خبر خوش برای کارگران | مسکن کارگران ساخته می شود

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت عمران شهرهای جدید برای تأمین مسکن کارگری، تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کردند.

خبر خوش برای کارگران |  مسکن  کارگران ساخته می شود
کدخبر : 4841
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت عمران شهرهای جدید برای تأمین مسکن کارگری، تفاهم نامه امضا کردند.

در این تفاهم نامه همکاری که به امضای علی رسولیان مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و علیرضا جعفری سرپرست شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید رسیده است، طرفین بر حمایت از نیروهای شاغل در سطح شهرک‌ها و نواحی صنعتی و تأمین مسکن کارگری در جهت ترویج اسکان پایدار در شهرهای جدید با توجه به اجرای طرح جهش تولید مسکن در سطح کشور تأکید کردند.

تأمین مسکن شاغلان، ترویج اسکان پایدار در شهرهای جدید، ایجاد رضایتمندی اجتماعی در اقشار کارگری به لحاظ ایجاد تعلق خاطر ساکنان به محل سکونت خود، برنامه‌ریزی اسکان تمامی اقشار شاغل به‌صورت ترکیبی اعم از مدیران، کارکنان و کارگران، کاهش تردد نیروی کار شاغل در راستای افزایش بهره‌وری نیروی کار و کاهش ترافیک در ورودی و خروجی کلانشهرها، تسریع و تسهیل شرایط تأمین مالی پروژه‌ها و شاغلان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور، از جمله زمینه‌های همکاری دو طرف در این تفاهم نامه همکاری است.

طرفین در این تفاهم نامه متعهد شده‌اند نسبت به اولویت گذاری محورهای استقرار شهرک‌های صنعتی از نظر میزان جمعیت شاغل، اطلاع رسانی، معرفی و ساماندهی متقاضیان شاغل در واحدهای صنعتی، معرفی برنامه‌ها، ظرفیت‌ها و طرح‌های تأمین مسکن در قالب شهرهای جدید و یا شهرک‌های مسکونی، پیگیری ثبت مشخصات، احراز شرایط و تشکیل پرونده متقاضیان، پیگیری و معرفی سازنده و برقراری تسهیلات بانکی مصوب در قالب طرح جهش تولید مسکن اقدام کنند.

همکاری مشترک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی و شرکت عمران شهرهای جدید در قالب این تفاهم نامه به مدت دو سال معتبر و در صورت توافق طرفین قابل تمدید خواهد بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت پیش از این در نشست مشترک با معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که فراهم آوردن زمینه اسکان و آرامش کارگران در مناطق همجوار شهرک‌های صنعتی به کاهش هزینه‌های بخش صنعت منجر و کمبود نیروی کار در شهرک‌های صنعتی را جبران خواهد کرد، گفته بود: باید شرایط، تسهیلات و مشوق‌های لازم تعریف و برنامه‌ریزی شود تا کارفرما و صنعتگر برای حفظ نیروی کار خود متقاضی ایجاد مسکن برای کارگران باشد.

به گفته رسولیان در حال حاضر نزدیک به یک میلیون نفر در بیش از ۴۸ هزار واحد تولیدی مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اشتغال دارند که با توجه به این حجم و گستردگی، تأمین مسکن و آسایش آن‌ها از طریق کاهش هزینه رفت و آمد و ترافیک برای ما امری مهم تلقی می‌شود و در حال حاضر ۱۱ محور با ۵۵ شهرک صنعتی در کشور شناسایی شده است که با توجه به اشتغال حدود ۳۶۵ هزار نفر در این شهرک‌ها، ۲۲۰ هزار واحد مسکونی برای سکونت آن‌ها مورد نیاز است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفته است: همچنین بالغ بر ۵۵ هزار نفر در محور صنعتی تهران ایوانکی شناسایی شده‌اند که تاکنون تعداد ۳ هزار و ۸۰۰ نفر آن‌ها برای استقرار و سکونت در شهر جدید ایوانکی اعلام آمادگی کرده‌اند.

رسولیان اظهار امیدواری کرده بود همکاری مشترک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت عمران شهرهای جدید، فرصت مناسبی را برای هر دو بخش در جذب نیروی انسانی برای واحدهای صنعتی و ارتقا شهرهای جدید فراهم کند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۶ شهرک و ۳۲۶ ناحیه صنعتی و چهار منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره برداری، ۸۱ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۷ شهرک فناوری، ۳۸ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۹۶ هزار و ۸۴۱ قرارداد منعقده و بهره برداری از ۴۸ هزار و ۵۳۵ واحد صنعتی و سه هزار و ۱۸۲ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۶۱ هزار و ۹۱۰ نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه