فوری / هرمزگان در حالت آماده باش قرار گرفت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر هرمزگان گفت: تیم‌های امداد و نجات و تجهیزات لجستیکی این جمعیت جهت امدادرسانی به متاثران احتمالی از بارش‌های پیش بینی شده درحالت آماده باش قرار گرفت.

فوری / هرمزگان در حالت آماده باش قرار گرفت
کدخبر : 3919
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

طبق پیش بینی سازمان هواشناسی از اواخر هفته جاری شاهد بارندگی در سراسر این استان خواهیم شد و امکان بروز آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‎ها وجود دارد.

مختار سلحشور در این خصوص افزود: سازمان هواشناسی پیش بینی احتمال بارش گسترده در هرمزگان کرده است و از همین رو اطلاع رسانی به اهالی مناطق زلزله زده و دیگر اهالی ساکن شده در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها برای فاصله گرفتن از این نقاط درحال انجام است تا بدین وسیله بتوان میزان آسیب های احتمالی را کاهش داد.

وی ادامه داد: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی از اواخر هفته جاری شاهد بارندگی در سراسر این استان خواهیم شد و امکان بروز آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.

وی توصیه کرد: شهروندان به هشدارهای هواشناسی توجه داشته و با تیم‌های امدادی نهایت همکاری را به عمل آورند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان روز گذشته گفته بود: براساس خروجی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی این استان در روزهای آینده شاهد ناپایداری جوی و دریایی خواهد شد و به همین دلیل هشدار سطح نارنجی صادر شده است.

مهرداد حسن‌زاده افزود: این وضعیت جوی از چهارشنبه هشت دی تا دوشنبه ۱۳ دی ماه تداوم خواهد داشت و به همه اعضای ستاد مدیریت بحران در سطح استانی و شهرستان اعلام آماده باش شده است.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های اداره کل هواشناسی هرمزگان هم به خبرنگار ایرنا گفت: توصیه می شود امروز تردد شناورهای سبک، تفریحی و صیادی در تنگه هرمز با احتیاط انجام شود.

کیانوش عارفی ادامه داد: برای غالب نقاط کشور و هرمزگان از روز چهارشنبه، هشتم  تا روز دوشنبه، سیزدهم دی ماه فعالیت سامانه بارشی فعالی پیش بینی می شود که تقویت و اوج فعالیت آن بعد از ظهر روز جمعه تا دوشنبه، سیزدهم دی ماه رخ خواهد داد.

وی افزود: حجم بارش در روزهای یاد شده قابل ملاحظه پیش‌بینی شده که سبب آبگرفتگی معابرعمومی، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه ها خواهد شد و این بارش های همراه با تند بادلحظه ای، رعد و برق و تگرگ  پیش بینی می‌شود.

معاون فنی و شبکه ایستگاه‌های اداره کل هواشناسی هرمزگان اشاره کرد: دریا نیز در این مدت به نسبت مواج خواهد شد که توصیه می شود از ترددهای غیر ضرور، صعود به ارتفاع‌ها و دریاروی خودداری شده و تمهیدهای لازم نیزاندیشیده شود.

عارفی اضافه کرد: از نظر دمایی، امروز شاهد کاهش دمای کمینه در هرمزگان بوده ایم، البته در پایان هفته، مجددا افزایش دمای کمینه و افزایش رطوبت نسبی پیش بینی می شود.

ایرنا

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه