وام بدون ضامن | شرایط دریافت وام بدون ضامن

اما و اگر دریافت وام بدون ضامن | آخرین جزئیات از دریافت تسهیلات بدون ضامن

حسین قدیر با تشریح طرح تسهیلات بدون ضامن اظهار کرد: این طرح اخیراً با دستور بانک مرکزی و وزارت اقتصاد گرفته شده و با استقبال سیستم بانکی همراه بوده که در حال حاضر این طرح ابلاغ شده است و متقاضیان از شرایط بهره‌مندی از طرح تسهیلات بدون ضامن برخوردار باشند.

اما و اگر دریافت وام بدون ضامن | آخرین جزئیات از دریافت تسهیلات بدون ضامن
کدخبر : 5186
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

وام بدون ضامن وامی است که در چند هفته اخیر به یکی از مباحث روز تبدیل شده است.  در ابتدا رئییس جمهور موضوع وام بدون ضامن را در جلسه با فعالین اقتصادی عنوان کرد از مدیران عامل بانک‌ها خواسته بود تا پرداخت وام به آحاد جامعه تسهیل گردد؛ به این صورت که اعتبارسنجی متقاضیان وام‌های خرد جایگزین وثیقه‌های سنگین و چند ضامن برای دریافت تسهیلات بانکی شود.  وزیر اقتصاد هم پس از صحبت‌های رییس جمهوری اعلام کرد که از روز شنبه (نهم آبان ماه) طرح  وام بدون ضامن در بانک‌های دولتی اجرایی شود و وزارت اقتصاد بر اجرای آن نظارت خواهد کرد.برای دریافت وام بدون ضامن در مرحله اول، شاغلان، بازنشستگان و مستمری ‌بگیران دستگاه ‌های اجرایی و شاغلان و بازنشستگان نهادهای عمومی غیردولتی، مشمول دریافت تسهیلات بدون ضامن هستند. در ادامه به آخرین خبر از پرداخت وام بدون ضامن می پردازیم.

وام بدون ضامن

 دبیر شورای هماهنگی بانک های استان گلستان جزئیات دریافت تسهیلات بدون ضامن را تشریح کرد.

حسین قدیر با تشریح طرح تسهیلات بدون ضامن اظهار کرد: این طرح اخیراً با دستور بانک مرکزی و وزارت اقتصاد گرفته شده و با استقبال سیستم بانکی همراه بوده که در حال حاضر این طرح ابلاغ شده است و متقاضیان از شرایط بهره‌مندی از طرح تسهیلات بدون ضامن برخوردار باشند.

وی افزود: در وهله نخست این طرح برای کارمندان دولت و بخش خصوصی و بازنشستگان تعریف شده است که این افراد می توانند با دریافت گواهی کسر از حقوق از مزایای این طرح بهره‌مند شوند مشروط به آن که رتبه اعتباری آنها در سیستم بانکی به صورت A، B و C باشد، افرادی که کارمند نیستند امکان بهره مندی از طرح تسهیلات بدون ضامن را ندارند و این افراد باید یک ضامن مورد تایید بانک موردنظر را فراهم کنند.

دبیر شورای هماهنگی بانک های استان گلستان تصریح کرد: اگر رتبه اعتباری افراد در سامانه اعتبارسنجی سیستم بانکی به صورت A، B و C باشد امکان دریافت تسهیلات بدون ضامن را خواهند داشت اما اگر رتبه اعتباری آنها در رده D و F باشد باید برای دریافت تسهیلات بانکی یک ضامن را به همراه داشته باشند.

قدیر متذکر شد: معاون بانک مرکزی نیز پس از ابلاغ دستورالعمل اعطای تسهیلات بدون ضامن اعلام کردند که بانک ها نیز برای اجرای طرح باید شرایط لازم و منابع و مصارف را داشته باشند به ویژه در شرایط فعلی که در روزهای پایانی سال قرار داریم شاید منابع بیشتر بانک ها اجازه اجرای چنین طرحی را ندهد اما متقاضیان اوایل سال نو می توانند برای اخذ تسهیلات بدون ضامن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بانک هایی که شرایط اعطای تسهیلات را داشتند در حال اجرای طرح هستند، بیان کرد: سقف اعطای تسهیلات بدون ضامن زیر ۱۰۰ میلیون تومان است، البته سقف اعطای تسهیلات به میزان دریافتی حقوق افراد نیز بستگی دارد و حقوق متقاضی باید جوابگو اقساط تعریف شده باشد.

دبیر شورای هماهنگی بانک های استان گلستان متذکر شد: در حال حاضر تسهیلات بدون ضامن به صورت کارت اعتباری و در مدت زمان سه ساله تعریف شده، البته سیستم بانکی مکاتباتی را مبنی بر افزایش مدت زمان اقساط به پنج سال انجام داده که هنوز بانک مرکزی به این درخواست پاسخ نداده است، اگر مدت زمان تقسط وام سه ساله باشد فرد متقاضی ماهانه باید سه میلیون و ۶۰۰ هزار تومان پرداخت کند که طبیعی است برای بهره مندی از طرح باید میزان حقوق با سقف اقساط همخوانی داشته باشد.

وام بدون ضامن

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه