رتبه بندی معلمان | افزایش حقوق معلمان

بودجه رتبه بندی معلمان تصویب شد | مصوبه مجلس روی زمین ماند!

محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهوری نیز در آیین بهره برداری از ۲۹۵۰ پروژه آموزشی از توجه ویژه دولت به وضعیت معلمان و کارکنان آموزش و پرورش خبر داد و گفت: رسیدگی به وضعیت شاغل در آموزش و پرورش هم در شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور بود و هم در بودجه سالانه ۱۴۰۱ مورد تاکید قرار گرفته و دولت مصمم است طرح رتبه بندی معلمان را به انجام برساند.

بودجه رتبه بندی معلمان تصویب شد | مصوبه مجلس روی زمین ماند!
کدخبر : 5086
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح رتبه بندی معلمان دغدغه‌ای دیگر در حوزه آموزش و پرورش است که پس از گذشت حدود ۱۰ سال از تصویب آن اکنون تصویب لوایح آن در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است.طرح رتبه بندی معلمان از اقداماتی است که در وهله اول برای ارتقای کیفیت آموزشی و سپس در راستای بهبود وضعیت معیشت معلمان در نظر گرفته شده است.طرح رتبه بندی معلمان یکی از طرح های پر سرو صدای این روزها در مجلس است . زیرا با انجام طرح رتبه بندی معلمان حقوق معلمان افزایش چشمگیری خواهد داشت.در ادامه به آخرین اخبار از طرح رتبه بندی معلمان می پردازیم.

رتبه بندی معلمان

در حالی که مقامات دولتی از تصمیم دولت برای اجرای رتبه بندی معلمان خبر دادند،در کمیسیون تلفیق مجلس رقم ۴۰ هزار میلیارد تومان برای این لایحه در امسال و سال آینده تصویب شد.

علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت در نشست خبری خود درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: علی رغم اینکه لایحه رتبه بندی معلمان بدون کار کارشناسی در روزهای آخرین دولت قبل ارائه شد اما دولت با متن لایحه دولت قبل موافقت کرد و بار مالی را پذیرفت. باید دید مجلس چه راهکاری برای حل این مشکل به حق معلمان تدبیر خواهد کرد.

معاون اول رئیس جمهور اضافه کرد: در همین راستا با وجود آنکه لایحه دولت قبلی برای رتبه بندی معلمان دارای اشکالات و ایراداتی بود اما رییس جمهور تاکید کرد که همان لایحه را به مجلس شورای اسلامی ارائه دهیم تا موضوع رتبه بندی به سرعت پیگیری و به نتیجه برسد.

براساس اعلام مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش درباره لایحه رتبه بندی معلمان گفت: این لایحه یکی از بخش‌های مهم سند تحول بنیادین است و یکی از دلایل اجرا نشدن آن، عدم اجرای سندتحول بنیادین آموزش و پرورش است و هدف آن «ارتقای صلاحیت‌های معلمان»، برای «ارتقای کیفیت نظام تربیتی» است.

وی با یادآوری اینکه دولت و شخص رئیس جمهور مصمم به اجرای رتبه بندی معلمان هستند، ادامه داد: به دنبال تأمین اعتبار رتبه‌بندی هستیم و برای سال آینده منابع پایداری بالغ بر ۲۵ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است البته در تلاش هستیم که بتوانیم اعتبار ۶ ماهه پایانی سال ۱۴۰۰ را نیز فراهم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: به صورت جدی، اجرای رتبه‌بندی معلمان را پیگیری می‌کنم و در این ایام نیز روزانه حداقل دو بار تأمین مالی رتبه‌بندی را پیگیری می‌کنم و با توجه به نگاه مثبت دولت و مجلس ، امیدوارم هر چه سریع‌تر در این زمینه به نتایج خوبی برسیم.

حبیب‌اله دهمرده، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ مجلس از تصویب رقم ۴۰ هزار میلیارد تومان جهت اجرای لایحه رتبه‌بندی برای امسال و سال آینده در نشست بعدازظهر کمیسیون تلفیق خبر داد.

نماینده کمیسیون آموزش در کمیسیون تلفیق بودجه 1401 مجلس افزود: این پیشنهاد توسط نمایندگان کمیسیون آموزش در تلفیق توسط بنده، آقای محمد وحیدی و علی کریمی فیروزجایی مطرح و با رأی مثبت 72 درصدی نمایندگان حاضر در تلفیق همراه شد.

او اظهار امیدواری کرد که با تصویب این پیشنهاد مسائل مربوط به بار مالی لایحه رتبه بندی حل و فصل و مطالبه به حق معلمان هرچه سریع‌تر اجرایی شود.

رتبه بندی معلمان

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس، بار مالی ناشی از اجرای لایحه رتبه بندی معلمان را ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۰ دانست و گفت: دولتمردان باید به جای اظهارات رسانه‌ای، برای اجرای لایحه رتبه بندی معلمان اقدام عملی کند.

محمد وحیدی  با اشاره به اظهارات سخنگوی دولت مبنی بر پذیرش بار مالی ناشی از اجرای لایحه رتبه بندی معلمان توسط دولت، اظهار کرد: چنانچه دولت بار مالی ناشی از این لایحه را پذیرفته باشد به این معنا است که دولت باید طی نامه‌ای به شورای نگهبان مبلغ 12 هزار و 500 میلیارد تومان قید شده در لایحه را برای سال 1400 بپذیرد اما بیشترین ایرادات شورای نگهبان به لایحه رتبه بندی مسئله بار مالی است. بهتر است به جای بیان اظهارات در رسانه‌ها گام عملی صورت پذیرد. 

نماینده مردم بجنورد، مانه، سملقان، جاجرم، گرمه، راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر اعضای کمیسیون آموزش در نشستی تمامی ایرادات مربوط به لایحه رتبه بندی معلمان را به جز موارد مربوط به بار مالی برطرف کردند و در واقع مجلس منتظر پذیرش رسمی بار مالی ناشی از اجرای لایحه رتبه بندی از سوی دولت است.

وحیدی تصریح کرد: از سوی دیگر رئیس سازمان برنامه و بودجه و نماینده دولت نیز در صحن علنی نسبت به پذیرش بار مالی 12 هزار و 500 میلیارد تومانی اظهاراتی را بیان کرد ولی دولت به صورت رسمی چنین موضوعی را اعلام نکرده است.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تأکید کرد: حتی روز گذشته که مجلس برای بررسی لایحه رتبه بندی معلمان از وزیر آموزش و پرورش برای بررسی این موضوع دعوت رسمی به عمل آورد، آقای نوری وزیر آموزش و پرورش دولت ترجیح داد در جلسه‌ای که مربوط به انجمن اولیا و مربیان است، شرکت کند که گلایه شدید اعضای کمیسیون را به دنبال داشت.

وی تصریح کرد: خواهش ما این است که دولت از نامه معاون اول مبنی بر پذیرش بار مالی لایحه رتبه بندی معلمان رونمایی کند تا متناسب با همان نامه اقدامات لازم صورت پذیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه