خبر خوش برای سهامداران | سود سهامداران واریز شد

سود سهام بیش از ۲۳۰ شرکت بورسی و فرابورسی از طریق سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) به حساب سهامداران واریز شده است و به زودی ۴۰ شرکت دیگر هم سجامی می‌شوند.

خبر خوش برای سهامداران | سود سهامداران واریز شد
کدخبر : 4038
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) با بیان مطلب بالا خبر داد: از ابتدای امسال تا روز دهم دی ماه جاری، سود سهام ۲۳۶ شرکت به حساب ۳۸ میلیون و ۴۹۸ هزار سهامدار از طریق سامانه سجام واریز شده است.

محمد باغستانی با بیان اینکه سال گذشته ۱۲۳ شرکت سود سهام خود را از طریق سامانه سجام پرداخت کردند، اظهار داشت: بیش از ۴۰ شرکت نیز در مراحل تکمیل مدارک و فرایندهای اجرایی پرداخت توزیع سود خود از طریق شرکت سپرده گذاری هستند که با تحقق این امر، امسال شاهد رشد ۲ برابری توزیع سود از طریق سامانه سجام خواهیم بود.

وی تصریح کرد: هم اکنون ٢٠ شرکت در صف تکمیل مدارک خود برای توزیع سود از طریق سامانه سجام هستند و حدود ۲۰ شرکت نیز از طریق سامانه جامع اطلاع رسانی ناشران (کدال) آمادگی خود را برای پرداخت سود از طریق این سامانه اعلام کرده‌اند.

باغستانی با بیان اینکه زیر ساخت های فنی و بانکی برای پرداخت سود تمامی شرکت های بورسی و فرابورسی فراهم شده است، گفت: امیدواریم با تصویب قانون جدید بازار اوراق بهادار در مجلس شورای اسلامی، از سال آینده شاهد توزیع سود سهام تمام شرکت ها از طریق سامانه سجام باشیم.

بازار بورس

بورس از صعود بازماند

روند حرکت بازار سرمایه امروز نوسانی بود به طوری که شاخص کل بورس توانست در ساعات میانی معاملات تا رقم یک میلیون و ۳۸۰ هزار واحد صعود کند. اما پس از آن روند نزولی به خود گرفت و تا یک میلیون و ۳۷۸ هزار واحد کاهش یافت. در نهایت و در دقایق پایانی کمی صعودی شد و به ریک میلیون و ۳۷۹ هزار واحد رسید.

به گزارش ایسنا، شاخص کل بورس امروز بعد از طی کردن روندی پرنوسان در نهایت ۲۲۳ واحد افزایش یافت و در رقم یک میلیون و ۳۷۹ هزار واحد رسید. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۵۲ واحد افزایش رقم ۳۶۳ هزار و ۵۲۱ واحد را ثبت کرد. معامله گران این بازار ۳۲۳ هزار معامله به ارزش ۲۱ هزار و ۶۵۱ میلیارد ریال انجام دادند.

ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارک اصفهان، پالایش نفت بندرعباس و معدنی و صنعتی چادرملو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل فولاد خوزستان، پتروشیمی پردیس و پتروشیمی پارس نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس با دو واحد کاهش در رقم ۱۸ هزار و ۶۶۰ واحد ایستاد. در این بازار ۱۶۹ هزار معامله به ارزش ۱۸ هزار و ۱۹۳ میلیارد ریال انجام شد.

سنگ آهن گهرزمین و  تولیدات پتروشیمی قائد بصیر نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پتروشیمی تندگویان و زاگرس فولاد هرمزگان جنوب و بیمه پاسارگاد نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

امروز هم صفهای فروش بر صفهای خرید غلبه کرد به طوری که ارزش صفهای فروش ۳۹۹۵ میلیارد ریال و ارزش صفهای خرید ۱۲۰۴ میلیارد ریال بود.

بیشترین حجم معاملات نیز به سه نماد خاور، خودرو و خپارس  تعلق داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه