ثبت نام از جاماندگان مسکن مهر در طرح نهضت ملی مسکن

پروانه اصلانی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مکسن وزارت راه و شهرسازی گفت: طرح نهضت ملی مسکن با طرح اقدام ملی مسکن ادغام شده و بیش از ۲ میلیون و ۷۶۰ هزارنفر در این طرح نهضت ملی ثبت‌نام کرده‌اند.

ثبت نام از جاماندگان مسکن مهر در طرح نهضت ملی مسکن
کدخبر : 4609
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طرح نهضت ملی مسکن برای تکمیل کردن طرح قبلی (طرح مسکن مهر) است که درطی چند مرحله اجرا شد. از زمان شروع نهضت ملی مسکن باعث نشده که قیمت مسکن و اجاره بها کاهش پیدا کند. به عقیده کارشناسان طرح نهضت ملی مسکن در تعادل قیمت مسکن تاثیر پررنگی دارد. هدف نهضت ملی مسکن کمک به تامین مسکن خانوارهای فاقد مسکن، است. در ادامه به آخرین خبر از طرح نهضت ملی مسکن می پردازیم.

نهضت ملی مسکن

بامدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه‌ و شهرسازی از ادغام طرح ملی مسکن که به مسکن مهر شناخته می‌شود، با طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

اصلانی به ادامه ثبت‌نام اشاره کرد و گفت:  استقبال خوبی از این طرح شده است و این طرح نهضت ملی مسکن اقدامی خوب برای شناسایی افرادی است که فاقد خانه‌اند. افرادی که در این طرح ثبت‌نام می‌کنند باید حتما فاقد خانه باشند، عدم مالکیت خانه حداکثر  تا ۵ سال را نداشته باشند و برخی از این افراد نیز باید متاهل باشند.

البته بعضی  مجردان مانند خانم‌های بالای ۳۵ سال و آقایانی با سن بیش از ۴۵ سال می‌توانند ثبت‌نام کنند ولی شرایط ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا را باید دارا باشند. افرادی با رده سنی ۲۳ تا ۴۵ سال در هنگام واگذاری باید عقدنامه ارائه دهند زیرا قانون تاکید بر تاهل دارد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی به استثناهایی درباره عدم ارائه مدارک تاهل اشاره کرد و گفت: زنان خودسرپرست، زنان مطلقه، نخبگان علمی با معرفی بنیاد نخبگان و بیماران خاص نیازی به ارائه شرط تاهل ندارند.

این مسئول به زمان ثبت‌نام اشاره کرد و ادامه داد: همچنان سایت برای ثبت‌نام باز است و افرادی که موفق به ثبت‌نام نشده‌اند می‌توانند اقدام کنند.

پروانه اصلانی تاکید کرد که طرح اقدام مسکن و طرح نهضت ملی مسکن با هم هیچ تفاوتی ندارند و در دسته طرح‌های حمایتی قرار می‌گیرند. تسهیلات آن کاملا شبیه به هم و تمام امکانات حمایتی وجود دارد و این اقدام با هدف حمایت‌ مالی از طرح مسکن مهر باقی‌مانده است.

اصلانی در آخر گفت: افرادی که پیش از این در طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند، پروسه تکمیل پروژه در حال انجام است و افرادی که پس از این ثبت‌نام کنند، در قالب طرح نهضت ملی هستند.

نهضت ملی مسکن

محمودزاده، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه دو میلیون تومان نیست و هنوز میزان دقیق این اقساط مشخص نشده است.

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، میزان اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن متناسب با استطاعت خانواده‌ها دهک درآمدی و از همه مهم‌تر متناسب با زمانی است که واحد به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

او می‌گوید: پرداخت اقساط تسهیلات نهضت ملی مسکن پس از تحویل واحد‌ها مشخص و آغاز می‌شود و از هم اکنون متقاضیان و یا ثبت نام کنندگان نباید نگران میزان اقساط این تسهیلات باشند، چراکه تلاش دولت آن است که متناسب با دهک درآمدی این اقساط تعیین شود.

طرح نهضت ملی مسکن از ابتدای نیمه دوم امسال کلید خورده و میزان تسهیلاتی که برای متقاضیان این طرح در نظر گرفته شده ۲۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان است.

به گفته برخی از کارشناسان اقساط این تسهیلات بین سه تا پنج میلیون تومان متناسب با دهک‌ها تعیین شده؛ اما معاونت مسکن این میزان اقساط را رد کرده است.

در گزارش دیگری درخصوص ثبت‌نام مجردان نوشته است، پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی گفت: در طرح نهضت ملی مسکن، افرادی که اقدام به ثبت‌نام می‌کنند باید واجد شرایط مندرج در قانون باشند. براین اساس افراد متقاضی باید فاقد مسکن باشند، سابقه مالکیت حداکثر پنج ساله را نباید داشته باشند و برخی از آن‌ها باید متاهل باشند.

به گفته مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی برخی از مجردان شامل خانم‌های بالای ۳۵ سال و آقایان بالای ۴۵ سال می‌شود، این افراد نیز می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن اقدام کنند؛ این افراد باید سابقه سکونت پنج ساله را در شهر مورد تقاضای خود داشته باشند.

او می‌گوید: به خاطر تاکید قانون مبنی بر داشتن تاهل باید در هنگام واگذاری واحد مسکونی، لازم است عقدنامه خود را ارائه دهند.

نهضت ملی مسکن

پروانه اصلانی، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی گفت: در طرح نهضت ملی مسکن، افرادی که اقدام به ثبت‌نام می‌کنند باید واجد شرایط مندرج در قانون باشند. براین اساس افراد متقاضی باید فاقد مسکن باشند، سابقه مالکیت حداکثر پنج ساله را نباید داشته باشند و برخی از آن‌ها باید متاهل باشند.

به گفته مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی برخی از مجردان شامل خانم‌های بالای ۳۵ سال و آقایان بالای ۴۵ سال می‌شود، این افراد نیز می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن اقدام کنند؛ این افراد باید سابقه سکونت پنج ساله را در شهر مورد تقاضای خود داشته باشند.

او می‌گوید: به خاطر تاکید قانون مبنی بر داشتن تاهل باید در هنگام واگذاری واحد مسکونی، لازم است عقدنامه خود را ارائه دهند.

این دسته از مجردان که اکنون امکان ثبت‌نام دارند، تا هنگام واگذاری زمین باید بر اساس تکلیف قانون رفتار کنند، چرا که این اقدام با هدف تشویق به ازدواج و تشکیل خانواده انجام شده است. با این حال افراد متاهل، زنان خود سرپرست، زنان مطلقه و نخبگان علمی با معرفی بنیاد نخبگان و بیماران خاص با معرفی از وزارت بهداشت نیاز به ارائه شرط تاهل ندارند.

طرح اقدام ملی مسکن و طرح نهضت ملی مسکن امروز هیچ‌گونه تفاوتی با هم ندارند؛ مسکن این دو طرح کاملا شبیه به هم هستند و در دسته طرح‌های حمایتی مسکن قرار می‌گیرند.همچنین تسهیلات این دو طرح کاملا مشابه به هم است و همه امکانات حمایتی موجود در طرح‌های حمایتی مسکن شامل طرح اقدام ملی نیز می‌شود.

از بیستم دی ثبت نام مردان مجرد که ۲۳ سال آنها به اتمام رسیده، در سامانه ثمن‌ ممکن شده و متقاضیان برای ثبت نام باید دارای فرم ج سبز و دارای سابقه سکونت ۵ساله در شهر مورد تقاضای خود باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفته بود که متقاضیان مجرد در صورت تایید شدن باید حتما تعهد محضری دهند که هنگام تحویل واحد، متاهل شوند، در غیر این صورت واحد مسکونی با نرخ روز برای آن‌ها محاسبه می‌شود.

طرح نهضت ملی مسکن با هدف ساخت چهار میلیون واحد مسکونی برای متقاضیان برنامه ریزی شده است. از ۲۸ مهر ثبت‌نام در طرح نهضت ملی مسکن از متقاضیان واجد شرایط آغاز شد و ۱۵ دی ثبت‌نام در این طرح به اتمام رسید. هم اکنون ثبت‌نام مجردان در سامانه امکان‌پذیر است.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه