یارانه معیشتی | واریز یارانه معیشتی

فصل الخطاب وزیر کار برای یارانه معیشتی 22 بهمن | جاماندگان یارانه چه کنند؟

حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوالی در خصوص یارانه معیشتی ۲۲ بهمن ماه و ابهامات مربوط به شیوه شناسایی دهک‌ها توضیحاتی ارائه داد.

فصل الخطاب وزیر کار برای یارانه معیشتی 22 بهمن | جاماندگان یارانه  چه کنند؟
کدخبر : 5225
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

یارانه معیشتی همان طرح حمایتی از  یارانه بنزین است که از  آبان ۹۸ با افزایش قیمت بنزین به حساب برخی از سرپرست خانوار واریز می شود.یارانه معیشتی را حدود شصت میلیون نفر دریافت می کنند. یارانه معیشتی دهم هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. .میزان یارانه معیشتی به ازای هر نفر 55 هزار تومان است. در ادامه به آخرین خبر از پرداخت یارانه معیشتی می پردازیم.

یارانه معیشتی

 وزیر کار با اشاره به ابهامات پرداخت یارانه معیشتی به مناسبت ۲۲بهمن گفت: دهک بندی که انجام شد به دلیل برخی محدودیت‌های اطلاعات در سامانه‌ها٫ محتاطانه انجام شده است.

 حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوالی در خصوص یارانه معیشتی ۲۲ بهمن ماه و ابهامات مربوط به شیوه شناسایی دهک‌ها گفت: تعداد زیادی از بانک‌های اطلاعاتی هستند که به سامانه رفاه ایرانیان متصل هستند اما تعدادی بانک اطلاعاتی نیز وجود دارند که همچنان متصل نشده‌اند. ما در تعامل با بخش‌های مختلف در قوه قضائیه و دولت تلاش می‌کنیم تا همه بانک‌های اطلاعاتی را متصل کنیم.

وی افزود: تا امروز اطلاعات بانک‌های اطلاعاتی که متصل نشدند را مورد استفاده قرار نداده‌ایم. به این معنا که اگر اطلاعات جدیدی به دست ما برسد ممکن است وضعیت درآمدی افراد متفاوت شود در نتیجه دهک‌های برخی تغییر خواهد کرد و ممکن است در دهک‌های بالاتر قرار گیرند. در حال حاضر براساس مجموع بانک‌های اطلاعاتی که در اختیار ما است دهک‌بندی‌ها انجام شده است. این مسئله در دولت نیز مطرح شده و یکی از درخواست‌هایی که در شورای عالی رفاه مورد بررسی قرار خواهد گرفت این است که تمامی بانک‌های اطلاعاتی در اختیار پایگاه رفاه ایرانیان قرار بگیرد تا دهک‌بندی دقیق‌تری انجام دهیم.

حجت‌الله عبدالملکی ادامه داد: به دلیل نقص‌های موجود ما محتاطانه دهک‌بندی کردیم.

یارانه معیشتی

ساعت ۲۴ پنجشنبه ۲۱ بهمن سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها به ازای هر نفر صد هزار تومان یارانه معیشتی به حساب سرپرستان خانوار دهک یک تا چهار واریز کرده است.

بررسی ها نشان می‌دهد که جمعیت گروه هدفی که برای آنها پرداخت ۱۰۰ هزار تومانی صورت گرفته حدود ۳۲ میلیون نفر بوده است یعنی حدود نصف جمعیت یارانه بگیران معیشتی این مبلغ را دریافت کرده‌اند.

پیگیری‌ها از سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نشان داد که این یارانه برای دهک یک تا چهار و برای هر نفر صد هزار تومان واریز شده است.

سازمان هدفمندی یارانه‌ها در این خصوص تاکید دارد، لیست این چهار دهک به همراه مشمولان تحت نظر کمیته امداد و بهزیستی از سوی وزارت تعاون تهیه شده است و بر اساس لیست وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی که  با دستور رییس جمهور برای سازمان هدفمندی یارانه‌ها ارسال شد که ما بر اساس آن پرداختی‌ها را انجام دادیم.

بحث ضرایب و شاخص‌هایش را هم وزارت تعاون تعیین کرده است. یعنی دهک یک تا چهار کار شناسایی آنها بر اساس اطلاعاتی که به دست آوردند از سازمان تامین اجتماعی و ... تعیین کردند.

بنابراین اگر جز دهک یک تا چهار نیستید یارانه صدهزار تومانی برای شما واریز نشده است. 

یارانه جدید

سوال یارانه‌بگیران این است که آیا واریز یارانه ۲۲ بهمن تمام شد و همه‌ی مشمولان یارانه خود را دریافت کرده‌اند یا واریزی‌ها ادامه دارد؟

قرار بود تا ساعت ۲۴ روز پنجشنبه، یارانه ۱۰۰ هزار تومانی ۲۲ بهمن ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز شود. آیا واریزی‌ها تمام شده یا ادامه دارد؟

مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از واریز یارانه ۲۲ بهمن خبر داد.

بنا به این دستور، قرار شد یارانه ۱۰۰ هزار تومانی به مناسبت ۲۲ بهمن ماه به حساب سرپرستان خانوار چهار دهک از جامعه واریز شود.  طبق اعلام دولت، قرار بود این یارانه در ساعت ۲۴ روز پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه به حساب این چهار دهک واریز شود.

سوال یارانه‌بگیران این است که آیا واریز یارانه ۲۲ بهمن تمام شد و همه‌ی مشمولان یارانه خود را دریافت کرده‌اند یا واریزی‌ها ادامه دارد؟

پیگیری تجارت‌نیوز از سازمان هدفمندسازی یارانه حاکی از این است که دستور پرداخت این یارانه به بانک‌های عامل داده شده است. در واقع این یارانه به شماره حسابی از سرپرست خانوار واریز می‌شود که برای دریافت یارانه ثبت شده است.

در واقع بانک محل حساب یارانه‌بگیران وظیفه واریز یارانه ۲۲ بهمن را بر عهده دارد، به همین علت ممکن است که برخی از بانک‌ها این واریزی را با تاخیر انجام دهند. این تاخیر ممکن است امروز نیز ادامه داشته باشد و با شروع کار رسمی بانک‌ها از شنبه واریزی‌ها انجام شود.

آنطور که مسئولان می‌گویند این چهار دهک را وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی براساس شاخص‌های حقوق و دستمزد شناسایی کرده است که حدود ۳۲ میلیون نفر برآورد می‌شود.

این یارانه به چهار دهک اول جمعیت تعلق می‌گیردد و شامل همه‌ی یارانه معیشتی بگیران نمی‌شود.

تعداد کسانی که یارانه معیشتی بنزین دریافت می‌کنند ۶۰ میلیون نفر است که هفت دهک از جمعیت کشور را شامل می‌شود. اما برای واریز یارانه ۲۲ بهمن دولت جامعه هدف را چهار دهک اعلام کرده است. تعداد کسانی که یارانه ۲۲ بهمن می‌گیرند حدود ۳۲ میلیون نفر است.

بنابراین ۲۸ میلیون نفر از کسانی که یارانه بنزین دریافت می‌کنند، یارانه ۱۰۰ هزار تومانی ۲۲ بهمن ماه را دریافت نکرده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه