عروسی در متاورس با تم هری‌پاتر!

متاورس قرار است اینترنت سه بعدی باشد و این تکنولوژی قصد دارد دنیا را شبیه فیلم‌های عملی تخیلی کند.

عروسی در متاورس با تم هری‌پاتر!
کدخبر : 4734
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

«متاورس یک اینترنت تجسم یافته است که به جای اینکه فقط محتوا را تماشا کنید می‌توانید درون آن قرار بگیرید و تعامل کنید.» این پاسخ مارک زاکربرگ به چنین پرسشی است؛ متاورس چیست؟

اجازه بدهید از نام‌گذاری شروع کنیم. چرا «متاورس»؟ «متاورس» (Metaverse) ترکیبی از دو کلمه «Meta» و «Universe» در زبان انگلیسی است، اولی به معنای «فراتر» و دومی به معنای «کیهان» یا «جهان». بنابراین به طور کلی، «متاورس» یعنی «جهان فراتر» یا چیزی شبیه به این.

متاورس قرار است اینترنت سه بعدی باشد و این تکنولوژی قصد دارد دنیا را شبیه فیلم‌های عملی تخیلی کند.

متاورس اصطلاحی است که برای توصیف محیط‌های سه‌بُعدی مجازی به‌کار می‌رود که کاربران می‌توانند در آن جمع شوند و با یکدیگر تعامل داشته باشند.

همه‌گیری بیماری کویید۱۹ باعث شد تا سرعت رشد این تکنولوژی به شدت افزایش پیدا کند و چند ماهی می‌شود که کنسرت، مسابقات ورزشی و حتی عروسی روی بستر متاورس اجرا می‌شود.

شرکت متا که ما آن را به فیسبوک می‌شناسیم در چند ماه گذشته صدها اختراع در حوزه متاورس به نام خود ثبت کرده است و حتی قصد دارد فضای واقعی را با جزئیات در دنیای واقعیت مجازی بازسازی کند.

در گزارش‌ها آمده که در فضای متاورس لباس شما چروک می‌شود، می‌توانید وسایل را جابه‌جا کنید، از وسایل ارتباطی  استفاده کنید و حتی درد را احساس کنید.

البته فیسبوک حالا در تکنولوژی متاورس تنها نیست و اپل هم با هزینه‌های زیاد به سمت متاورس حرکت کرده است.

عروسی در متاورس

زوج هندی دوست‌دار هری پاتر، جشن‌ عروسی خود را در متاورس با فضایی الهام‌گرفته از هاگوارتز (قلعه-مدرسه تخیلی داستان‌های هری پاتر) برگزار می‌کنند و مهمانان آنان از طریق تلفن، تبلت، یا لپ‌تاپ در آن جشن حاضر می‌شوند.

داماد جوانی ۲۴ ساله و از علاقه‌مندان به بلاک‌چین و ارز‌های دیجیتال است، فضایی دیجیتالی مانند هاگوارتز ایجاد و عروسی خود را در این فضا برگزار کرد.

البته این زوج اعلام کرده‌اند که مراسم قانونی ازدواج آنان همچنان به صورت فیزیکی در مقابل دوستان نزدیک و اقوام‌شان در روستای راماسوامی برگزار می‌شود، اما پس از آن، برای پیوستن به مهمانانشان در متاورس، آنان هم به آن مراسم آنلاین می‌پیوندند.

این جشن مجازی یک‌ساعته ۱۵۰‌ هزار روپیه هند (حدود دو هزار دلار) برای این زوج هزینه داشته است، اما مزیت مهمی برای آن‌ها دارد، چون می‌توانند پدر درگذشته عروس را نیز در مراسم مشارکت دهند. داماد گفته است: پدر نامزدم آوریل گذشته از دنیا رفت. من در تلاش برای ایجاد یک آواتار سه‌بعدی هستم که شبیه او باشد و حضورش به ما برکت دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه