جنجال حضور جادوگر در فدراسیون فوتبال ایران | فوتبال ایران تعلیق می شود؟

عضو فراکسیون ورزش کشور از ورود فراکسیون ورزش مجلس، به صورت قانونی برای حل موضوع جادوگری در فوتبال خبر داد.

جنجال حضور جادوگر در فدراسیون فوتبال ایران | فوتبال ایران تعلیق می شود؟
کدخبر : 3732
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

سارا فلاحی عضو فراکسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی، درباره اقدام کمیسیون متبوع خود برای استفاده از جادوگر در فدراسیون فوتبال گفت: فراکسیون ورزش به مسائل مختلفی که در این حوزه وجود دارد ورود می‌کند. مسئله‌ای که هم اکنون مطرح است و برای مردم بسیار مهم است مسائل حوزه فوتبال مخصوصاً جادوگری در فدراسیون فوتبال است که مطرح شده که با رئیس فدراسیون فوتبال همکاری دارد.

شهاب‌الدین عزیزی خادم، رئیس فدراسیون فوتبال ایران در مصاحبه‌ای از واژه‌هایی نظیر مقربین درگاه الهی و خوبان عالم و استفاده از جادوگر استفاده کرده است که این موضوع حواشی زیادی را در پی داشته است.  ماجرای جادوگری در فوتبال و ورود افرادی که مدعی انجام چنین کاری هستند به لیگ برتر ایران و همکاری با برخی از مربیان حدود دو دهه‌ای می‌شود که شکل گرفته و همیشه بدون نتیجه رها شده است.

فلاحی معتقد است که ورود جادوگر به فوتبال کشور تبدیل به یک مسئله شده و باید راهکار مقابله با آن در فراکسیون ورزش مورد بررسی قرار بگیرد که این تصمیم را گرفته ایم تا به صورت قانونی به موضوع جادوگری در ورزش ورود کنیم.

این نماینده مجلس از برگزاری جلساتی در آینده در فراکسیون ورزش و برنامه ریزی برای ورود به این موضوع ابهام آمیز خبر داد.

شهاب الدین عزیزی خادم  در این باره گفته «ما همیشه شکرگزار خداوند عالم هستیم. بحث‌های اعتقادی خودمان را داریم. آنچه امروز داریم به لطف الهی است. ما به همه مخلوقات هستی وابسته هستیم. هر بنده‌ای می‌تواند به ما کمک کند. منعی ندارد کسی برای ما دعای خیر کند. هرکس با قدمش، با نفسش و با دعایش به ما کمک کند، مشکلی نداریم و دست مان را به سمتش دراز می‌کنیم.» 

 ما در جامعه به لحاظ سرمایه اجتماعی هزینه‌های زیادی را بابت این حواشی داده ایم و التهابات فوتبال کشور نباید دچار التهاب شود، این جمله  را فلاحی می‌گوید.

این عضو فراکسیون ورزش می‌گوید اقداماتی خواهیم کرد که این موضوع از حوزه فوتبال ما خارج بشود، زیرا این اقدامات فضای غیررقابتی را ایجاد کرده و غیر اخلاقی است.

فلاحی درباره  اصلاح اساسنامه فوتبال فدراسیون فوتبال  نیز توضیح داد: مقرر  شده که فراکسیون ورزش  جلسه‌ای برگزار و درباره اصلاح اساسنامه تصمیم گیری کند. مجلس با نگاه کارشناسی و با توجه به شرایطی که وجود دارد به اصلاح اساسنامه ورود خواهیم کرد تا به نتیجه‌ای که به نفع فوتبال کشور است برسیم.  

اساسنامه فدراسیون فوتبال ایران اگرچه سال گذشته به صورت موقت مورد تایید فیفا قرار گرفت و انتخابات برگزار شد، اما هنوز معایبی دارد که فدراسیون جهانی فوتبال اصرار به اصلاح آن دارد. از این رو این اساسنامه بعد از اصلاحات انجام شده باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

طلسم

تعلیق فوتبال کشور دور از ذهن نیست

فلاحی درباره احتمال تعلیق فوتبال کشور گفت: این مسئله تعلیق یکی از نگرانی‌ها است و مجلس باید سریعا به این موضوع ورود کند، ولی در مجموع تعلیق فوتبال ایران خیلی دور از ذهن نیست.  

مسئولان فدراسیون فوتبال در تلاش هستند تا هرچه سریع‌تر اساسنامه فدراسیون تصویب شود تا بتوانند رضایت فیفا را بگیرند و از عواقب آن در آینده جلوگیری کنند. عواقبی که می‌تواند منجر به تعلیق فوتبال ایران هم بشود.

یک شرکت هماهنگ کننده مسابقات که هماهنگی‌های دیدار ایران و ونزوئلا پیش از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را انجام داده بود، مدعی دریافت غرامت سه میلیون یورویی از فدراسیون فوتبال ایران شد.

فلاحی در این رابطه نیز می‌گوید: به این شکایت و شکایت قبلی برای ویلموتس از سال گذشته به شکل جدی وارد شده ایم و با وزیر قبلی و وزیر فعلی مباحثی را مطرح کرده ایم و خواستار این شده ایم یک بار برای همیشه به این مباحث پایان داده شود  تا در نحوه ورود به بازی ها، نحوه انعقاد قراداد‌ها تجدید نظر بشود تا اتفاقاتی موجود تا این حد تکرار نشود.

باشگاه خبرنگاران

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه