ارز دیجیتال شیبا اینو | شیبا اینو

هشدار به سرمایه گذاران شیبا اینو

شیبا اینو از محبوب‌ترین شت کوین‌های بازار رمزارز است که بعد از ثبت قیمت خیره‌کننده خود توجه افراد زیادی را جلب کرد و عملا افراد زیادی در قیمت‌های بالا، دست به خرید این رمزارز زده‌اند.

هشدار به سرمایه گذاران شیبا اینو
کدخبر : 3689
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

رمزارزی که در حال تنظیم این گزارش ۷۰ درصد از ارزش خود را از دست داده است. علاوه بر این شیبا با انواع نقدهای مختلف از لحاظ بنیادی و هدف پروژه روبرو است و با وجود تمام این اخبار منفی طرفداران میم کوین چشم‌انتظار توسعه دهندگان این رمز هستند که آیا مشکلات بنیادی شیبا حل می‌شود؟

 اریک ام (Eric M)، توسعه‌دهنده شیباسواپ (ShibaSwap) در دیسکورد درباره پیشرفت شیباریوم (Shibarium) اظهارنظر کرده و ادعا می‌کند که به زودی فعال می‌شود. لازم است بدانید که اریک ام فقط توسعه‌دهنده شیبا سواپ است و شیبا سواپ بستر غیرمتمرکزی است که توکن شیبا در آن مبادله و معامله می‌شود.

اما شاید این سوال مطرح شود که شیباریوم چیست؟ در ادامه با درک مفهوم مقیاس‌پذیری هدف ایجاد شیباریوم ارائه می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید تمامی رمزارزهای بازار یا بلاک‌چین خاص خود را دارند (مثل بیت‌کوین، اتریوم، سولانا و...) یا بر بستر بلاک‌چین یک رمزارز دیگر که معمولا اتریوم است فعالیت می‌کنند. از آنجا که پروژه‌های مختلف و متنوعی بر بستر اتریوم در حال فعالیت هستند این رمزارز دچار مشکل مقیاس‌پذیری و افزایش هزینه‌های شبکه شده است که در دنیای رمزارز برای این مشکلات دو راه‌حل وجود دارد. راه‌حل اول که به راه‌حل لایه اول مشهور است رمز ارزی دیگر با بلاک‌چین خاص خود شروع به فعالیت می‌کند و عملا تبدیل به رقیب رمزارز مشکل‌دار می‌شود همانند سولانا و کاردانو که برای حل مشکل اتریوم وارد میدان شده‌اند اما عملا به رقیب اتریوم تبدیل شده‌اند. در مقابل بعضی رمزارزها وجود دارد که بلاک‌چین خاص خود را ندارند و برای حل مشکل اتریوم تلاش می‌کنند که به آن راه‌حل لایه دوم اتریوم یا راه‌حل لایه دوم گفته می‌شود.

توسعه دهندگان شیبا اینو گاهی می‌خواهند این رمزارز را یک توکن لایه دومی بر بستر اتریوم معرفی کنند و با خبرهای آپدیت شبکه و مشکل مقیاس‌پذیری لایه دوم هرچند وقت یک‌بار طرفداران خود را امیدوار می‌کنند.

در مقابل این ادعا توسعه دهندگان شیبا وجود دارد که شیبا اینو بلاک‌چین خاص خود را راه‌اندازی و آزمایش می‌کند و نیازی به اتریوم لایه دو و حل مشکل مقیاس‌پذیری ندارد. به عبارتی هدف توسعه دهندگان معرفی شیبا به عنوان یک توکن لایه اولی است. شیباریوم در واقع شبکه بلاک‌چین جدید شیبا است که در مرحله آزمایش قرار دارد و قرار است در این شبکه رمزارز شیبا به عنوان توکن اصلی فعالیت کند و دیگر نیازی به بستر اتریوم نداشته باشد.

 به‌رغم اظهارات اریک ام، توسعه‌دهنده ناشناس شیباسواپ از ارائه یک زمان‌بندی مشخص برای راه‌اندازی این راهکار مقیاس‌پذیری لایه دوم که جامعه دارندگان و طرفداران این میم کوین مدت‌هاست چشم به انتظارش هستند، خودداری کرد. اریک ام در ماه اخیر اشاره کرده بود که توسعه‌دهندگان برای راه‌اندازی شیباریوم مجبور نیستند منتظر راه‌اندازی اتریوم ۲.۰ بمانند. لازم به ذکر است که خالق شیبا، رایوشی نام دارد و ناشناس است و با آقای اریک. ام که توسعه‌دهنده شیبا سواپ است تفاوت دارد.

با توجه به تمام مطالب مذکور می‌توان اذعان داشت تا زمانی که حرکت بنیادی سنجیده‌ای که به عمل ختم شود از شیبا دیده نشود نمی‌توان به آینده این رمزارز امیدوار بود و تمام اخبار و گزارش‌های داده شده تا کنون ضد و نقیض است و نباید مبنای تصمیم معامله گران باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه