قیمت بیت کوین | بیت کوین

هشدار مهم به دارندگان ارز دیجیتال | سقوط بیت کوین در راه است؟

رابرت کیوساکی، سرمایه‌گذار سرشناس، از احتمال شکل‌گیری یک رکود قریب‌الوقوع خبر داد و پیش‌بینی کرد بیت کوین هم دچار افت خواهد شد.

هشدار مهم به دارندگان ارز دیجیتال | سقوط بیت کوین در راه است؟
کدخبر : 3411
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بیت کوین محبوب ترین رمز ارز در کل دنیاست .قیمت بیت کوین در ایران به متغیر های زیادی وابسته است.علاوه بر اتفاقات خارجی عوامل داخلی نیز بر قیمت بیت کوین در ایران تاثیر می گذارد .در روزهای اخیر قیمت بیت کوین کاهش چشمگیری داشته است و تا 42 هزار دلار هم افت کرده بود . در ادامه آخرین خبر از بیت کوین و قیمت بیت کوین را ملاحظه می کنید.

قیمت بیت کوین

 کیوساکی گفته است: «رکود در راه است. بیت کوین، طلا، نقره و املاک افت خواهند کرد. آماده باشید که بعد از پایان این رکود، بیت کوین، طلا، نقره و املاک بیشتری خریداری کنید.» او مدعی شد بانک مرکزی و رئیس‌جمهور آمریکا در تلاش برای ایجاد یک تورم ساختگی هستند. کیوساکی پیش از این هم درباره سقوط سنگین بازارهای مختلف هشدار داده بود.

 این احیا با بررسی هش ریت - واژه مورد استفاده برای توصیف قدرت رایانشی همه ماینرها در شبکه بیت کوین - سنجیده شده است. چین مدتها در مرکز این صنعت قرار داشت و برآوردهای قبلی نشان می داد که ۶۵ تا ۷۵ درصد استخراج بیت کوین جهان در این کشور انجام می گرفت. اما پس از این که پکن در ماه مه فعالیت ماینرهای رمزارز در این کشور را ممنوع کرد، بیش از ۵۰ درصد از هش ریت بیت کوین از شبکه جهانی ناپدید شد.

آمار وب سایت بلاک چین دات کام تا روز جمعه نشان داد این شبکه به طور کامل افت مذکور را احیا کرده و هش ریت این شبکه در پنج ماه، حدود ۱۱۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

کوین ژانگ از شرکت ارز دیجیتالی فوندری که به آوردن بیش از ۴۰۰ میلیون دلار تجهیزات استخراج رمزارز به آمریکای شمالی کمک کرد، گفت: بیت کوین در برابر حمله دولت چین که استخراج رمزارز را ممنوع کرد، دوام آورد.

روند صعودی هش ریت ممکن است از قیمت محبوبترین رمزارز جهان که طی ماه گذشته حدود ۳۰ درصد افت کرد، حمایت کند.

هنگامی که در بهار امسال نیمی از شبکه بیت کوین از کار افتاد، بسیاری از کارشناسان اظهار کردند که ماینرها در آمریکای شمالی آنلاین خواهند شد. پیش بینی های زیادی هم درباره زمان احیای فعالیت این شبکه به اوج قبلی انجام شد. با این حال هیچ کس فکر نمی کرد این بهبود پیش از پایان سال روی دهد.

قیمت بیت کوین

به گفته ژانگ، احیای سریع شبکه بیت کوین به دلیل فراهم شدن زمینه برای تبدیل آمریکا به مرکز جدید استخراج رمزارز بود. در آمریکا میل زیادی ب رشد، ساخت زیرساخت و استفاده از انرژی وجود دارد که به شکل دیگر تلف می شود.

شرکتها در آمریکا سالها بی سر و صدا ظرفیت میزبانی خود را تقویت کردند و انتظار داشتند اگر زیرساخت مناسب مهیا شوند، استخراج کنندگان رمزارز به این کشور خواهند آمد که این بار پیش بینی آنها درست از آب درآمد.

بر اساس گزارش شبکه CNBC، هنگامی که بیت کوین اواخر سال ۲۰۱۷ سقوط کرد و بازار رمزارز وارد رکود شد، تقاضای چندانی برای مزارع بزرگ بیت کوین وجود نداشت. اپراتورهای استخراج رمزارز آمریکا فرصت را مهیا دیدند و بلافاصله از پول ارزان برای ساخت اکوسیستم استخراج در آمریکا استفاده کردند.

 بر اساس داده‌های درون زنجیره‌ای پلتفرم تحلیلی کریپتوکوانت، بیش از ۹۰ درصد از ورودی‌های بیت کوین به صرافی‌ها را تراکنش‌های بزرگ توسط نهنگ‌ها تشکیل می‌دهد. با توجه به گفته‌های مدیرعامل کریپتوکوانت، نهنگ‌ها بیت کوین خود را به صرافی‌ها وارد می‌کنند و با تغییر رفتار خود در طول هفته اخیر به فروشندگان احتمالی فعال‌تری در صرافی‌ها تبدیل شده‌اند.

قیمت بیت کوین

بیت کوین چیست؟

بیت کوین یک ارز جذاب، پیچیده و نسبتا با کارایی جدید است که فقط به صورت آنلاین وجود دارد. این ارز دیجیتال به کاربر اجازه می دهد تا حد نسبتا زیادی در معاملات ناشناس باقی بماند.

بیت کویین ارزی است که برای پرداخت کالا و خدمات درست مانند یورو یا دلار آمریکا طراحی شده است. اما این ارز دیجیتال تفاوت‌های زیادی با ارز سنتی دارد. بیت کوین در سال ۲۰۰۸ توسط شخصی با نام مستعار “Satoshi Nakamoto” ساخته شد. این شخص مقاله‌ای را منتشر کرد که در آن در مورد چگونگی کار بیت کوین توضیحاتی را ارائه داد. او تنها یک سال بعداز آن شروع به معامله با این ارز و استخراج آن نمود.

دلیل جذب افراد به ارزهای دیجیتال، نبود واسطه ها و بانک ها با هزینه‌های سنگین است. از آنجا که این ارز کاملاً آنلاین است؛ شناسه کیف پول شما همان چیزی است که در معاملات استفاده می شود.

قیمت بیت کوین

چگونه بیت کوین بخریم؟

می‌توانید بیت کوین را با پول نقد خریداری کنید یا می توانید آن را با کارت های نقدی، اعتباری و نقل و انتقال سیم خریداری کنید. اما ابتدا باید حساب کاربری برای خود ایجاد کنید. این حساب فقط مکانی برای ذخیره بیت کوین های شماست، دقیقاً مانند کیف پول کارت های اعتباری و اعتباری خود را نگه می دارد.

بسیاری از افراد از ارز دیجیتال برای خرید چیزهایی در Dark web استفاده می کنند. اما دور از انتظار نیست که دنیای دیجیتال این ارزها را در زندگی عادی افراد به عنوان مثال خرید بیمه‌های اتومبیل، خرید بلیط و ... عادی سازد. بعید نیست که به زودی با پیشرفت تکنولوژی، هنگام خرید اینترنتی بیمه بدنه خودرو  از یک سامانه خرید آنلاین بیمه، حق بیمه خود را با ارزهای دیجیتال بپردازید.

«Bitcoin» نخستین ارز دیجیتالی است. هیچ‌کس نمی‌داند که چه کسی آن را ساخته است. البته این موضوع تازه‌ای نیست. چون بیشتر ارزهای دیجیتالی در سکوت تولید می‌شوند.

گفته می‌شود که سازنده بیت کوین، فردی به نام «ساتوشی ناکوموتو» (Satoshi Nakomoto) است. دقیقا مشخص نیست که ساتوشی ناکوموتو واقعا یک فرد است یا گروهی از افراد تحت این نام، اقدام به تولید «Bitcoin» کرده‌اند.

بعد از تولد این رمزارز، دیگر خبری از ساتوشی ناکوموتو به گوش نرسید. مدتی بعد، رمزارزهای متفاوت دیگری مانند «لایت‌کوین»، «اتریوم» و… هم به دنیا معرفی شده‌اند.

قیمت بیت کوین

چه کسی بیت کوین را کنترل می‌کند؟

بیت کوین بر خلاف پول‌های امروزی که عرضه و توزیع آن‌ها در اختیار دولت‌هاست، در کنترل هیچ فرد، گروه و یا سازمان خاصی نیست. افرادی که وارد شبکه این ارز دیجیتال می‌شوند، باید قوانین مربوط به شبکه را بپذیرند. این قوانین به صورت کدهای برنامه‌نویسی‌ است که در اینترنت توسط همه قابل مشاهده است.

بیت کوین توسط هیچ فرد یا گروه خاصی کنترل نمی‌شود.

گروه‌های مختلفی در شبکه بیت کوین حضور دارند که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به استخراج‌کنندگان (همان افرادی که احتمالا عکس آن‌ها را با بیل و کلنگ دیده باشید که در اصل هیچ شباهتی هم به این عکس‌ها ندارند!)، توسعه‌دهندگان (برنامه‌نویسانی که مسئولیت بهبود نرم‌افزار بیت کوین را به صورت داوطلبانه بر عهده گرفته‌اند) و نودهای شبکه (دستگاه‌هایی که به شبکه متصل شده‌اند) اشاره کرد.

هر یک از این گروه‌ها وظیفه خاصی در شبکه بر عهده دارد؛ برای مثال استخراج‌کنندگان یا ماینرها کار تایید انتقال‌ بیت کوین‌ها که به آن تراکنش هم گفته می‌شود، را در شبکه انجام می‌دهند. یا توسعه‌دهندگان به صورت داوطلبانه مسئول ارتقای نرم افزار بیت کوین و قابلیت‌های آن هستند. نودها هم تاریخچه تراکنش‌هایی که در شبکه انجام می‌شوند را در هاردهای خود ذخیره و نگهداری می‌کنند.

بیت کوین در واقع تحت کنترل هیچ یک از این گروه‌ها، دولت‌ها یا افراد خاص دیگر نیست و همکاری گروه‌های مختلف حاضر در شبکه‌ بیت کوین، موجب تداوم حیات و رشد آن می‌شوند. اما چرا باید چنین سیستم پیچیده‌ای وجود داشته باشد؟ بانک‌ها و سیستم‌های مالی سنتی چه مشکلی دارند که ما را به سمت استفاده از بیت کوین سوق می‌دهند؟

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه