یارانه جدید بنزین | واریز یارانه جدید بنزین

رسمی/ یارانه جدید بنزین تصویب شد | تصمیم جدید دولت برای واریز یارانه جدید

جواد، اوجی وزیر نفت گفت:به تمامی افراد چه صاحب خودرو باشند یا نه و یکسال در ایران اقامت داشته باشند، برحسب کارت ملی 15 لیتر بنزین 1500 تومانی تعلق می‌گیرد.

رسمی/ یارانه جدید بنزین تصویب شد | تصمیم جدید دولت برای واریز یارانه جدید
کدخبر : 3893
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

یارانه جدید بنزین طرح جدیدی است که در روزهای اخیر با تناقض در صحبت های مسئولان به مهمترین اتفاق این روزها تبدیل شده است . طرح یارانه جدید بنزین اولین بار از طرف سخنگوی دولت اعلام شد که اجرای پایلوت یارانه جدید بنزین در کیش و قشم در آینده نزدیک انجام می شود. اقتصاددانان بسیاری به بررسی طرح یارانه جدید بنزین پرداختند و اکثرا معتقدند که با این طرح قیمت بنزین به شدت افزایش می یابد. در ادامه آخرین خبر از یارانه جدید بنزین را می خوانیم.

جواد اوجی وزیر نفت گفت: به تمامی افراد چه صاحب خودرو باشند یا نه که یکسال در ایران اقامت داشته باشند، بر حسب کارت ملی ۱۵ لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی تعلق می‌گیرد. 

حسین شمسیان راد اشاره به اینکه طرح سهمیه بندی سوخت بر اساس کد ملی فعلا فقط در جزیره کیش به صورت آزمایشی اجرا می شود گفت: اجرای آزمایشی آن در این جزیره به منظور بررسی قابلیت اجرایی و رفع نواقص احتمالی آن انجام خواهد شد.

او اضافه کرد: پس از اجرای آزمایشی و رفع نواقص احتمالی و تقویت نقاط قوت، این طرح بر اساس تصمیم دولت جمهوری اسلامی در کل کشور اجرا خواهد شد که زمان آن بر اساس تصمیمات مسوولان کشوری اعلام می شود.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی کیش یادآور شد: در این طرح نرخ بنزین سهمیه یا آزاد افزایش نخواهد داشت بلکه هدف دولت از اجرای آن تنها بهره‌مندی تمام افراد جامعه بدون در نظر گرفتن داشتن یا نداشتن هرگونه وسیله نقلیه است به طوریکه همانند سابق هر لیتر بنزین سهمیه ۱۵ هزار ریال و هر لیتر بنزین آزاد ۳۰ هزار ریال عرضه می شود.

او ادامه داد: در این طرح به ازای کد ملی هر فرد ساکن در جزیره کیش اعتبار تهیه ۲۰ لیتر به شماره حساب سرپرست به صورت ماهانه واریز می شود تا سرپرستان خانواده در صورت داشتن خودرو آن را برای خرید سوخت مورد نظر استفاده کنند و در غیر این صورت می توانند سهمیه خود را به فروش برسانند.

شمسیان راد با بیان اینکه فروش اعتبار بنزین بین ۱۵ هزار تا ۳۰ هزار ریال خواهد بود یادآور شد: همین روش‌های فروش نیز به صورت کارت به کارت و یا از طریق یک نرم افزار که در آینده معرفی می‌شود خواهد بود.

او گفت: همچنین در این طرح سهمیه خودروهای عمومی همانند تاکسی‌های شهری، اینترنتی و آژانس‌ها و همچنین خودروهای دیزلی بدون تغییر ماهانه به کارت سوخت آنان واریز خواهد شد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: با توجه به اینکه سهمیه بنزین ذخیره شده در کارت سوخت‌ها نیز بدون تغییر قابلیت استفاده دارد به همین دلیل کارت سوخت کماکان در این جزیره در پمپ‌های بنزین پذیرش می‌شود.

او در خصوص شناسایی افراد ساکن در جزیره کیش گفت: ساز و کار این طرح انجام شده و با استفاده از بانک اطلاعاتی موجود بخش‌های مختلف این سازمان این اطلاعات در سامانه سوخت بارگزاری می شود.

یارانه جدید بنزین

تخصیص یارانه سهمیه بنزین بر اساس کد ملی در طرح بنزین برای همه

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش ضمن تکذیب افزایش قیمت بنزین در این جزیره، طرح جدید سهمیه یارانه ای بنزین برای هر کد ملی را تشریح کرد.

محمد رضا لواسانی خبر افزایش قیمت بنزین را کذب دانست و با تاکید بر این که تغییر قیمت‌ حامل‌های انرژی نیازمند مصوبه مجلس است گفت: در بودجه ۱۴۰۱ اشاره ای به افزایش قیمت بنزین و سهمیه سوخت نشده است.

لواسانی تفاوت این طرح با طرح پیشین را تخصیص سهمیه بنزین به هر کد ملی عنوان کرد که پیش از این به هر خودرو تعلق می گرفت.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: از این پس سهمیه بنزین به دارندگان هر کد ملی دارای خودرو یا فاقد خودرو تعلق می گیرد، میزان یارانه تخصیصی به ازای هر نفر معادل ۲۰ لیتر بنزین به نرخ ۱۵۰۰ تومان است.

به گفته لواسانی یارانه سهمیه بنزین از هر کارت بانکی قابل برداشت است و افراد در صورت نداشتن خودرو می توانند این یارانه را با اپلیکیشنی که به همین منظور طراحی شده به فروش برسانند.

طبق این طرح، افرادی که به هر دلیلی امکان فروش سهمیه خود یا انتقال به دیگری را نداشته باشند، بعد از مدت مشخصی مبلغ آن را به صورت فروش خودکار، در حساب خود دریافت خواهند کرد.

محمد رضا لواسانی با تاکید بر این که تمام دارندگان کد ملی که بیش از یک سال در کشور اقامت داشته باشند، مشمول طرح هستند اظهار داشت: با اجرایی شدن طرح جدید سهمیه بنزین، رانندگان وسائط نقلیه عمومی همچنان از سهمیه‌ خود برخوردارند و هیچگونه تغییری در سهمیه تاکسی‌ها، خودروهای عمومی و گازوییلی ایجاد نمی‌شود، و اعضای خانواده‌ هایشان نیز مشمول دریافت یارانه سهمیه ۲۰لیتر بنزین می‌شوند.

یارانه جدید بنزین

وی در پایان ضمن ابراز امیداوری از مشارکت گسترده و همراهی مردم جزیره کیش گفت: امید است اجرای طرح جدید تخصیص یارانه بنزین به الگویی در سطح کشور تبدیل شود.

گفتنی است فراهم کردن زیرساخت ها در روند اجرای طرح جدید تخصیص سهمیه سوخت بر اساس کد ملی برعهده شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی، وزارت اقتصاد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

رانندگان وسائط نقلیه عمومی همچنان از سهمیه‌ی خود برخوردارند

لواسانی همچنین تاکید کرد: با اجرای طرح "بنزین برای همه" هیچ تغییری در وضعیت سهمیه تاکسی‌ها، خودروهای عمومی و گازوییلی ایجاد نمی‌شود.

وی تصریح کرد: با اجرای این طرح، هیچ تغییری در وضعیت سهمیه تاکسی‌ها، خودروهای عمومی و گازوییلی ایجاد نمی‌شود و خانواده‌ آنها نیز مشمول این طرح و حائز نفری ۲۰لیتر بنزین می‌شوند.

وی با بیان این مطلب که سامانه‌ عرضه‌ی بنزین آزاد برای افراد فاقد خودرو یا دارای سهیمه‌ اضافه طراحی شده است، افزود: در این سامانه، هم‌می‌توان از میزان موجودی بنزین مطلع شد و هم آن را برای ‌بازار اینترنتی بنزین به فروش برساند.

لواسانی بر تسهیل و تسریع در ارائه‌ی خدمات این سامانه تاکید کرد و گفت: همه مردم می‌توانند آن را در گوشی خود نصب کرده و استفاده کنند.

وی همچنین در خصوص افرادی که خودرو ندارند و یا از سهمیه‌ خود استفاده نکردند، خاطرنشان کرد: این افراد می‌توانند سهمیه سوخت خود را با عرضه در بخش فروش اپلیکیشن مربوطه، به فروش برسانند.

لواسانی با تاکید بر این‌که طرح "بنزین برای همه" شامل همه‌ی کسانی‌ که خودرو ندارند می‌شود، ادامه داد: در این طرح مردم ایران در دو گروه دسته‌بندی می‌شوند: گروه نخست کسانی هستند که همه سهمیه‌شان را مصرف می‌کنند؛ و گروه دوم را کسانی شامل می‌شوند که تمام یا بخش از سهمیه‌شان مصرف‌نشده باقی می‌ماند.

لواسانی با بیان این‌که با اجرای طرح سهمیه‌ی بنزین، نگرانی‌های مردم برطرف خواهد شد، تصریح کرد: با اجرای طرح، هرمقدار که می‌خواهید بنزین بزنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه