یارانه جدید | ثبت نام یارانه جدید | واریز یارانه جدید

واریز یارانه ویژه به حساب سرپرستان خانوار | یارانه جدید 100 هزار تومانی را چه کسانی می گیرند؟

قاعدتا باید در روز سه‌شنبه هفته آینده یعنی دهم اسفند ماه یارانه معیشی بنزین به حساب سرپرستان خانوار واریز شود.

واریز یارانه ویژه به حساب سرپرستان خانوار | یارانه جدید 100 هزار تومانی را چه کسانی می گیرند؟
کدخبر : 5472
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

گمانه زنی هایی که در مورد  یارانه جدید و افزایش یارانه ها شده بود برخلاف وعده مسئولین تاکنون عملی نشده است. تاکنون هیچ مسئولی زمان دقیق پرداخت یارانه جدید را اعلام نکرده است اما بر اساس صحبت کارشناسان  پرداخت یارانه جدید به سال آینده موکول شده است. حال زمان واریز یارانه نقدی است  و از یارانه جدید خبری نیست و همان مقدار قبلی به حساب سرپرست خانوار واریز می شود.در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

یارانه جدید

یک احتمال برای واریز یارانه جدید ۱۰۰ هزار تومانی در هفته آینده وجود دارد، مردم امیدوارند که در صورت واریز این یارانه به اعضای واقعی چهار دهک اول واریز شود.

معمولا وقتی واریز یارانه با روز تعطیل مصادف می‌شود، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها یک روز زودتر آن را واریز می‌کنند. بنابراین به احتمال زیاد آخرین یارانه معیشتی امسال در ساعت ۲۴ روز دوشنبه نهم اسفند ماه واریز می‌شود.

از یک سو واریز یارانه در هفته آینده با مبعث رسول اکرم(ص) مصادف شده است و از سوی دیگر در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ قرار داریم، با توجه با سابقه دولت رئیسی در واریز یارانه ۱۰۰ هزار تومانی ۲۲ بهمن ماه، احتمال تکرار این یارانه در هفته آینده وجود دارد.

در بهمن ماه دولت اعلام کرد که به چهار دهک اول یارانه پرداخت می‌کند، پس از انجام این واریزی موج اعتراض در بین کسانی به وجود آمد که مدعی بودند جزو خانوارهای چهار دهک هستند.

بسیاری از مخاطبان تجارت‌نیوز نسبت به واریز یارانه جدید ۱۰۰ هزار تومانی امیدوارند. البته بیشتر آنها کسانی هستند که مشمول یارانه ۲۲ بهمن نشده‌اند، آنها امیدوارند که این بار به آنها تعلق بگیرد.

مشمولان یارانه ۱۰۰ هزار تومانی چه کسانی هستند؟

«من سه تا بچه دارم مستاجرم ،ماشین هم نداریم و الان شوهرم دوسه ماهه بیکاره واقعا به این پول نیاز دارم»

«خدا وکیلی ما هم مستحق این ۱۰۰هزار تومنی هستیم نه حقوقی داریم نه بیمه هستیم ،،نمیدونم چرا بعضی خانواده ها هستند که حقوق بگیر هستند وضع مالی خوبی دارند چرا به اونا تعلق گرفت ولی ما نه»

«انشالله که واریز بشه من هم جزجهار دهک اول و کارگر دارای دو فرزند هستم برای ما هم واریز نشد»

«من یک کار گر ساده هستم با حقوق وزارت کار سه ماهه بیکار شدم برای بیمه بیکاری درخواست دادم هنوز نتیجه نگرفتم ولی یارانه ۱۰۰ تومانی برای من واریز نشد. شما را به خدا پیگیری کنید که این دفعه حق ما ضایع نشه ساکن روستا هستم با دو فرزند کوچک. ممنون از پیگیری شما.»

«امیدوارم که این دفعه سهم مالک و مغازه داران و ماشین داران نشه سهم مستاجر ای بدبخت بشه که هر چی هم در میاریم میشه اجاره خونه و قسط وام»

«من شوهرم بیکاره بیمه هم نداریم یک بچه هم دارم یارانه ۲۲ بهمن به ما ندادن تورو خدا حداقل این ۱۰۰ هزار عیدی رو بدید»

وزارت کار پس از واریز یارانه بهمن به نوعی اعتراف کرد که در شناسایی مشمولان خطا رخ داد، بنابراین احتمال این که برای یارانه جدید لیست مشمولان به روز رسانی شود وجود دارد.

یارانه جدید

از یک سو واریز یارانه در هفته آینده با مبعث رسول اکرم(ص) مصادف شده است و از سوی دیگر در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ قرار داریم، با توجه با سابقه دولت رئیسی در واریز یارانه ۱۰۰ هزار تومانی ۲۲ بهمن ماه، احتمال تکرار این یارانه در هفته آینده وجود دارد.

از یک سو واریز یارانه در هفته آینده با مبعث رسول اکرم(ص) مصادف شده است و از سوی دیگر در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ قرار داریم، با توجه با سابقه دولت رئیسی در واریز یارانه ۱۰۰ هزار تومانی ۲۲ بهمن ماه، احتمال تکرار این یارانه در هفته آینده وجود دارد.

دولت به مناسبت ۲۲ بهمن ماه به حدود ۳۲ میلیون نفر یارانه ۱۰۰ هزار تومانی پرداخت کرد. سازمان هدفمندسازی نیز اعلام کرد که مشمولان این یارانه چهار دهک اول هستند. در همان زمان بسیاری از مردم خود را جزو چهار دهک اول می‌دانستند و معترض بودند که چرا یارانه برایشان واریز نشده است.

وزارت کار نیز به نوعی به خطا در شناسایی مشمولان یارانه ۲۲ بهمن اعتراف کرد. اگر قرار باشد این یارانه واریز شود باید دید لیست مشمولان به‌روز می‌شود یا خیر؟

ممکن است اگر اطلاعات جدیدی دست ما می‌رسید، وضعیت دهک‌بندی‌ها فرق می‌کرد و برخی از مشمولان فعلی، مشمول یارانه نمی‌شدند.

همزمان با واریز یارانه ۲۲ بهمن به حساب ۳۲ میلیون نفر از مشمولان، مردم بسیاری اعلام کردند که جزو چهار دهک درآمدی و یا تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، اما یارانه نگرفته‌اند.

همان زمان این سوال مطرح شد که آیا دولت در واریز یارانه ۲۲ بهمن خطا کرده است؟ امروز وزیر کار به این سوال جواب داده و گفته: ابهاماتی در دهک بندی‌ها به وجود آمده است. برخی از سامانه‌های اطلاعاتی به هم وصل هستند و برخی نه.

ممکن است اگر اطلاعات جدیدی دست ما می‌رسید، وضعیت دهک‌بندی‌ها فرق می‌کرد و برخی از مشمولان فعلی، مشمول یارانه نمی‌شدند.

به عبارتی وزیر رفاه اعتراف کرده که دولت در شناسایی چهار دهک اول درآمدی هم خطا کرده است. حجت عبدالملکی گفته: تعداد زیادی از بانک‌های اطلاعاتی هستند که به سامانه رفاه ایرانیان متصل هستند، اما تعدادی بانک اطلاعاتی نیز وجود دارند که همچنان متصل نشده‌اند. ما در تعامل با بخش‌های مختلف در قوه قضائیه و دولت تلاش می‌کنیم تا همه بانک‌های اطلاعاتی را متصل کنیم.

یارانه جدید

وزیر درباره دهک بندی‌ها گفته: تا امروز اطلاعات بانک‌های اطلاعاتی که متصل نشدند را مورد استفاده قرار نداده‌ایم. به این معنا که اگر اطلاعات جدیدی به دست ما برسد ممکن است وضعیت درآمدی افراد متفاوت شود در نتیجه دهک‌های برخی تغییر خواهد کرد و ممکن است در دهک‌های بالاتر قرار گیرند.

در حال حاضر براساس مجموع بانک‌های اطلاعاتی که در اختیار ما است دهک‌بندی‌ها انجام شده است. این مسئله در دولت نیز مطرح شده و یکی از درخواست‌هایی که در شورای عالی رفاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت این است که تمامی بانک‌های اطلاعاتی در اختیار پایگاه رفاه ایرانیان قرار بگیرد تا دهک‌بندی دقیق‌تری انجام دهیم.

22 بهمن بود که قرار شد یارانه‌ای جدید به حساب سرپرست خانوارها واریز شود. البته این یارانه، یک یارانه دائمی نبود و تنها به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به برخی از افراد پرداخت می‌شد.

یارانه مورد نظر همان شب به حساب تعدادی از سرپرستان خانوار واریز شد و عده زیادی نیز هیچ یارانه‌ای دریافت نکردند.

واریزنشدن یارانه ٢٢بهمن برای همه مردم، اعتراضات زیادی به دنبال داشت؛ برای مثال یکی از مخاطبان با انتقاد از اینکه چرا یارانه ٢٢بهمن برای همه مردم واریز نشده است، گفت: ٣ماه است که شغلی ندارم و واقعا به این یارانه نیاز داشتم.

مخاطب دیگری هم نوشت: یارانه ٢٢بهمن تنها به افرادی واریز شد که مستحق نبودند و نیازمندان واقعی جاماندند. بسیاری از مخاطبان نیز به اقتصادآنلاین گفتند: با وجود اینکه حقوقی دریافت نمی‌کنند، اما مشمول یارانه نشدند.

با این وجود تب و تاب یارانه جدید درحال فروکش شدن بود که در خبری اعلام شد یارانه ٢٢بهمن براساس اطلاعات به روز نشده واریز شد. با انتشار این خبر عده زیادی منتظر بودند تا بدانند واکنش مسئولان چیست و آیا یارانه اشتباه واریز شده یا خیر.

وزیر کار به این پرسش پاسخ داد؛ اما پاسخی نامفهوم. وی در خبری گفت: تعداد زیادی از بانک‌های اطلاعاتی هستند که به سامانه رفاه ایرانیان متصل هستند اما تعدادی بانک اطلاعاتی نیز وجود دارند که همچنان متصل نشده‌اند. ما در تعامل با بخش‌های مختلف در قوه قضائیه و دولت تلاش می‌کنیم تا همه بانک‌های اطلاعاتی را متصل کنیم.

به گفته وزیر کار، تا امروز اطلاعات بانک‌های اطلاعاتی که متصل نشدند را مورد استفاده قرار نداده‌ایم. به این معنا که اگر اطلاعات جدیدی به دست ما برسد ممکن است وضعیت درآمدی افراد متفاوت شود در نتیجه دهک‌های برخی تغییر خواهد کرد و ممکن است در دهک‌های بالاتر قرار گیرند. در حال حاضر براساس مجموع بانک‌های اطلاعاتی که در اختیار ما است دهک‌بندی‌ها انجام شده است. این مسئله در دولت نیز مطرح شده و یکی از درخواست‌هایی که در شورای عالی رفاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت این است که تمامی بانک‌های اطلاعاتی در اختیار پایگاه رفاه ایرانیان قرار بگیرد تا دهک‌بندی دقیق‌تری انجام دهیم.

در واقع پاسخ وزیر کار نیز به درستی چیزی را مشخص نکرد و حتی معلوم نشد یارانه اشتباه واریز شده یا نه. بنابراین صحبت‌های او نیز نمی‌توانست پاسخ کسانی که می‌خواستند بدانند یارانه جدید به جامانده‌ها واریز می‌شود یا خیر را بدهد.

پیگیری‌هانیز با پاسخ‌های نامشخص و شانه خالی‌کرد‌ن‌ها همراه بود. حال یک هفته از این ماجرا می‌گذرد و هنوز تکلیف یارانه ٢٢بهمن به طور دقیق مشخص نشده و با گذشت این زمان و عدم پاسخگویی مسئولان احتمالا بعید به نظر می‌رسد که قرار بر واریز یارانه‌ای جدید باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه