معرفی بهترین کشتی‌گیران سال ۲۰۲۱

اتحادیه جهانی کشتی نام سه کشتی‌گیر در کشتی آزاد، فرنگی و زنان از جمله «محمدرضا گرایی» و «امیرحسین زارع» را بعنوان بهترین کشتی‌گیران در سال ۲۰۲۱ میلادی از لحاظ عملکرد اعلام کرد.

معرفی بهترین کشتی‌گیران سال ۲۰۲۱
کدخبر : 3368
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

با اعلام اتحادیه جهانی کشتی محمدرضا گرایی، دارنده نشان طلای المپیک و جهان در وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی و امیرحسین زارع، دارنده نشان برنز المپیک و طلای جهان در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد، بهترین عملکرد را میان کشتی گیران همه کشورهای دنیا در سال ۲۰۲۱ داشته‌اند.

 تارنمای اتحادیه جهانی در بخشی از گزارش خود نوشت: گرایی دارنده مدال طلای المپیک و جهان در وزن ۶۷ کیلوگرم کشتی فرنگی و  زارع دارنده مدال برنز المپیک و طلای جهان در وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد بهترین عملکرد را در میان کشتی‌گیران تمامی کشورهای دنیا در سال ۲۰۲۱ داشتند و برنده جایزه این عنوان شدند که این نشان دهنده جهش و پیشرفت کشتی ایران در عرصه‌های جهانی است.

اتحادیه جهانی کشتی درباره این ۲ ورزشکار ایران گزارش داد: گرایی بدون داشتن مدال جهانی یا المپیک در کارنامه خود وارد سال ۲۰۲۱ شد. این کشتی‌گیر ۲۵ ساله که به مرد یخی معروف است، تمام معادلات را بهم زد و با کسب مدال طلای المپیک توکیو و جهانی نروژ سال ۲۰۲۱ را به پایان رساند.

همچنین زارع در سن ۲۰ سالگی، سال بسیار پرباری را پشت سرگذاشت، وی یک مدال برنز در المپیک توکیو را بدست آورد و توانست از سد کشتی‌گیران مطرحی چون طاها آکگول و گنو پتریاشویلی که سابقه مدال طلای المپیک و جهان را دارند عبور و عنوان قهرمانی جهانی را از آن خود کند.

البته اتحادیه جهانی لقبی را به امیرحسین زارع نداده است اما این کشتی‌گیر با حرکتی پس از قهرمانی رقابت‌های جهانی نروژ انجام داد، لقب پادشاه سنگین وزن را برای خود انتخاب کرده است.

«محمدرضا گرایی» فرنگی‌کار وزن ۶۷ کیلوگرم کشورمان در مبارزه فینال این وزن در بازی‌های المپیک توکیو با پیروزی مقابل حریف اوکراینی به مدال طلا دست یافت و امیرحسین زارع آزادکار وزن ۱۲۵ کیلوگرم کشورمان در بازی‌های المپیک توکیو با پیروزی مقابل نماینده چین، مدال ارزشمند برنز را گرفت. هر ۲ نماینده کشورمان در پیکارهای جهانی ۲۰۲۱ نروژ موفق به کسب مدال طلای جهان شدند و البته طلای زارع از این جهت ارزشمند است که پس از طلای پهلوان باشی «علیرضا سلیمانی» در جهانی ۱۹۸۹ مارتینی سوییس، تیم ملی بعد از ۳۲ سال در آوردگاه جهانی در سنگین وزن صاحب مدال طلا شد.

محمدرضا گرایی قهرمان کشتی المپیک و قهرمان کشتی مسابقات جهانی نروژ گفت: در سال ۲۰۲۱ تنها فرنگی‌کاری بودم که هم در المپیک ۲۰۲۲ و هم در مسابقات جهانی نروژ شرکت کردم و مدال طلا گرفتم. به همین دلیل اتحادیه جهانی این انتخاب را داشته است. خدا را شاکرم که این نتیجه را توانستم کسب کرده و به این مهم دست پیدا کنم .

قهرمان وزن ۶۷ کیلوگرم المپیک توکیو یادآور شد: در وزنی که من شرکت کرده بودم یکی از سخت‌ترین وزن‌ها بود و ۷ قهرمان جهان در آن حضور داشتند و شانس همه قهرمان‌ها برای گردن‌آویز طلا زیاد بود اما من به لطف خدا توانستم به این مدال دست پیدا کنم.

گرایی در خصوص توقعات مردم از وی بعد از دریافت این عناوین گفت: مردم از کشتی که ورزش اول کشور است انتظار زیادی دارند. اردوها شروع خواهد شد و من هم نقاط قوت و ضعف خود را بررسی می‌کنم و برای مسابقات جهانی ۲۰۲۲ و المپیک ۲۰۲۴ به مرز آمادگی کامل خواهم رسید.

وی در خصوص عنوان مرد یخی گفت: مردم همیشه به من لطف دارند و این لقب را اتحادیه جهانی به صورت رسمی برای من اعلام کرده و شاید به خاطر خونسردی که در چهره‌ام است به این لقب معروف شدم و هر جور که مردم صلاح بدانند من هم قبول داشته و هر لقبی که آنها برای من بگذارند دوست دارم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه