بازنشستگان تامین اجتماعی پولدار شدند | افزایش حقوق بازنشستگان با پرداخت بدهی دولت؟

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس، شورای اسلامی گفت: به موجب موافقت کمیسیون تلفیق لایحه بودجه، منابع درآمدی دولت در بند (و) تبصره (۲) از محل واگذاری شرکت‌های بورسی و غیربورسی دیده شد و حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می‌شود.

بازنشستگان تامین اجتماعی پولدار شدند | افزایش حقوق بازنشستگان با پرداخت بدهی دولت؟
کدخبر : 5068
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

یکی از بحث های پر چالش و همیشگی در تمام دولت ها مسئله پرداخت حقوق بازنشستگان و میزان افزایش حقوق بازنشستگان است. طبق روال هر ماهه سازمان تامین اجتماعی حقوق بازنشستگان از بیستم هر ماه پرداخت می شود. بازنشستگان جدیدا خواستار رسیدگی بشتر به مسئله افزایش حقوق در لایحه بودجه هستند و برای همسان سازی حقوق بازنشستگان در چند ماه اخیر دست به اعتراض و نوشتن نامه به رئیس جمهور کرده اند. در ادامه آخرین خبر از حقوق بازنشستگان رامیخوانید.

حقوق بازنشستگان

علی بابایی کارنامی ، در مورد تصمیمات کمیسیون تلفیق در بازپرداخت بدهی دولت به تامین اجتماعی، گفت: به موجب موافقت کمیسیون تلفیق لایحه بودجه، منابع درآمدی دولت در بند (و) تبصره (۲) از محل واگذاری شرکت‌های بورسی و غیربورسی از ۹۰ هزار میلیارد تومان به ۱۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی، افزود: پرداخت طلب سازمان تامین اجتماعی در قالب بودجه سنواتی سال گذشته هم در همین  بند در نظر گرفته شده بود، گویا دولت امسال برای پرداخت این بدهی، ایده‌ای در نظر داشت بر همین اساس در لایحه بودجه عدد و رقمی از بدهی خود به این سازمان بیمه گر مطرح کرده بود.

بابایی با اشاره به اختصاص ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: طبق جلساتی که کمیسیون تلفیق در چند روز اخیر برگزار کرد؛ مقرر گردید طبق بند (و) تبصره (۲) بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی از محل واگذاری شرکت‌های بورسی و غیربورسی و فروش دارایی‌های دولت پرداخت شود که از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان ۹۰ هزار میلیارد تومان به این سازمان پرداخت خواهد شد. 

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس، در پایان خاطر نشان کرد: با اختصاص ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار به سازمان تامین اجتماعی انتظار داریم این سازمان، همسان سازی حقوق بازنشستگان را به صورت کامل انجام دهد، هر چند سال گذشته تا حدودی همسان سازی حقوق بازنشستگان عملیاتی شد اما امیدواریم امسال شاهد اجرای کامل آن باشیم تا بازنشستگان دچار مشکلات معیشتی نباشند.

حقوق بازنشستگان

میرهاشم موسوی  در پاسخ به اینکه آیا متناسب سازی حقوق‌ها برای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال آینده نیز اجرا و حقوق بازنشستگان افزایشی خواهد داشت یا خیر؟ اظهار کرد: متناسب سازی یا همسان سازی حقوق‌ها، در یکی دو سال اخیر اجرا شده است و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی به این پرسش که «آیا متناسب سازی حقوق‌ها برای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال آینده نیز اجرا و حقوق بازنشستگان افزایشی خواهد داشت؟» پاسخ داد.

وی افزود: اما به طور کلی بر اساس قانون و ضریب افزایشی که هرسال به حقوق‌ها می‌خورد، حتما این ضریب افزایش حقوق را سال آینده برای بازنشستگان خواهیم داشت.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در واکنش به اینکه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی پایین‌تر از سایر بازنشستگان است گفت: دولت پیش‌بینی‌هایی کرده و در مجلس نیز همکاری‌هایی در حال انجام است و می‌خواهند حداقلی را برای بازنشسته‌ها تصویب کنند که ما تفاهم داریم هر تصمیمی در مجلس گرفته شود با توان و کمک همکاران در حوزه تامین مالی و بیمه‌ای اجرایی کنیم و مشکلی در این زمینه نداریم.

خزانه‌دار کل کشور در نامه‌ای به ذیحساب و مدیرکل امور مالی وزارتخانه‌ای کشور خواستار ارسال فرم واریز کشور بازنشستگی و فایل اطلاعات شاغلین حداکثر تا پانزدهم هر ماه شد.

خزانه‌دار کل کشور نامه‌ای با هدف تسریع در روند صدور احکام بازنشستگان صندوق کشوری صادر کرد.

سیدرحمت‌الله اکرمی (خزانه‌دار کل کشور خزانه‌دار کل کشور) در نامه‌ای به ذیحساب و مدیرکل امور مالی وزارتخانه‌ای کشور خواستار ارسال فرم واریز کشور بازنشستگی و فایل اطلاعات شاغلین حداکثر تا پانزدهم هر ماه شد.

این نامه با هدف تسریع در روند صدور احکام بازنشستگان صندوق کشوری ابلاغ شده است.

نامه محمد اسکندری، رئیس صندوق بازنشستگی کشوری به خزانه دار کل کشور، در پیوست این نامه قرار گرفته است.

اسکندری در این زمینه نوشت: صندوق بازنشستگی کشوری در راستای تحقق دولت الکترونیک اقدام به ارتقاء سیستم‌های عملیاتی و ایجاد ارتباط هوشمند میان آنها نموده است. ثبت سریع مبالغ کسور واریزی و نیز بارگذاری اطلاعات شاغلین دستگاه‌های مشترک در سیستم‌های درآمد و هزینه و مالی و نیز سامانه جامع شاغلین این صندوق علاوه بر اینکه موجب دقت در تنظیم صورت‌های مالی صندوق می‌شود، در عین حال با توجه ارتباط بین سیستمی که وجود دارد باعث تسریع در تأیید احکام برقراری حقوق بازنشستگان و موظفین نیز می‌شود. بنابراین، ارسال به موقع اطلاعات شاغلین و فرم‌های واریزی کسور از سوی دستگاه‌های اجرایی نهایتاً موجب ارتقاء سطح رضایت ذینفعان این صندوق خواهد شد.

حقوق بازنشستگان

حقوق بازنشستگان سال آینده چقدر است؟

دائمی شدن اجرای همسان سازی حقوق و افزایش میزان مستمری تامین اجتماعی مطالبه بازنشستگان این سازمان است و این گروه خواهان رفع تبعیض میان خود و بازنشستگان لشکری و کشوری هستند.

براساس ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی وظیفه دارد مستمری‌های بازنشستگی، از کارافتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را متناسب با هزینه زندگی افزایش دهد. این افزایش باید در فواصل زمانی معین حداقل سالی یکبار و با تصویب هیات وزیران انجام شود.

رئیس کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی گفت: در بین بازنشستگان کشور تعداد حداقل‌بگیر‌های صندوق کشوری و لشکری کم است در حالی که ۶۰ درصد جمعیت بازنشستگان تامین اجتماعی را حداقل بگیر‌ها تشکیل می‌دهند.

به گفته‌ دهقان کیا میانگین حقوق دریافتی بازنشستگان لشکری بالاتر از میانگین حقوق بازنشستگان کشوری است و میانگین حقوق کشوری‌ها از بازنشستگان تامین اجتماعی بیشتر است.

حقوق یک بازنشسته حداقلی‌بگیر با ۲۰ سال سابقه کار با عائله‌مندی و ۲ فرزند در سال ۹۸ یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان بوده است که پس از انجام دو مرحله همسان‌سازی در سال جاری به سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان تومان افزایش یافته و برای آن‌هایی که ۳۰ سال سابقه کار دارند ۴میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

محمدرضا پورابراهیمی در نشست با اعضای ستاد هماهنگی کانون های بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی مشمول تامین اجتماعی اظهار کرد: یکی از مهم ترین موضوعات بحث افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه