قیمت ارز دیجیتال | قیمت بیت کوین | قیمت اتریوم | قیمت دوج کوین | قیمت شیبا اینو

قیمت ارز دیجیتال | عبور بیت کوین از سد 42 هزار دلاری

امروز رمزارزها عمدتا در محدوده سبز قرار دارند.

قیمت ارز دیجیتال | عبور بیت کوین از سد 42 هزار دلاری
کدخبر : 3884
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت ارز دیجیتال در ایران علاوه بر وضعیت اقتصادی و سیاست خارجی به نوسانات ارزی داخلی نیز وابسته است. قیمت ارز دیجیتال با توجه به روزهای پایانی سال نو میلادی با افزایش رو به رو بوده است به طوریکه قیمت بیت کوین به کانال 50 هزار دلار بازگشت. قیمت ارز دیجیتال بیت کوین نسبت به بقیه ارز های دیجیتال بالاتر است. اهمیت قیمت ارز دیجیتال برای ایرانیان در چند سال گذشته بیشتر شده چرا که به آن عنوان یک بازار سرمایه گذاری پرسود نگاه می کنند.در ادامه به آخرین وضعیت از  قیمت ارز دیجیتال می پردازیم.

قیمت ارز دیجیتال

 

ارزش بازار جهانی رمزارزها در حال حاضر ۱.۹۴ تریلیون دلار است که ۱.۹۶ درصد رشد را نسبت به روز گذشته نشان می‌دهد.

حجم کل معاملات در طول ۲۴ساعت گذشته ۱۶.۴ درصد افزایش یافته و به ۷۵.۰۷ میلیارد دلار رسیده است.

بیت‌کوین به قیمت ۴۲ هزار و ۳۳۴ دلار و اتریوم به قیمت ۳ هزار و ۶۰ دلار معامله می‌شوند.

قیمت ارز دیجیتال

پیش بینی رمز ارزها در ایران

سرمایه گذاری مردم در حوزه ارزهای دیجیتال طی سال‌های اخیر رشد صعودی داشته است و بنا به آمارهای غیر رسمی حدود ۱۲ میلیون نفر در این بخش سرمایه‌گذاری کردند، البته عمده این جامعه ۱۲ میلیونی در بخش خرید و فروش ارز دیجیتال فعال هستند و درصد کمی از آنها اقدام به استخراج ارز از طریق دستگاه‌های ماینر می‌کنند.

در این میان عده‌ای با سودجویی از علاقه مردم برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال اقدام به معرفی ارزهای بی ارزش و فروش آن به قیمت بالا به بهانه رشد چند برابری می‌کنند، عده‌ای دیگر نیز با راه اندازی گروه‌هایی در فضای مجازی با دادن سیگنال هایی که هیچگونه پشتوانه‌ای ندارد نسبت به ترغیب مردم برای سرمایه‌گذاری در این بخش اقدام می‌کنند.

یکی از مهمترین مشکلات بازار ارزهای دیجیتال این است که هنوز دولت تصمیم قطعی در خصوص نحوه تعامل با فعالان این حوزه نگرفته است البته این مشکل تنها محدود به ایران نیست و بسیاری از کشورهای جهان نیز به دلیل نگرانی هایی در خصوص پولشویی موضع چندان مشخصی در خصوص فعالیت ارزهای دیجیتال اتخاذ نکرده‌اند.

مصطفی توکلی کارشناس ارزهای دیجیتال با بیان اینکه دولت موضع دقیقی در خصوص ارزهای دیجیتال ندارد، اظهار می‌کند«عدم اتخاذ سیاست‌های شفاف در خصوص ارزهای دیجیتال می‌تواند باعث فرار سرمایه‌گذاری از کشور و انتقال آن به کشورهای همسایه شود،این افراد دانش و تخصص فعالیت در این بخش را نیز با خود می‌برند این موضوع شرایط را برای ظهور عده ای سودجو فراهم می کند».

وی ادامه می‌دهد«با خروج افراد متخصص از بازار ارزهای دیجیتال بسیاری از مردم که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این بخش هستند به دلیل عدم آگاهی از سرمایه‌گذاری پول خود را به بخش‌ خودرو و مسکن می‌آورند که می‌تواند فشار مضاعفی به بازار این دو بخش وارد کند».

توکلی در ادامه ببان می‌کند«با وجود انرژی ارزان قیمت، در بازار ارزهای دیجیتال می‌توانست بازار عمیقی تشکیل شود،اما متاسفانه در بازار ارزهای دیجیتال رشد چندانی را شاهد نیستیم و برخی از موانع به کاهش سرمایه گذاری دامن زده است».

کارشناس حوزه ارزهای دیجیتال بیان می‌کند«فعالیت کاربران ایرانی در صرافی بایننس با هویت دیگران می‌تواند منجر به قطع خدمات شود و صرافی مطابق قانون می‌تواند حساب این افراد را مسدود کند».

وی ادامه می دهد«طی ماه‌های اخیر قیمت بیت کوین در برخی از مواقع از ۶۵ هزار دلار نیز عبور کرد اما با ریزش دوباره به ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار نیز رسید در این میان عده‌ای سودجو با وعده‌های دروغین ادعای پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال را می‌کنند در حالی که اطلاعات آنها و پیش بینی آنها با واقعیت موجود همخوانی ندارد و بسیاری را متحمل زیان‌های هنگفت کرده است».

قیمت ارز دیجیتال

یک فعال بازار سرمایه در خصوص بازار رمزارزها گفت: از سال ۲۰۱۰ تا به امروز بسیاری از رمز ارزها ایجاد شدند و رشدهایی خوبی را ثبت کردند اما الان هیچ اسمی از آنها نیست و به طور کل نابود شدند و هیچ ارزش دلاری را ندارند پس مردم آگاه باشند با طمع اینکه سودهای چندهزار درصدی را کسب کنند، بدون علم وارد این بازار نشوند و همچنین از مردم تقاضا داریم وارد ارزهای ناشناس و جدید که از سوی افرادی سودجو در فضای مجازی تبلیغ می شود نشوند.

مرکزی یک فعال بازار سرمایه در خصوص بازار رمزارزها گفت: مردم مراقب باشند در این بازار از هول حلیم در دیگ نیفتند و با کسب اطلاع در این مسیر حرکت کنند.

میلاد ویسمه اظهار کرد: در خصوص گسترش بازارهای مالی جهانی، اعتقاد بنده بر این است که در سال ۲۰۲۲ زمینه ای برای گسترش فضای علمی بازار رمز ارزها ایجاد خواهد شد، همچنین تا سال ۲۰۲۵ که این پروتکل به اوج و بلوغ برسد شاهد هستیم که در دنیای فیزیکی افراد، اصناف، شرکت ها بیشتر به سمت بازار رمز ارزها هدایت می شوند و این بازار را مورد پذیرش قرار می دهند و حتی شاهد خواهیم بود که دولت ها اندک اندک به این سمت سوق پیدا می کنند.

وی افزود: چندین کشور مختلف اروپایی و آمریکایی به رسمیت شناساندن بیت کوین و سایر رمز ارزها را در دستور کار قرار داده اند. اعتقاد بنده بر این است که سال ۲۰۲۵ سال بسیار خاصی است و فضای بازار رمز ارزها و دنیای مجازی یک اوج بسیار عجیبی را برای خود ثبت می کند و به یک بلوغ کاملی می رسد.

ویسمه ادامه داد: در حال حاضر از جامعه بیش از ۸ میلیاردی جهان، حدود ۴۰۰ میلیون نفر در سراسر دنیا به سمت بازار رمز ارزها و تکنولوژی جدید مالی هدایت شده و با این بازار اشنا شده اند و شاهدیم که این تعداد هر روز با یک ضریب قوی در حال گسترش است.

وی اضافه کرد: در سیاست های کلی درخصوص بازار رمز ارزها در دولت صحبت و تصمیم گیری شده، از جمله اینکه داد و ستد جهانی در یک حجم مشخص از طریق رمز ارزها انجام شود و ایران نیز به صورت رسمی قرار است به زودی یک رمز ارز ملی را رونمایی کند و به این خیل عظیم دنیای مالی جدید بپیوندد.

این فعال بازار سرمایه بیان کرد: متاسفانه شاهدیم که مردم مجددا یک رفتار و تجربه غلط دیگری را از خود نشان می دهند و همانگونه که سال ۹۸ دارایی های اصلی زندگی خود را فروخته یا با دریافت تسهیلات به این امید که می توانند دارایی خود را چند برابر کنند وارد بازار بورس شدند، امروز هم شاهدیم که افراد بدون داشتن هیچگونه آگاهی و با بسنده کردن به یک آگاهی اندک، وارد بازار رمز ارزها شده اند.

ویسمه خاطرنشان کرد: در بازار بورس یک دارای فیزیکی پشت ماجرا وجود داشت به این معنی که شما سهامدار یک شرکت و شریک مشاعی زمین، ساختمان ها، ماشین آلات، موجودی انبار و برند و... سایر اموال منقول و غیرمنقول شرکت بودید و شاید می توان گفت بدترین اتفاقی که می توانست برای این شرکت رخ دهد این بود که شرکت طعمه حریق شود که البته با همه این اوصاف هنوز هم حداقل زمین و اموال غیرمنقول پابرجا می ماند اما در بازار رمزارزها پشت هیچ رمز ارزی حتی بیت کوین که معروف به پادشاه رمزارزهاست، هیچ دارایی فیزیکی وجود ندارد و صرفا یک اعتبار معنوی است که قیمت گذاری می شود.

وی با تاکید بر اینکه مردم دقت زیادی در بازار داشته باشند گفت: از سال ۲۰۱۰ تا به امروز بسیاری از رمز ارزها ایجاد شدند و رشدهایی خوبی را ثبت کردند اما الان هیچ اسمی از آنها نیست و به طور کل نابود شدند و هیچ ارزش دلاری را ندارند پس مردم آگاه باشند با طمع اینکه سودهای چندهزار درصدی را کسب کنند، بدون علم وارد این بازار نشوند و همچنین از مردم تقاضا داریم وارد ارزهای ناشناس و جدید که از سوی افرادی سودجو در فضای مجازی تبلیغ می شود نشوند.

ویسمه بیان کرد: متاسفانه شاهدیم که تعدادی افراد سودجو با ایجاد یک کانال مجازی و اینستاگرامی وعده هایی  به مردم می دهند که اگر ارزی را خرید کنند ظرف یک مدت کوتاهی زندگی فوق العاده را با سودهای چند میلیون درصدی خواهند داشت، به جرئت می توان گفت بسیاری از این افراد صرفا با قصد سودجویی و پر کردن جیب خودشان از جیب مردم، این رفتار را از خود نشان می دهند. مردم مراقب باشند از هول حلیم به دیگ نیفتند و با کسب اطلاع در این مسیر حرکت کنند.

وی تاکید کرد: اولین گام موثر برای انتخاب رمز ارز، انتخاب رمزی است که پروژه قوی یا سند راهبردی قوی داشته باشد و بازهم تقاضا داریم مردم بدون علم وارد این بازار نشوند چراکه بازار پر ریسکی است و فکر نکنند که این بازار قرار است همه زندگی آنها را متحول کند.

قیمت ارز دیجیتال

این۳ رمز ارز جای بیت‌کوین را می‌گیرند 

کارشناسان پیش‌بینی کردند که سه ارز دیجیتالی در سال ۲۰۲۲ می‌توانند از بیت‌کوین پیشی بگیرند.

بیت‌کوین در سال ۲۰۲۱ و با توجه به اینکه در گذشته نیز به‌عنوان بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار بود به دستاوردهای چشمگیری دست یافت و اکنون طی پنج سال ارزش آن بیش از ۴۷۵۰ درصد افزایش یافته است. ارزش فعلی بازار بیت‌کوین که تقریبا ۹۰۰ میلیارد دلار است، برتری و قدرت ماندگاری آن را نشان می‌دهد  اما تعجب‌آور نخواهد بود که توکن‌های دیگر در آینده عملکرد بهتری داشته باشند.

توکن اتر با ارزش بازار حدود ۴۵۰ میلیارد دلار به‌عنوان دومین ارز دیجیتال بزرگ رتبه‌بندی می‌شود. اگرچه ارزش بازار آن فقط نصف ارزش بیت‌کوین است اما به‌طور قابل‌توجهی از رهبر بازار در سال گذشته پیشی گرفت و بیش از ۴۰۰ درصد افزایش داشت. در حالی که بیت‌کوین با اختلاف قابل‌توجهی همچنان برترین است، نشانه‌هایی وجود دارد که اتریوم می‌تواند در مسیر تصاحب باشد. این رویداد فلیپنینگ نامیده شده است و می‌تواند نشان‌دهنده یک تغییر بزرگ در بازار ارزهای دیجیتال باشد.

سولانا  در سال ۲۰۲۱ دستاوردهای مهمی داشت و بیش از ۱۰ هزار درصد افزایش یافت. سولانا یک رقیب مستقیم برای اتریوم است و یک مزیت قابل‌توجه (ظرفیت پردازش سریع تراکنش) دارد. سولانا با برنامه به سرعت در حال رشد، می‌تواند بازهم عملکرد قابل‌توجهی نسبت به بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ داشته باشد.

این شرکت یک سرویس کیف پول رمزنگاری متمرکز بر حریم خصوصی و امنیت ارائه می‌دهد که امکان ذخیره ارزهای دیجیتال را از طریق پلت‌فرم خود فراهم می‌کند. علاوه بر خدمات مناسب، اندازه نسبتا کوچک BAT دلیل دیگری برای عملکرد بهتر از بیت‌کوین در سال ۲۰۲۲ است.

محدودیتی برای تعداد توکن‌های BAT مانند بیت‌کوین وجود دارد که همیشه در گردش هستند. اگر مرورگر بریو، کیف پول کریپتو و سرویس‌های جدید به جذب کاربران ادامه دهند، این یک کمبود بالقوه عرضه را ایجاد می‌کند که می‌تواند سودهای بزرگی را برای ارز دیجیتال ایجاد کند.

قیمت ارز دیجیتال و تاریخچه آن

ارز دیجیتال (Cryptocurrency) شکل خاصی از پول دیجیتال است که بر پایه علم رمزنگاری ایجاد شده است. بیشتر ارزهای دیجیتال برای بهره‌مند شدن از ویژگی‌های اساسی مانند غیرمتمرکز بودن، شفافیت و تغییرناپذیر بودن از بلاک چین استفاده می‌کنند.

ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال به این معنی است که هیچ نهاد، گروه یا سازمانی آن‌ها را کنترل نمی‌کند.

کریپتوکارنسی‌ها را می‌توان به صورت مستقیم و بدون دخالت هرگونه واسطه‌ای در اینترنت به شخص دیگری ارسال کرد. یعنی برای ارسال ارزهای دیجیتال به یکدیگر نیازی به افتتاح حساب بانکی، استفاده از خدمات بانک‌ها یا هر سازمان واسطه‌ دیگری نخواهید داشت.

از دید بسیاری بیت کوین اولین ارز دیجیتال حقیقی یا رمز ارزی است که ایده آن سال ۲۰۰۸ در وایت‌پیپر بیت کوین منتشر و اولین سکه‌های آن در سال ۲۰۰۹ استخراج شد؛ هرچند پیش از بیت کوین نیز تلاش‌های زیادی برای ساخت یک ارز دیجیتال صورت گرفته بود.

ایده شکل‌گیری ارزهای دیجیتال از دو مشکل بزرگ «اعتماد به شخص ثالث» و «دوبار خرج کردن» ریشه می‌گیرد.

هنگامی که شما از بانک‌ها برای انتقال پول و نگهداری آن استفاده می‌کنید، در واقع به آن بانک اعتماد کرده‌اید. حتی اگر کلی‌تر به ماجرا نگاه کنید، اعتماد برای پیش بردن بسیاری از کارهایتان ضروری است.

مشکل دوبار خرج کردن در سیستم‌های مالی که توسط سرورهای مرکزی با بررسی موجودی‌ها حل شده بود، جلوی افراد را از خرج کردن دوباره‌ی مقدار مشخصی پول می‌گرفت. این راهکار به صورت غیرمتمرکز در بیت کوین ارائه شد و تمامی افراد با بررسی تاریخچه تراکنش‌ها می‌توانستند از تقلب کردن سایرین جلوگیری کنند.

قیمت ارز دیجیتال

قیمت ارز دیجیتال | قیمت بیت کوین

بیت کوین نوعی ارز مجازی است که با رسیدن قیمتش به ۱۳ هزار دلار در اوایل سال ۲۰۱۸، به شهرت و شکوفایی زیادی رسید. این ارز دیجیتال، ترکیبی بود از خلاقیت، پشت سر گذاشتن موانع قانونی و کنار زدن واسطه‌ها در امور مالی و بانکی مختلف که تراکنش‌های مالی را در سطحی بین‌المللی مقدور می‌ساخت. به همین خاطر در مدت کوتاه ظهورش توانست توجه زیادی را به سمت خود جلب کند.

بعد از «Bitcoin» رمزارزهای بسیاری پا به دنیا گذاشتند که ویژگی‌هایی شبیه به آن داشتند و دارند. کریپتوکارنسی‌ها یا رمزارزها ویژگی‌ها و ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای دارند و به همین دلیل است که با گذشت حدود ۱۰ سال از روی کار آمدنشان شهرت زیادی پیدا کرده‌اند.

به عبارت دقیق‌تر «Bitcoin» در بستر شبکه غیرمتمرکز بلاک چین فعالیت می‌کند.

قیمت ارز دیجیتال

قیمت ارز دیجیتال | قیمت اتریوم

می‌‌توان به گونه‌ای دیگر و زبانی ساده‌تر به پرسش «اتریوم چیست؟» پاسخ داد و آن را تعریف کرد. مثلا می‌توانیم بگوییم: «اتریوم یک پلتفرم آزاد مبتنی بر فن آوری بلاک چین است که توسعه دهندگان را قادر می‌سازد تا برنامه‌های غیر متمرکز خود را روی آن پیاده سازی کنند.» شاید این پرسش هم برایتان پیش بیاید که: «آیا اتریوم شبیه بیت کوین است؟» در پاسخ باید بگوییم که هم بله و هم نه. در واقع اتریوم هم مانند بیت کوین می‌تواند به عنوان ارز دسته‌بندی شود اما کاربردهای اتریوم بسیار متفاوت‌تر از بیت کوین است.

قیمت ارز دیجیتال

قیمت ارز دیجیتال | قیمت دوج کوین

دوج کوین با واحد اختصاری «DOGE» به‌زبان ساده یک ارز دیجیتال و یک شبکه برای انتقال ارزش (پول) است؛ درست مانند بیت کوین. با این حال، این ارز دیجیتال تفاوت‌های زیادی با بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال دارد که‌ مهم‌ترینش در هدف اولیه است؛ دوج کوین در ابتدا برای شوخی ساخته شده بود.

در دسامبر ۲۰۱۳ (آذر ۹۲)، قیمت هر واحد بیت کوین برای اولین بار به ۱۰۰۰ دلار رسید؛ جهان حالا نگاهی جدی به ارزهای دیجیتال داشت. در همان زمان که حدود چهارسال از پیدایش بیت کوین می‌گذشت، برنامه‌نویسی به‌نام بیلی مارکوس (Billy markus)،‌ ارز دیجیتال خودش را برنامه‌نویسی کرد. با کمک جکسون پالمر (Jackson Palmer)، مدیر محصول و تحلیل‌گر داده در شرکت ادوبی، دوج کوین در آخرین روزهای سال ۲۰۱۳ متولد شد.

بیلی مارکوس، خالق دوج کوین که با نام مستعار شیبتوشی ناکاموتو (Shibetoshi Nakamoto) – نامی طنز برگرفته از نام خالق بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو – شناخته می‌شود، بدون اهمیت‌دادن به‌ بازاریابی یا پذیرش آن از طرف مردم، فقط قصد داشت برای شوخی و تفریح، یک سیستم پرداخت آنلاین دوستانه و خودمانی ایجاد کند.

نام و ایده لوگوی دوج کوین از نژاد سگ «شیبا اینو» (Shiba Inu) گرفته شده است. در حقیقت قبل از ایجاد دوج کوین، کلمه «دوج» (Doge) و تصویر سگ شیبا اینو به‌عنوان میم (meme) یا همان طنز اینترنتی شناخته شده بود و افراد برای نوشتن متن‌های خنده‌دار خود از این تصاویر استفاده می‌کردند.

قیمت ارز دیجیتال | قیمت شیبا اینو

شیبا اینو با نام اختصاری SHIB، یک آلت کوین ساخته شده بر بستر شبکه اتریوم است. مانند دوج کوین که به نوعی اولین میم کوین بازار نیز به حساب می‌آید، نماد شیبا اینو نیز از یک نژاد سگ شکاری ژاپنی برداشته شده است. این ارز دیجیتال به عنوان جایگزین دوج کوین شناخته می‌شود و با توجه به این که نماد یک سگ شکاری برای آن در نظر گرفته شده، به آن لقب قاتل دوج کوین نیز داده شده است.

شیبا مانند ریپل یک ارز دیجیتال ارزان قیمت است که برای تراکنش‌های سریع و کوچک بسیار مناسب به حساب می‌آید. دلیل پایین بودن قیمت شیبا و قیمت ریپل نیز همین ویژگی آن ها است. با این تفاوت که اهداف آن با پروژه گسترده‌ای مانند ریپل کاملاً متفاوت است. شیبا یک ارز دیجیتال سرگرمی است که به دلیل ارزان بودن در فروم ها و انجمن‌های آنلاین از آن برای انعام دادن یا فعالیت‌های خیرخواهانه استفاده می‌شود. با این حال این ارز دیجیتال بازار بزرگی دارد و توانسته تا به حال بیش از ۱۹ میلیارد دلار سرمایه جذب کند.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه