یارانه جدید | ثبت نام یارانه جدید | واریز یارانه جدید

اعلام زمان واریز یارانه جدید | ثبت نام افراد برای یارانه جدید

از سال ۱۳۸۹ تاکنون، سالهاست که در بیستم هر ماه یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به حساب میلیون‌ها ایرانی واریز می‌شود که تعدادشان به ۷۸ میلیون نفر در ماه می‌رسد. از آبان ۱۳۹۸ نیز با افزایش قیمت بنزین یارانه جدیدی تحت عنوان کمک معیشتی به چرخه یارانه‌ای ایران وارد شد و در دهم هر ماه مبلغ متفاوتی بنا به تعداد خانوار پرداخت می‌شود.

اعلام زمان واریز یارانه جدید | ثبت نام افراد برای یارانه جدید
کدخبر : 4224
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 

گمانه زنی هایی که در مورد  یارانه جدید و افزایش یارانه ها در دی ماه شده بود برخلاف وعده مسئولین عملی نشد. تاکنون هیچ مسئولی زمان دقیق پرداخت یارانه جدید را اعلام نکرده است اما بر اساس صحبت کارشناسان  پرداخت یارانه جدید به سال آینده موکول می شود. حال یارانه نقدی دی ماه واریز شد و از یارانه جدید خبری نبود و همان مقدار قبلی به حساب سرپرست خانوار واریز شد  .در ادامه به آخرین اخبار از یارانه جدید می پردازیم.

یارانه جدید

بعد از یارانه معیشتی، ‌یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی هم  به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود و با وجود اعلام اولیه، یارانه جدید که احتمالا رقمی بین ۹۰ تا ۱۲۶ هزار تومان است در دی ماه پرداخت نشده و به بهمن ماه موکول خواهد شد، این در حالی است که منابع پرداخت این یارانه باید از محل حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی باشد که هنوز این اتفاق نیفتاده است.

از سال ۱۳۸۹ تاکنون، سالهاست که در بیستم هر ماه یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی به حساب میلیون‌ها ایرانی واریز می‌شود که تعدادشان به ۷۸ میلیون نفر در ماه می‌رسد. از آبان ۱۳۹۸ نیز با افزایش قیمت بنزین یارانه جدیدی تحت عنوان کمک معیشتی به چرخه یارانه‌ای ایران وارد شد و در دهم هر ماه مبلغ متفاوتی بنا به تعداد خانوار پرداخت می‌شود.

اما در چند ماه اخیر که دولت بر برنامه خود برای اصلاح وضعیت یارانه‌های پنهان تاکید داشته و ماجرای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مطرح است، از سوی چند مرجع دولتی اعلام شد که یارانه جدیدی در ازای این حذف ارزی به صورت نقدی پرداخت خواهد شد.

میرکاظمی –رئیس سازمان برنامه و بودجه- گفته بود که حمایت نقدی بین ۹۰ تا حدود ۱۲۰ هزار تومان است، پورمحمدی، معاون وی نیز بر پرداخت نقدی در جریان حذف ارز ۴۲۰۰ تاکید کرده بود، ‌اواخر آذرماه رضایی-معاون اقتصادی رئیس جمهوری- از پرداخت یارانه نقدی در اوایل دی ماه خبر داد و گفت که مبلغ یارانه تا دو برابر رشد می‌کند اما ظاهرا زمان را مناسب اعلام نکرده بود و در ادامه خاندوزی-وزیر اقتصاد- یارانه را رد نکرد ولی زمان آن را هم تائید نکرد.

پیگیری‌ها نشان داده بود که دولت در نظر دارد یارانه جدید را بین ۹۰ تا ۱۲۶ هزار تومان بین یارانه بگیران معیشتی که حدود ۶۰ میلیون نفر هستند پرداخت کند که برای ۳۰ میلیون نفر رقم ۹۰ هزار و ۳۰ میلیون نفر دیگر ۱۲۶ هزار تومان است.

با این حال گفته می‌شد یارانه جدید همراه با یارانه معیشتی پرداخت خواهد شد ولی در موعد واریز مشخص شد که خبری از این یارانه نیست، ولی این مطرح بود که احتمالا تا آخرماه بررسی و پرداخت صورت گیرد که اکنون در آستانه پرداخت یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی هم اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها نشان می دهد، پرداخت محدود به همان مبلغ نقدی است و یارانه جدید پرداخت نمی شود.

بر این اساس با توجه به اینکه یارانه جدید برای یارانه بگیران معیشتی است احتمالا همزمان با واریز همان نیز پرداخت خواهد شد که پیگیری ها نشان می‌دهد ممکن است در آینده این پرداخت صورت بگیرد.

اما موضوع قابل توجه این است که پرداخت یارانه‌ جدید باید از محل منابع ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰  باشد که ظاهرا تاکنون حذفی صورت نگرفته است و احتمالا با پرداخت این یارانه، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هم باید آغاز شود.

یارانه جدید

نحوه ثبت نام یارانه جدید

بسیاری از افراد برای ثبت نام یارانه به دنبال روشی هستند. ثبت نام یارانه فرزند جدید و ثبت نام یارانه بعد از ازدواج از طریق مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10 انجام می شود. همچنین، در بازه های زمانی مختلف امکان ثبت نام یارانه برای افراد جامانده از دریافت یارانه وجود دارد.

در سال های گذشته یارانه به عنوان یک هزینه کمک معیشتی به کل مردم کشور ایران داده می شد؛ اما کم و کم در طول سالیان مختلف طرح هدفمندی یارانه ها روی کار آمد و بعضی از مردم دیگر قادر به دریافت یارانه نبودند. با توجه به قطع شدن یارانه بسیاری از خانواده ها، دولت تصمیم به راه اندازی سامانه ای برای ثبت نام یارانه کرد تا مردم بتوانند درخواست خود را برای دریافت یارانه جدید ثبت نمایند.

سامانه hemayat.mcls.gov.ir، سامانه ای است که برای ثبت نام یارانه 1400 مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با نحوه ثبت نام یارانه فرزند جدید، نحوه ثبت نام یارانه بعد از ازدواج و به طور کلی نحوه ثبت نام یارانه آشنا کنیم. 

یارانه از جمله کمک های معیشتی است که از سوی دولت کشور ایران برای مردم روی کار آمده است. از زمانی که اولین یارانه به مردم پرداخت شد سال های بسیار زیادی می گذرد و معمولا در سال های مختلف میزان یارانه افزایش پیدا کرده است. در سال های اخیر و با توجه به هدفمندی یارانه ها، یارانه بسیاری از افراد قطع شد و همین موضوع باعث شد که بسیاری از افراد درخواست دریافت یارانه داشته باشند. دولت با توجه به این درخواست ها، اقدام به ایجاد بستری جهت ثبت نام یارانه 1400 کرده است تا افرادی که به هر دلیلی امکان دریافت یارانه را ندارند، مراحل دریافت یارانه را انجام دهند.

در سال اخیر روش های مختلفی برای ثبت نام یارانه در نظر گرفته شده بود که هر کدام از این روش ها به نحوی برای مردم مشکل ساز بودند. یکی از ساده ترین روش ها برای ثبت نام یارانه این است که افراد به یکی از دفاتر پیشخوان دولت و یا دفاتر پلیس +10 مراجعه نمایند و مراحل ثبت نام در یارانه را انجام دهند. استفاده از روش حضوری برای ثبت نام در رایانه زمانی امکان پذیر است که خود دولت زمانی را برای ثبت نام افراد در طرح یارانه نقدی ثبت کند. به همین خاطر لازم است که افرادی که قصد ثبت نام در طرح دریافت یارانه را دارند، منتظر اخبار دولت باشند و در صورت نیاز مراحل ثبت نام در طرح یارانه را انجام دهند.

در ابتدای سال 1400، هیئت وزیران برای آن دسته از افرادی که از ثبت نام یارانه جا ماندند، سامانه ای را به نام سامانه حمایت راه اندازی کردند تا مردم بتوانند بدون مراجعه حضوری و در زمان مشخص به این سامانه مراجعه کنند و مراحل ثبت نام خود را انجام دهند. قرار بود که سامانه حمایت به نشانی اینترنتی hemayat.mcls.gov.ir فقط برای ثبت نام یارانه نقدی مورد استفاده قرار نگیرد، بلکه برای ثبت نام یارانه بنزین هم مورد استفاده قرار گیرد.

دقت داشته باشید حدود چند روز این سامانه برای ثبت نام جاماندگان یارانه فعال بود و اشخاص می توانستند که برای ثبت نام در طرح دریافت یارانه به سایت hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند و با کلیک کردن بر روی گزینه ثبت نام خانوار جدید مراحل ثبت نام در یارانه را انجام دهند؛ اما پس از گذشت مدت زمان کوتاهی و با توجه به تعداد زیادی از مردمی که در این سامانه قصد ثبت نام داشتند، این سامانه توسط دولت غیر فعال شد و دیگر برای ثبت نام یارانه مورد استفاده قرار نگرفت.

بنابراین، در حال حاضر هیچ روش غیر حضوری برای ثبت نام در طرح دریافت یارانه برای جاماندگان از ثبت نام یارانه در نظر گرفته نشده است و افرادی که جزء جاماندگان ثبت نام در یارانه 1400 می باشند، می بایست که منتظر اعلام دولت باشند و در زمان مشخص برای ثبت نام در این طرح اقدام کنند.

در حال حاضر، به طور دقیق مشخص نیست که چه زمانی امکان ثبت نام جدید یارانه به وجود می آید؛ اما به هر حال پیش بینی می شود که در صورت وجود بازه زمانی جدید برای ثبت نام، داوطلبان بتوانند برای ثبت نام یارانه به سایت hemayat.mcls.gov.ir مراجعه کنند. البته این امکان وجود دارد که از افراد درخواست شود که برای ثبت نام یارانه به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه نمایند.

یارانه جدید

ثبت نام یارانه فرزند جدید

یکی از ابهاماتی که برای ثبت نام یارانه 1400 وجود دارد این است آن دسته از افرادی که به تازگی بچه دار شده اند، می بایست برای ثبت نام یارانه فرزند جدید چه کاری انجام دهند؟ به طور کلی و طبق اعلام رییس مرکز آمار ایران، تمامی اطلاعات فرزند جدید از طریق سازمان ثبت احوال کشور برای دریافت یارانه نقدی دریافت می شود و نیازی به انجام مراحل خاصی برای ثبت نام فرزند جدید برای دریافت یارانه نمی باشد. به همین خاطر در حال حاضر هیچ سامانه و یا سایت مشخصی برای ثبت نام جدید افراد خانواده برای دریافت یارانه تعریف نشده است.

اما به هر حال با توجه به سیستمی بودن پرداخت یارانه و با توجه به اعلام رییس مرکز آمار ایران، فرزند جدید در صورت نیاز به یارانه در لیست افراد دریافت یارانه در خانواده قرار می گیرد. نکته حائز اهمیتی که برای دریافت یارانه فرزند جدید وجود دارد این است که یارانه فرزند جدید فقط به افرادی تعلق می گیرد که یارانه نقدی دریافت می کنند. در واقع، آن دسته از خانواده هایی که مشمول دریافت یارانه نقدی نمی باشند، نمی توانند برای دریافت یارانه فرزند جدید ثبت نام نمایند؛ اما در صورتی که یارانه به خانواده تعلق گیرد، می بایست که به فرزند جدید هم یارانه داده شود.

طبق توضیحات داده شده انتظار می رود که یارانه برای فرزندان جدید و نوزادان به صورت خود به خود اعمال شود؛ اما احتمال اشتباه برای اعمال یارانه جدید وجود دارد و نیاز است که اگر یارانه به فرزند جدید تعلق نگرفت، افراد برای دریافت یارانه ثبت نام نمایند. در حال حاضر هیچ سامانه ای برای ثبت نام یارانه 1400 نوزادان طراحی نشده است؛ اما والدین می توانند برای ثبت نام در یارانه نوزادان به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه نمایند و درخواست خود را برای اضافه کردن فرد جدید به خانواده را در این دفاتر ثبت نمایند. در واقع، سامانه ای که می تواند برای اضافه کردن فرزند جدید مورد استفاده قرار گیرد، در دسترس دفاتر پلیس +10 می باشد و برای عموم مردم قابل دسترس نیست و همچنین والدین به زمان مهلت گرفتن شناسنامه برای نوزادان هم پیش از اقدام برای یارانه توجه نمایند.

توجه داشته باشید والدینی که قصد اضافه کردن نام فرزند جدید به لیست افراد دریافتی یارانه در خانواده را دارند، می بایست که حتما یک سری مدارک مانند مدارک هویتی مادر و پدر را به همراه داشته باشند. به همراه داشتن کارت ملی پدر و مادر، شناسنامه پدر و مادر و شناسنامه فرزند برای ثبت نام یارانه فرزند جدید الزامی می باشد.

بنابراین، در صورتی که سازمان ثبت احوال مراحل ثبت فرزند جدید در لیست یارانه بگیران را انجام ندهد، دفاتر پلیس +10 قادر هستند که مراحل مربوط به ثبت فرزند جدید را از طریق سامانه ای که در اختیار آن ها قرار داده شده است، انجام دهند. بدیهی است که ثبت فرزند جدید از طریق هر دفتر پلیس +10 که نزدیک محل سکونت خانواده باشد، قابل انجام می باشد و نیازی به مراجعه به دفتر پلیس +10 خاصی نیست.

یارانه جدید

ثبت نام یارانه بعد از ازدواج

یکی از سوالاتی که معمولا برای افراد بعد از ازدواج پیش می آید این است که بعد از ازدواج چگونه می توان یارانه نقدی خود را از پدر خودمان جدا کنیم؟ در صورتی که دختر و یا پسر قبل از ازدواج و در خانواده خودشان یارانه دریافت می کردند، می توانند بعد از ازدواج نیر به صورت نقدی یارانه دریافت کنند.

دقت داشته باشید طبق اعلام رییس مرکز آمار ایران در صورتی که تعداد اعضای خانوار بعد از ازدواج تغییر پیدا کند، سازمان ثبت احوال کشور موظف است که مراتب را برای تغییر واریز یارانه اعلام کند. بنابراین، معمولا واریز یارانه پس از ازدواج به صورت خود به خود تغییر پیدا می کند؛ اما به هر حال این امکان وجود دارد که تغییر واریز یارانه پس از ازدواج برای دختر و پسر با اختلال مواجه شود. با توجه به اینکه یارانه پس از ازدواج باید به حساب سرپرست خانوار ریخته شود تا در صورت فرزند دار شدن هم خانواده با مشکلی برای دریافت یارانه مواجه نشود، لازم است که حتما در صورت عدم واریز یارانه پس از ازدواج مراحل مربوط به جدا کردن یارانه را از خانواده خودمان انجام دهیم.

در حال حاضر هیچ گونه سامانه ای برای ثبت نام یارانه 1400 بعد از ازدواج وجود ندارد و خود دختران و پسران نمی توانند برای دریافت رایانه پس از ازدواج در سامانه ای ثبت نام کنند. این افراد می بایست که برای ثبت نام یارانه بعد از ازدواج به یکی از دفاتر پلیس +10 نزدیک محل سکونت خودشان مراجعه نمایند و مراحل مربوط به ثبت نام یارانه بعد از ازدواج را از طریق دفاتر پلیس +10 انجام دهند اما زوجین می توانند برای دریافت وام ازدواج به صورت غیر حضوری در سامانه وام ازدواج ثبت نام نمایند.

در حال حاضر این امکان به دفاتر پلیس +10 داده شده است که بتوانند بدون نیاز به ثبت احوال مراحل مربوط به تغییر تعداد خانواده برای دریافت یارانه نقدی را انجام دهند. همچنین، افرادی که پس از ازدواج یارانه دریافت نمی کنند و یا یارانه آن ها به حساب پدران آن ها ریخته می شود، می توانند با مراجعه حضوری به دفاتر پلیس +10 مراحل مربوط به ثبت نام یارانه بعد از ازدواج را انجام دهند. پس از ثبت درخواست برای دریافت یارانه ازدواج، دفاتر پلیس +10 می توانند در سامانه در دسترس خودشان مراحل ثبت درخواست را انجام دهند. پس از گذشت 1 الی 2 ماه، یارانه به حساب جدید سرپرست خانواده زوج جوان ریخته می شود.

در صورتی که قصد دریافت یارانه بعد از ازدواج را دارید، می بایست که حتما یک سری مدارک را در هنگام مراجعه به دفاتر پلیس +10 به همراه داشته باشید. از جمله مدارکی که برای ثبت نام یارانه بعد از ازدواج مورد نیاز می باشد، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 مدارک شناسایی پدر خانم و آقا که شامل اصل و کپی از شناسنامه و اصل و کپی از کارت ملی پدران می باشد.

مدارک شناسایی خانم و آقا که شامل اصل و کپی از شناسنامه و اصل و کپی از کارت ملی می باشد.

ارائه اصل و کپی از عقد نامه زوجین

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه