سرنوشت حقوق بازنشستگان در انتظار بودجه 1401

رییس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور خواستار پیش بینی و پرداخت بدهی جاری و انباشته دولت به سازمان تامین اجتماعی در بودجه ۱۴۰۱ شد.

سرنوشت حقوق بازنشستگان در انتظار بودجه 1401
کدخبر : 4235
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

علی اصغر بیات رییس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور در مورد بودجه۱۴۰۱ گفت: در بودجه ۱۴۰۱ کل کشور آنگونه که باید به وضعیت شکننده و نگرانی های بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی توجه نشده است. خواستار پیش بینی و پرداخت بدهی جاری و انباشته دولت به سازمان تامین اجتماعی در بودجه ۱۴۰۱ هستیم تا انتظارات و مطالبات قانونی خود از جمله تداوم متناسب سازی را پیگیری و عملیاتی کنیم.

وی با اشاره به عقب ماندگی تکالیف مقرر و قوانینی که چندین سال است به بهانه های مختلف بر زمین مانده گفت: بودجه کل کشور که نمایانگر نقشه راه یک ساله است، باید امید بخش، حامی و ارتقا دهنده وضعیت زندگی آن دسته از افرادی باشد که سالهای زیادی برای اعتلا و پیشرفت این آب و خاک زحمت کشیدند و نباید در زمان بازنشستگی دغدغه معیشت و گذران زندگی داشته باشند.

بیات همچنین اظهار داشت: درست است که کشور در شرایط سخت تحریمی به سر می‌برد و با محدودیت‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کند، اما چرا باید اقشار ضعیف و حداقل بگیران بیشترین فشار و ریاضت اقتصادی را تحمل کنند و بی پناه بمانند؟

وی در بخش دیگری از توضیحات خود تصریح کرد: جمعیت چندین میلیونی مستمری بگیران تامین اجتماعی نگران مشکلات فزاینده‌ای است که امنیت خاطر آن‌ها را هدف قرار داده است. واقعا تامین امنیت معیشت و درمان بیمه شدگان تامین اجتماعی موضوع ساده ای است که برخی از مسؤلان به راحتی از کنار آن رد می‌شوند؟

رییس کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سراسر کشور خاطر نشان کرد: سرنوشت میلیون‌ها بیمه شده و تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی از جمله بازنشستگان و مستمری بگیران به بودجه کل کشور گره خورده است. نمایندگانی که در ایام انتخابات از همه تلاش خود برای کسب رای و ورود به مجلس شورای اسلامی استفاده کردند و گوش شنوا و دیدگان بینای بازنشستگان بوده اند، در این مقطع حساس هم باید پای کار باشند.

وی افزود: کسری بودجه سازمان تامین اجتماعی که بخش قابل توجه آن ماحاصل تحمیل قوانین و سنگین کردن تعهدات خارج از وظایف این سازمان است که بدون پیش‌بینی اعتبارات لازم و عدم پرداخت بدهی های انباشته شده دولت از سال‌های گذشته باقی مانده را باید علامت خطری جدی ببینیم.

بیات ادامه داد: بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی با دقت و حساسیت زیادی سطح دغدغه مندی نمایندگان مجلس را نسبت به نگرانی ها و گرفتاری های خود رصد می کنند. ما خواستار پیش بینی و پرداخت بدهی جاری و انباشته دولت به سازمان تامین اجتماعی در بودجه ۱۴۰۱ هستیم تا انتظارات و مطالبات قانونی خود از جمله تداوم متناسب‌سازی را پیگیری و عملیاتی کنیم.

رییس کانون عالی در پایان گفت: رایزنی ها و گفتگوهای فشرده خود را با مجلس و دولت تا اصلاح رویه های های موجود و موضوع تادیه بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۱ ادامه خواهیم داد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه