رئیسی: همچنان به شعار «نه شرقی، نه غربی» استواریم

​رییس‌جمهور با بیان اینکه انقلاب اسلامی ظهور و بروز دست قدرت لایزال الهی بود که توسط ملت ایران رقم خورد و جهانیان را خیره کرد، متذکر شد: نظام اسلامی همچنان به شعار «نه شرقی، نه غربی» مردم در سال ۵۷ پایبند است.

رئیسی: همچنان به شعار «نه شرقی، نه غربی» استواریم
کدخبر : 5132
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

سید ابراهیم رئیسی روز جمعه پس از راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز عبادی - سیاسی جمعه این هفته در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) تهران با تبریک سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به ملت ایران و همه آزادگان جهان و با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل (ره) و شهدای عالی‌قدر انقلاب اسلامی و تکریم ایثارگران گفت: همه روزها، روزهای خدا و همه شب‌ها، شب‌های خداست و همه ما متعلق به خدا هستیم اما چرا اینکه ۲۲ بهمن را یوم الله می‌دانیم برای آن است که انقلاب اسلامی ثمره ظهور و بروز دست قدرت لایزال الهی بود.

رییس جمهور با بیان اینکه در روز ۲۲ بهمن ۵۷ جلوه قدرت الهی به دست توانای مردم بزرگ ایران و رهبری امام عظیم‌الشان به نمایش درآمد و جهانیان را خیره کرد، افزود: برای همگان این سؤال پیش آمد که چگونه ممکن است ملتی با اتکال به خدا و اعتماد به نفس حکومتی که مورد حمایت قدرت‌های بزرگ و سلطه‌گر بود کنار بزند و با اراده خود حکومتی را به نام دین و ارزش‌های الهی برپا کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه همچنان بر شعار « نه شرقی، نه غربی» استواریم، گفت: شعار نه شرقی نه غربی امروز هم باید پایدار بماند. نه ما سلطه‌ای را می‌پذیریم و نه از استقلال‌مان دست برمی‌داریم و نه حاضریم به کسی ظلم کنیم.

رییس دولت سیزدهم اظهار داشت: آنچه در این ایام برای همه ما و دوستداران انقلاب اسلامی به ویژه نسل جوان ضرورت دارد، شناخت انقلاب اسلامی و به‌ ویژه شناخت عناصر هویت‌ساز انقلاب اسلامی است که باید دقیق شناخته شوند.

 رئیسی با اشاره به فرمان عمومی مقام معظم رهبری برای «جهاد تبیین»، گفت: ۲۲ بهمن از اموری است که بسیار ضرورت دارد ابعادش همچنان بیان شود.

رئیسی

وی «دین» را یکی از عناصر هویت‌ساز انقلاب اسلامی خواند و گفت: دین در عرصه زندگی انسان معاصر می‌خواهد همه شئون بر اساس آموزه‌های دینی ارائه شود.

رییس‌جمهور، «مردمی بودن» را یکی دیگر از عناصر هویتی انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی مردم پایه است و اساس آن را مردم شکل دادند و رقم زدند؛ حامیان این انقلاب مردم هستند و ادامه‌دهندگان این مسیر هم خود مردم هستند.

وی افزود: «غیر طبقاتی بودن» هم از عناصر هویت‌ساز انقلاب اسلامی است و این انقلاب، مانند انقلاب‌ها و خیزش‌هایی که در شرق و غرب شد و بر یک قشر و طبقه خاصی استوار بود، نبوده بلکه انقلابی غیر طبقاتی است و همه مردم به معنای واقعی و وسیع کلمه در صحنه حضور دارند.

رییس‌جمهور، «استقلال جویانه بودن»، «آزادی‌خواهانه بودن»، «عدالت‌طلبانه بودن» را از دیگر عناصر هویت‌ساز انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: این انقلاب در درون خود عدالت‌خواه و عدالت‌طلب است و هیچ زمان نمی‌توان عنصر عدالت را از انقلاب اسلامی جدا کرد؛ چرا که عدالت‌خواهی، عدالت‌طلبی و ضد ظلم و ضد فساد بودن در درون انقلاب اسلامی نهادینه شده است. 

آیت‌الله رئیسی ادامه داد: در درون این انقلاب ضد استکبار بودن هم نهادینه شده است؛ یعنی هاضمه انقلاب شکوهمند اسلامی فساد و ظلم نمی‌پذیرد. مانند کسی است که غذای مسمومی را بخورد هاضمه او سم را نمی‌پذیرد.رییس دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: رژیم ستمشاهی رژیمی که مظهر تام و تمام وابستگی استبداد، دیکتاتوری، خضوع در مقابل دولت‌های سلطه گر، گردن کشی در مققابل خواست مردم، آلودگی به انواع فسادها و ظلم به مردم و کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه