چگونه درباره یارانه‌ها شکایت کنیم ؟ | ثبت نام جدید برای یارانه چه زمانی است؟

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر مردم شکایتی مرتبط با دهک‌بندی اقتصادی و یارانه‌ها داشته باشند، باید به سامانه متعلق به وزارت کار مراجعه کرده و شکایات خود را ثبت کنند.

چگونه درباره یارانه‌ها  شکایت کنیم ؟ | ثبت نام جدید برای یارانه چه زمانی است؟
کدخبر : 4221
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

برنامه " تهران ۲۰" هجدهم دی ماه، با حضور داریوش ابوحمزه  معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تشریح خدمات پایگاه اطلاعات رفاه ایرانیان پرداخت.

در ابتدای برنامه  داریوش ابوحمزه درباره سامانه رفاه ایرانیان گفت: در این سامانه با استفاده از فعالیت‌های روزمره مردم، سعی شده است اطلاعاتی را که براساس کد ملی در دستگاه‌های حاکمیتی، به ثبت رسیده، تجمیع شود.

ابوحمزه در پاسخ به سوال مجری برنامه با مضمون آن که اگر مردم اعتراضی را نسبت به دهک‌بندی اقتصادی خود دارند باید به کجا مراجعه کنند، تصریح کرد: اگر شکایت مرتبط با یارانه‌ها باشد، می‌توانند با مراجعه به سامانه www.hemayat.mcls.gov.ir که متعلق به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است شکایات خود را ثبت کنند.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه وضعیت معیشتی فعلی جامعه، وضعیت مناسبی نیست، گفت: سفره مردم در دهه نود، طبق آمارهای رسمی کشور حدود ۲۵ الی ۳۰ درصد کوچک شده است. میانگین خط فقر در کشور برای یک خانوار چهار نفره به طور تقریبی به کمی بیشتر از ۴ میلیون تومان رسیده است که این آمار برای تهران با همین شرایط، نزدیک به ۵ میلیون تومان محاسبه می‌شود.

یارانه جدید

سامانه اعتراض به قطع یارانه نقدی فعال شد؟

وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی پس از اعتراضات متعدد افراد نسبت به قطع یارانه سامانه ای برای اعتراض راه اندازی کرد.

 در آخرین مرحله از واریز یارانه های نقدی به خانوار های ایرانی که در شهریور ماه واریز شد، یارانه نقدی 200 هزار خانوار به حساب سرپرستان واریز نشد و آغاز قطع یارانه نقدی خانوار های پردرآمد رسما کلید خورد.

برخی از این تعداد خانوار که چیزی حدود 800 هزار نفر را شامل می شود نسبت به این اقدام اعتراض داشتند و برای برقراری مجدد یارانه نقدی نیاز به بستری برای ثبت اعتراض خود دارند.

در همین راستا برای ثبت شکایت نسبت به قطع یارانه نقدی سامانه ثبت درخواست رسیدگی برقراری مجدد یارانه‌های نقدی از امروز آغاز به کار کرده است و سرپرستان خانواری که یارانه آنها در سال 98 قطع شده است می توانند با ثبت شکایت خود در این سامانه و دریافت کد رهگیری اعتراض خود را ثبت کرده و در انتظار پاسخ این اعتراض بمانند.

نکته قابل توجه اینکه، سرپرستان خانواری که یارانه آنها قطع شده، پیش از ورود و ثبت اعتراض در «سایت ثبت درخواست برقراری مجدد یارانه نقدی»، باید منتظر دریافت پیامکی با سرشماره یارانه با متن «خانوار شما مشمول حذف دریافت یارانه نقدی است» باشند.

این سرپرستان خانوار در صورتی که به قطع یارانه نقدی خود معترض هستند، باید پس از دریافت این پیامک، با کارت شناسایی معتبر به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند و پیامک دریافتی را ارائه دهند. در این مرحله از سرپرست خانوار معترض، اجازه کتبی مبنی بر اینکه دولت اختیار دارد به حساب‌های بانکی آن‌ها دسترسی داشته باشد، گرفته می‌شود و این مجوز به دولت داده شود تا تراکنش‌های بانکی فرد معترض را به منظور تشخیص توان مالی فرد، مورد بررسی قرار دهد و در نهایت در خصوص اینکه این خانوار مشمول دریافت یارانه نقدی خواهد شد یا خیر تصمیم گیری خواهد شد.

پس از مراجعه به دفتر پیشخوان و ثبت اعتراض، کد رهگیری به سرپرست خانوار پیامک می‌شود و پس از آن باید به سایت ثبت درخواست رسیدگی برقراری مجدد یارانه نقدی به نشانی yaraneh10.mcls.gov.ir مراجعه و با وارد کردن کد ملی سرپرست خانوار و کد رهگیری دریافت شده از دفتر پیشخوان اعتراض خود را ثبت کنند.

لازم به ذکر است، فقط خانوارهایی می‌توانند نسبت به ثبت اعتراض به قطع یارانه نقدی اقدام کنند که در سال 98 یارانه آنها قطع شده است، لذا خانوارهایی که در گذشته یارانه آنها قطع شده است نمی‌توانند برای برقراری مجدد یارانه خود اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه