مهاجرت تحصیلی به کشور اسپانیا

امروزه مهاجرت به کشورهای پیشرفته، برای بهبود و ترقی در زندگی، به موضوع رایجی در ایران تبدیل شده است. کشورهای فراوانی در سراسر دنیا به عنوان مقاصد مهاجرتی شناخته می‌شوند که در میان آن‌ها،‌ نام اسپانیا هم به چشم می‌خورد. اگر آینده خود را در این کشور تصور می‌کنید،‌ بهتر است با ما همراه باشید و با مهاجرت تحصیلی به اسپانیا آشنا شوید.

مهاجرت تحصیلی به کشور اسپانیا
کدخبر : 3450
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

امروزه افراد بسیاری برای ادامه تحصیل، کشور اسپانیا را انتخاب می‌کنند. همواره می‌توان گفت که مهاجرت تحصیلی در سراسر دنیا،‌ به خصوص اسپانیا،‌ یکی از راحت‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌های اخذ اقامت است. درست است که تحصیل در اسپانیا رایگان نیست، اما هزینه‌ تحصیل در آن، بسیار معقول‌تر و مناسب‌تر از بسیاری از کشورهای پیشرفته دیگر است. علاوه بر این موضوع،‌ دانشگاه‌‌ها و مراکز علمی معتبر باعث شده که این کشور به یکی از قطب‌های مهاجرت تحصیلی در دنیا تبدیل شود. پس با ما همراه باشید و این فرصت مناسب را از دست ندهید.

مهاجرت به اسپانیا؛ قدمی برای ایجاد زندگی بهتر

شاید با خود بگویید که چرا باید اسپانیا را انتخاب کنیم؟ ویژگی‌های فراوانی وجود دارد که این کشور را به گزینه‌ای مناسب برای مهاجرت تحصیلی تبدیل کرده است. یکی از عواملی که تحصیل در اسپانیا را حائز اهمیت می‌کند،‌ مزیت‌های بی‌نظیرش برای دانشجویان بین‌المللی است. از مهم‌ترین مزیت‌‌های تحصیل در اسپانیا برای دانشجویان بین المللی، امکان اخذ اقامت دائم است. برای اخذ اقامت دائم، تنها کافی است که دانشجویان پس از تحصیل در اسپانیا، برای مدتی وارد بازار کار این کشور شوند. پس از اخذ اقامت دائم و دریافت پاسپورت اسپانیا، دانشجویان می‌توانند به سراسر کشور‌های عضو اتحادیه اروپا سفر کنند و در آن‌ها به تحصیل،‌ کار کردن و زندگی بپردازند.

از دیگر مزایای قابل توجه مهاجرت تحصیلی به اسپانیا، اجازه همراه است، یعنی یک دانشجو در زمان تحصیل در اسپانیا می‌تواند، با خانواده خود در این کشور اقامت داشته باشد. همراهان دانشجو معمولا والدین آن‌ها هستند،‌ اما اگر دانشجو متاهل باشد می‌تواند همراه با همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود، در این کشور ساکن شود. قانون اجازه همراه هم خود با مزیت‌هایی همراه است. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این قانون که باعث ایجاد شرایط مالی مناسب برای دانشجو می‌شود،‌ امکان ورود به بازار کار برای همسر دانشجو است. این قانون به صورتی است که به همسر دانشجو اجازه کار تمام وقت در اسپانیا را می‌دهد و باعث از بین رفتن دغدغه‌‌های مالی مهاجران می‌شود.

شرایط ورود به دانشگاه‌های اسپانیا

تا به اینجا اطلاعاتی در خصوص مهاجرت تحصیلی به اسپانیا کسب کردیم و با برخی از مزیت‌های آن آشنا شدیم؛ اما باید بدانید که مهاجرت کردن از ایران به کشوری دیگر مانند اسپانیا،‌ کار آسانی نیست و نیاز است که فیلترهایی پشت سر گذاشته شود. یکی از فیلتر‌هایی که دانشجویان مقطع کارشناسی برای ورود به دانشگاه‌های اسپانیا باید بگذرانند، دوره‌های یک ساله کالج زبان اسپانیایی است. در ۶ ماهه ابتدایی این دوره‌‌،‌ دانشجویان به مدرک B2 زبان اسپانیایی دست می‌یابند و در شش ماه دوم، دروسی در خصوص آزمون ورودی، به دانشجویان آموزش داده می‌شود.

پس از پایان این دوره،‌ به غول آخر یعنی آزمون UNED می‌رسیم. در اسپانیا مانند ایران آزمون سراسری برای ورود به دانشگاه‌های وجود دارد؛‌ این آزمون با نام  Selectividad یا UNED شناخته می‌شود و  تماما به زبان اسپانیایی است. این آزمون برای متقاضیان رشته‌های پزشکی و رشته‌های فنی مهندسی متفاوت است. برای متقاضیان رشته‌های پزشکی،‌ این آزمون از ۴ درس زیست، شیمی، ریاضی و زبان انگلیسی تشکیل شده و برای متقاضیان رشته‌های فنی مهندسی دارای ۴ درس فیزیک، شیمی، ریاضی و زبان انگلیسی است. معمولا هر درس در این آزمون شامل ۷ الی ۸ سوال است.

جالب است که بدانید،‌ آزمون اوند اسپانیا از ۱۴ نمره تشکیل شده و حداقل نمره قبولی برای رشته‌ پزشکی نمره ۱۳،‌ برای دندانپزشکی نمره ۱۱،‌ داروسازی نمره ۱۰ و تمامی رشته‌های مهندسی نیز نمره ۱۰ است. این آزمون هر ساله در ماه‌‌های می و سپتامبر برگزار می‌شود و متقاضیان با ارائه گواهی‌ای مبنی بر اتمام دوره یک ساله کالج،‌ می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

تحصیل در مقطع کارشناسی در اسپانیا

پس از پشت سر گذاشتن کالج و کسب نمره قبولی از آزمون اوند،‌ می‌توانید برای مقطع کارشناسی وارد دانشگاه‌های اسپانیا شوید. مدت زمان تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه‌های اسپانیا نسبت به هر رشته متفاوت است. مدت زمان تحصیل در برای دانشجویان رشته‌های فنی مهندسی در حدود ۳ الی ۴ساله بوده و همچنین برای رشته‌های پزشکی ۵ الی ۶ سال زمان می‌برد. همچنین باید بدانید که تحصیل در دانشگاه‌های اسپانیا،‌ تماما به زبان اسپانیایی است.

همان‌طور که در بخش‌های قبلی گفته شد،‌ تحصیل در کشور اسپانیا رایگان نیست،‌ اما از هزینه‌ بسیار پایینی برخوردار است. هزینه تحصیل در دوره کارشناسی نسبت به رشته متفاوت است، اما به طور میانگین، هزینه تحصیل سالیانه بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ یورو است.

در این نوشته به صورت کلی با نحوه مهاجرت تحصیلی به اسپانیا آشنا شدیم و برخی از نکات مهم آن را بررسی کردیم. درست است که این روش مهاجرت به اسپانیای فرصتی مناسب به‌شمار می‌رود و می‌تواند آینده‌ای روشن را برای شما رقم بزند، اما مانند هرگونه مهاجرتی نیاز به پشتکار و صبر فراوان دارد. پس اگر عزم خود را جزم کرده‌اید و تصمیم به مهاجرت دارید،‌ این گزینه‌ را فراموش نکنید. کارشناسان ما در شرکت رسا همواره آماده مشاوره و ارائه خدمات به متقاضیان مهاجرت هستند. شما می‌توانید با ما تماس بگیرید یا سوالات خود در این زمینه را در بخش نظرات با ما مطرح کنید. جهت دریافت مشاوره رایگان از تیم مشاوران رسا با شماره ۰۲۱۲۲۹۵۰۹۷۵ تماس بگیرید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه