تا اواخر هفته پرداخت خواهد شد.

عیدی کارکنان و بازنشستگان دولت  به حساب آنها واریز شده است.

در روز‌های گذشته حقوق بهمن برای بازنشستگان و کارکنان دولت واریز شد، اما خبری از عیدی نبود.

 رئیسی رئیس جمهور پیش از عزیمت به قطر دستور واریز فوری عیدی بازنشستگان و کارکنان دولت را داد.

واریز عیدی کارکنان دولت هرساله با حقوق بهمن کارکنان و بازنشستگان اعمال می‌شود. امسال نیز با مصوبه هیئت وزیران عیدی کارکنان و بازنشستگان رقم یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان تعیین شد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی خواست که ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان افزون بر مبلغ عیدی پایان سال ۱۴۰۰ به بازنشستگان و مستمری بگیران بپردازد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه