نظر جدید کارشناسان داوری در خصوص اتفاقات دربی

دربی 97 پر بود از حواشی مختلف که یکی از آنها نظر جدید کارشناسان داوری درخصوص اتفاقات دربی بود که درادامه می خوانیم.

نظر جدید کارشناسان داوری در خصوص اتفاقات دربی
کدخبر : 3270
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 تیم فوتبال استقلال روز گذشته در هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور از ساعت 16:15 میزبان پرسپولیس بود. این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید. قضاوت این تقابل حساس را «موعود بنیادی‌فر» در اختیار داشت که اگر چه اتفاق خاصی در این بازی رخ نداد ولی این دیدار با یک صحنه جنجالی و بحث برانگیز همراه بود. تکل «فرشاد فرجی» در آخرین دقایق بازی که استقلالی‌ها معتقد بودند باید با خطا و پنالتی همراه می‌شد  ولی عدم اعلام پنالتی از سوی داور به سود استقلال باعث اعتراض شدید نیمکت این تیم نسبت به سوت‌ و تصمیم‌ «بنیادی‌فر» شد.

با 3 از کارشناسان داوری ایران درخصوص این صحنه گفت‌وگویی داشت که در ادامه می‌خوانید:

*سلیمانی: داور باید یک پنالتی به سود استقلال اعلام می‌کرد

*حیدر سلیمانی: زمانیکه مدافع پرسپولیس تکل می‌زند، 70 درصد ریسک می‌کند امکان خطایش وجود دارد. بنابراین پس از تکل بازیکن پرسپولیس پای او به پای بازیکن استقلال برخورد می‌کند. ولی چون توپ از جریان بازی خارج نشده، هیچ‌کدام از 2 بازیکن شانس و امکان بازی با توپ را نداشتند داور باید یک پنالتی به سود استقلال اعلام می‌کرد که این اتفاق نیفتاد.

*فنایی: قضاوت بنیادی‌فر مغرورانه بود/ پنالتی استقلال درست بود

*محمد فنایی: متاسفانه بازیکنان ما هنوز آموزش ندیده‌اند، فکر می‌کنند اگر زمانیکه توپ درجریان است خطا کنند ممکن است که داور تصمیم بگیرد. ولی این طرز فکر صحیح نیست. چرا که هر زمان یک بازیکن در محوطه جریمه روی بازیکن حریف خطا کند، باید اعلام پنالتی شود. دیروز هم بازیکنان پرسپولیس به این علت که تصور می‌کردند، توپی که فرستاده شده برای بازیکن آبی آفساید است آن را رها کردند. ولی وقتی متوجه شدند که این توپ آفساید نیست بازیکن پرسپولیس برای دور کردن توپ به پای بازیکن استقلال ضربه زد. مهمتر اینکه چون در این صحنه توپ در جریان بود داور باید یک پنالتی به سود تیم استقلال اعلام می‌کرد که این اتفاق رخ نداد. متاسفانه داور به این دلیل که قبل از این صحنه تمرکزش را از دست داده بود، برای پرسپولیس یک خطا نگرفت. مجبور شد تا به اشتباه به بازیکن و سرممربی پرسپولیس کارت بدهد. همنی موضوع منجر شد تا داور تمرکزش را از دست داده و کنترل بازی را از دست بدهد. بعد از آن هم به اجبار صحنه پنالتی استقلال را رها کند.

وی ادامه داد: در نیمه اول صحنه خاصی وجود نداشت، قضاوت آقای «بنیادی‌فر» خوب بود. ولی در نیمه دوم از دقیقه 70 به دلیل اشتباهاتی که مرتکب شد تمرکزش را به کلی از دست داد. چرا که، خطا روی «امید عالیشاه» را نگرفت، حتی به نظر کمک داور خودش هم توجه نکرد. تا قضاوت مغرورانه‌ای را از او شاهد باشیم. در مجموع قضاوت بازی از دست داور در رفت او نتواسنت یک بازی خیلی ساده را درست قضاوت کند. خودش باعث تخریب و اشتباهات فاحش داوری‌اش شد. بنظرم آقای بنیادی‌فر باید بیشتر از هر چیزی به فکر خودش باشد، چرا که ایشان نفر دوم لیست بین‌المللی داوری کشور است. ولی اینطور بازی‌های مهم برایش گرون تمام خواهد شد.

*رودنیل: از انتخاب «موعود بنیادی‌فر» تعجب کردم

*رودنیل: زمانی که خود متوجه شدم بنیادی‌فر داور شده به تصمیم کمیته داوران تعجب کردم زیرا مناسب‌ترین فرد برای این بازی پیام حیدری بود. زیرا باید دانست داور کسی است که باید بازیکنان او را قبول داشته باشند. در نیمه اول قضاوت او مشکلی نداشت و در دقیقه 15 هم صحنه آفساید را به درستی اعلام کرد. به مهدی ترابی بی دلیل کارت زرد داد و یا اینکه روزبه چشمی باید کارت زرد می‌گرفت. اصلی‌ترین جای قضاوت او را می‌توان در صحنه عدم خطا روی عالیشاه اعلام کرد و همان جا بود که بازی به حاشیه کشیده شد و جالب‌تر اینکه داور سعی داشت با دراپ بال بازی را شروع کند اما کمک داور او را صدا کرد تا به او توضیح دهد ضربه آزاد صورت گرفته است اما داور زیر بار این موضوع نرفت. 

وی ادامه داد: در دقیقه 87 ضربه صدردصد پنالتی را روی بازیکن استقلال اعلام نکرد چون در آن لحظه به دلیل اینکه تعادل لازم را از دست داده بود به اعتقاد من شجاعت اعلام ضربه پنالتی را نداشت. همچنین او در جای‌گیری هم دچار مشکل بود زیرا در حین بازی سه بار توپ به او برخورد کرد و همین توقف‌های بیجا بازی را از حالت سکون خود خارج کرد. وقت اضافه نیمه دوم باید 5 دقیقه اعلام می شد اما به دلیل استرس و فشار بیش از حدی که روی او وجود داشت تصمیم گرفت تنها سه دقیقه وقت اضافه اعلام کند. در مجموع من به او نمره قبولی نمی‌دهم.

منبع: رکنا

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه