هشدار مهم پلیس فتا به خریداران از سایت دیوار

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در خبر تازه ای از کلاهبرداری زن و مرد شیاد که طعمه های خود را از بین کاربران سایت آگهی محور دیوار انتخاب و شکار می کردند ، خبر داد.

هشدار مهم پلیس فتا به خریداران از سایت دیوار
کدخبر : 4201
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

رئیس پلیس فتا استان خراسان رضوی در تشریح خبر گفت: با مراجعه یکی از اهالی روستایی در شهرستان رشتخوار ازتوابع استان خراسان رضوی مبنی بر کلاهبرداری از وی در سایت آگهی محور دیوار رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا شهرستان رشتخوار قرار گرفت.

سرهنگ جهانشیری ادامه داد: با توجه به اظهارات شاکی و مستندات وی مبنی بر پرداخت مبلغ 50میلیون ریال تحت عنوان بیعانه در قبال خرید خودرو سانتافه اقدام به کشیدن کارت بانکی خود در دستگاه کارت خوان سیار فرد فروشنده نموده است و در نهایت فرد فروشنده خودرو که یک خانم جوان بود با خاموش نمودن دستگاه تلفن خود از هرگونه پاسخگویی در برابر شاکی امتناع ورزیده است.

جهانشیری افزود: در پی اقدامات صورت گرفته مشخص شد افراد دیگری نیز به همین روش از سایر استانها در تله کلاهبردار گرفتار شده اند که با تلاش کارشناسان پلیس فتا شهرستان رشتخوار و با هماهنگی مقام قضایی یک مرد به همراه یک زن شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در اعتراف دو متهم زن و مرد در مواجهه با ادله فنی غیر قابل انکار بزه خود را پذیرفته و اعتراف کردند"با همکاری یکدیگر و دارا بودن دستگاه کارت خوان اجاره ای از احدی از دوستانشان دست به کلاهبرداری در سایت آگهی محور دیوار و فروش خودرو زیر قیمت بازار زده اند" که در بررسی های بعدی تعداد و میزان کلاهبرداری ها مشخص و اعلام خواهد شد .

وی با بیان اینکه شگرد بکارگرفته شده توسط دو شیاد اینترنتی پر تکرار می باشد و همچنان قربانیان این تله اینترنتی به طمع از دست ندادن کالای مورد نیاز خود و یا کسب سود حداکثری گرفتار آن می باشند و همچنین با اشاره به قوانین سایت های آگهی محور نظیر دیوار ؛  در مواجهه با کالا یا خدمات در سایت دیوار پلیس به شهروندان توصیه می کند از واریز هرگونه وجهی تحت عنوان بیعانه خود داری نمایند تا شاهد تکرار این نوع از کلاهبرداری نباشیم.

رئیس پلیس فتا استان با اعلام شماره مرکز فوریت های سایبری گفت: شهروندان عزیز می توانند در صورت وقوع هرگونه اتفاق و حادثه ای در فضای سایبر بلافاصله  با شماره تماس 096380 مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا ارتباط برقرار نموده تا نسبت به دریافت خدمات فوریت دار سایبری توسط کارشناسان پلیس فتا بهره مند گردند و یا با آدرس الکترونیکی به نشانی www.cyberpolice.ir از بروز ترین اخبار و حوادث و آموزش های پیشگیرانه در حوزه فضای سایبری مطلع گردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه