کمیته انضباطی علیه قهرمانی پرسپولیس + جزییات

پرسپولیس ۵ بار عنوان قهرمانی‌های مهمی را به علت آرای کمیته انضباطی از دست داده است.

کمیته انضباطی علیه قهرمانی پرسپولیس + جزییات
کدخبر : 3701
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

پرسپولیس در دعوای گل گهر سیرجان ذینفع نیست چرا که بازیکن گابنی مقابل این تیم به میدان نرفت اما پرسپولیس از سه امتیاز اضافه ای که سپاهان به دست آورده و دو امتیاز اضافه ای که نصیب استقلال شده، در جنگ صدرنشینی ضرر می‌کند، البته مرور تاریخ فوتبال ایران می‌گوید پرسپولیس پیش از این ۵ بار از احکام کمیته انضباطی ضربه خورده است

در حالی که مسئولان باشگاه استقلال از جام‌های کسب شده از سوی پرسپولیس به علت ۳-۰‌های انضباطی در ادوار گذشته حرف می‌زنند، پرسپولیس ۵ بار عنوان قهرمانی‌های مهمی را به علت آرای کمیته انضباطی از دست داده است.

پرسپولیس ۵ عنوان قهرمانی شامل ۳ قهرمانی در مسابقات باشگاه‌های تهران و ۲ قهرمانی در مسابقات لیگ را به این شکل از دست داده است:

سال ۱۳۴۹ در نیمه نهایی لیگ ایران پرسپولیس ۳-۰ برابر تاج مغلوب اعلام شد و قهرمانی را از دست داد و تاج در پایان فصل به قهرمانی رسید.

سال ۱۳۶۰ در مسابقات باشگاه‌های تهران پرسپولیس برابر تیم همای تهران ۳-۰ بازنده اعلام شد و قهرمانی را از دست داد و هما در پایان فصل مقام قهرمانی را به دست آورد.

سال ۱۳۶۲ پرسپولیس در حالی که ۵-۲ شاهین را برده بود، در رای انضباطی بازنده شد و عنوان قهرمانی را در مسابقات تهران از دست داد و استقلال در حالی به مقام قهرمانی رسید که اگر بازی پرسپولیس مقابل شاهین ۳ بر ۰ نمی‌شد، قهرمانی با تفاضل گل بهتر به پرسپولیس می‌رسید.

سال ۱۳۶۴، سه بازی تیم پرسپولیس با نتیجه ۳-۰ به نفع حریفانش شد و بر اساس این ۳ نتیجه پرسپولیس به مسابقات نیمه نهایی نرسید و قهرمانی را از دست داد. از گروه پرسپولیس به جای این تیم، تیم‌های هما و پتروشیمی به مرحله نهایی رسیدند و استقلال که از گروه مقابل همراه شاهین به نیمه نهایی رسیده بود، با غلبه بر هما در نیمه نهایی و شاهین در فینال قهرمان شد.

سال ۱۳۷۳، پرسپولیس در نیمه نهایی مسابقات لیگ چهارم آزادگان، در دربی جنجالی، بازی اش مقابل استقلال با نتیجه ۲ بر ۲ نیمه کاره ماند و با حکم انضباطی برابر استقلال ۳-۰ بازنده اعلام شد و از رسیدن به فینال مسابقات لیگ قدس بازماند. استقلال در دربی برگشت که در بندرعباس برگزار شد، با پرسپولیس به مساوی ۰ بر ۰ رسید و راهی فینال شد اما در فینال به دلیل محرومیت بازیکنانش که به خاطر جنجال دربی با محرومیت‌های سه ماهه و شش ماهه مواجه شده بودند، مقابل سایپا شکست خورد تا سایپای دکتر بیژن ذوالفقار نسب قهرمان لیگ شود.

از ۵ دوره مورد اشاره ۳ بار استقلال، یک بار همای تهران و یک بار سایپای تهران عنوان قهرمانی را در مسابقات مختلف به دست آوردند.

اما ۲ بار هم نتایج انضباطی در مسابقات لیگ ۳-۰ به نفع پرسپولیس شده که هر ۲ بار پرسپولیس قهرمان مسابقات شده اما این نتیجه ۳-۰ تاثیری در قهرمانی پرسپولیس نداشته است.

بر این اساس در سال ۱۳۷۷ پرسپولیس بر اساس غیبت فولاد ۳-۰ برنده اعلام شد اما در پایان فصل با برتری ۱۲ امتیازی برابر استقلال قهرمان لیگ شد و سپس در سال ۹۹- ۹۸ پرسپولیس برابر سپاهان به علت غیبت این تیم ۳-۰ برنده اعلام شد اما در پایان فصل به علت برتری ۱۴ امتیازی برابر تیم فوتبال استقلال قهرمان مسابقات فوتبال لیگ کشور شد.

طرفداری

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه