آخرین قیمت طلا و سکه در بازار امروز/ سکه چند؟ / طلا گرمی چند؟

قیمت طلا و سکه امروز

قیمت طلا و سکه امروز در روند معاملات امروز بازار آزاد در جدول زیر آمده است.

قیمت طلا و سکه امروز
کدخبر : 3146
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت طلا و سکه امروز باز تغییر کرد و وارد کانال جدیدی شد و خریداران را با تردید برای خریدن این فلز گرانبها با تردید مواجه کرد. به نظر می رسد کارشناسان عوامل مختلفی را به قیمت طلا و سکه امروز  مرتبط می دانند و خیلی ها معتقدند که افزایش یا کاهش بیت کوین با قیمت طلا و سکه امروز  مرتبط نیست بنابراین بسیاری از متقاضیان به منظور صرف یا سرمایه گذاری از قیمت طلا و سکه امروز مطلع شده و براساس آخرین تغییرات قیمت طلا و سکه امروز تصمیم سازی می کنند. 

نرخ انواع سکه اعم از سکه تمام طرح جدید (امامی)، سکه تمام طرح قدیم (بهار آزادی) و سکه گرمی در روند معاملات امروز بازار تغییراتی را تجربه کرده است.

 نرخ انواع سکه‌های پر خرید و فروش در روند معاملات امروز بازار آزاد در جدول زیر آمده است:

قیمت سکه و طلا امروز

 

پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال 1400

قیمت طلا مدتی است در کانال ۱٫۱ میلیون تومان در حال نوسان است. آیا این کانال تا پایان سال تغییر خواهد کرد؟ در این گزارش پیش‌بینی هشت کارشناس اقتصادی از آینده قیمت طلا را می خوانید:

نیما میرزایی، گفت: در بازار جهانی طلا، توانایی صعود قیمت مشاهده نمی‌شود اما در بازار داخلی به دلیل نوسان احتمالی دلار ممکن است قیمت طلا تا پایان امسال تا ۱۵ درصد افزایش پیدا کند.

مریم محبی، بیان کرد: پتانسیل رشد وجود دارد و در بهترین حالت در بازار جهانی تا ۱۸۰۰ دلار در هر انس افزایش می‌یابد و در بازار داخل هم ارزان نخواهد شد و متناسب با تورم رشد می‌کند.

میلاد صادقی، اظهار داشت: قیمت تعادلی هر گرم طلا اکنون ۱٫۱ میلیون تومان است اما ظرفیت رشد تا گرمی ۱٫۲ میلیون تومان را دارد و تا پایان سال نرخ تعادلی آن ممکن است به ۱٫۴ میلیون تومان برسد.

مجتی دیبا، گفت: رشدی شبیه به دلار یعنی در حد چهار تا پنج درصد تا پایان سال را می‌توان برای طلا پیش‌بینی کرد و اگر هم دلار ریزش کند طلا هم متاثر خواهد شد.

نیما آگاهی، اظهار داشت: مثل دلار یک روند صعودی محدود خواهد داشت و نهایتا ۱۰ تا ۱۵ درصد تا پایان امسال رشد می‌کند.

محمد حشمتی، بیان کرد: مثل دلار یک روند آرام خواهد داشت و در بازار جهانی هم نرخ انس جهانی بعید است به دو هزار دلار برسد.

علی صادقین، گفت: فعلا تا یک ماه دیگر تصمیمی نگیرید اما در انس جهانی در کوتاه‌مدت روند نزولی و در بلندمدت روند صعودی قابل پیش‌بینی است.

مهدی سماواتی، بیان کرد: در هشت ماه آینده نوسان ۲۰ تا ۲۸ درصد برای طلا قابل پیش‌بینی است.

نکات  مهم هنگام خرید سکه

نکات خرید سکه شامل ترفندها، هشدارها و اطلاعاتی است که شما را در راستای خرید امن، حفظ و افزایش سرمایه‌تان کمک می‌کند. به این خاطر که سرمایه‌گذاری در سکه نیز همانند سرمایه‌گذاری در بازارهای دیگر با خطراتی همراه است و به دانش و مهارت نیاز دارد. بنابراین، ما در این مقاله هر آنچه در مورد خرید و فروش سکه‌ی طلا باید بدانید را توضیح داده‌ایم تا بدون نگرانی بتوانید در بازار سکه سرمایه‌گذاری کنید.

البته پیش از هر چیز توصیه می‌کنیم فقط وقتی پول راکد دارید ونمی‌خواهید از آن استفاده کنید، سراغ خرید سکه بروید. پیش از هر اقدامی هم تمامی جوانب خرید و فروش را در نظر بگیرید. مثلاً شاید برای مدت کوتاهی سکه از روزی که خرید داشته‌اید، قیمتش نزول کند، اما در دراز مدت قطعاً سود خوبی دارد. به همین خاطر، بهتر است سرمایه‌ی‌ راکد را برای خرید سکه کنار بگذارید.

میزان نقد شوندگی بالا، حفظ ارزش سرمایه در گذر زمان و رشد زیاد در طولانی‌مدت از مزایای سرمایه‌گذاری در سکه است. با این توصیفات از شما دعوت می‌کنیم برای آشنائی با نکات خرید سکه تا انتهای مطلب با بلاگ طلاباش همراه باشید.

– پیش از خرید سکه حتماً از منابع مختلفی که بورس خرید و فروش سکه هستند قیمت سکه را جویا شوید. به این خاطر که برخی از فروشنده‌های بی‌انصاف از عدم آگاهی خریدار از وضعیت بازار سوءاستفاده می‌کنند و قیمت‌های بالاتری را پیشنهاد می‌دهند.

–  در زمان خرید سکه حتماً باید توجه کنید که سکه ضرب شده‌ی سال ۱۳۸۶ باشد. به این خاطر که معمولاً بازار این سکه‌ها از رونق بیشتری برخوردار است و این باعث می‌شود تا راحت‌تر به فروش برسند.

– سکه‌ی طلا را حتماً از واحدهایی خریداری کنید که دارای جواز فروش سکه هستند.

– حتماً سکه‌ی وکیوم شده بخرید. توجه داشته باشید که مدل‌های وکیوم شده باید برچسب هولوگرام داشته باشند. اگر این برچسب را نداشته باشد، نمی‌توانید تشخیص دهید که سکه اصل است یا تقلبی. همچنین حواستان باشد که آدرس و مشخصات روی وکیوم سکه با مشخصات مغازه یکی باشد. چون برای سکه فاکتور صادر نمی‌کنند. این امر کمک می‌کند تا شما از معتبر بودن سکه خیالتان راحت باشد.

– بهتر است سکه‌ی بانکی بخرید. سکه بانکی به سکه‌ای گفته می‌شود که در ضرابخانه‌ی بانک مرکزی ضرب شده است. روی وکیوم سکه‌های بانکی باید جمله‌ی «سکه بانکی تضمین‌شده» نوشته شده باشد. همچنین باید هولوگرام اتحادیه‌ی طلا و جواهر تهران را هم داشته باشد.

– سکه‌های تاریخی مثل سکه‌های پهلوی به هیچ عنوان مناسب سرمایه‌گذاری نیستند. چون بیشتر جنبه‌ی کلکسیونی دارند و به راحتی خرید و فروش نمی‌شوند.

توجه داشته باشید که سکه‌های طرح قدیم هم دیگر در بازار طرفدار ندارند و به ندرت خرید و فروش می‌شوند. بنابراین این سکه‌ها سوددهی خوبی ندارند و برای سرمایه‌گذاری اصلاً گزینه‌ی مناسبی به‌شمار نمی‌آیند.

نکات امنیتی خرید سکه

– برای کسب اطمینان از اعتبار و اصالت سکه توصیه می‌کنیم آن را فقط از واحدهایی بخرید که «جواز سکه‌فروشی و هولوگرام اتحادیه» دارند. به طور مثال، در شهر تهران چهارراه استانبول و سبزه‌میدان از مراکز عمده‌ی خرید سکه هستند. وقتی از مراکز معتبر خرید می‌کنید، سکه دارای هولوگرام است. هولوگرام‌های طلایی رنگ روی سکه هم دارای کد شامد است. در ضمن، نام مکانی که شما سکه را از آن خریداری می‌کنید روی آن ثبت شده است. یعنی شما علاوه‌بر اینکه می‌دانید را از کجا خریده‌اید، از اصل بودن آن هم مطمئن می‌شوید.

– توجه داشته باشید که عیار سکه‌های بانکی و غیر بانکی با هم فرق دارد. معمولاً بانک با توجه به اعتبار خود اقدام به کم کردن عیار نمی‌کند. اما این در حالی‌است که ممکن است به خاطر طمع افراد سودجو، عیار سکه‌های غیر بانکی از عیار سکه‌های بانکی کمتر باشد.

نکات خرید سکه برای تشخیص سکه تقلبی

فاصله‌ی حاشیه‌ی کنگره‌ها و میزان حاشیه باید در طرفین سکه یکسان باشد و اگر یکسان نبود احتمالاً سکه شما غیر بانکی است.

– برای اینکه کلاه سرتان نرود حتماً سعی کنید سکه‌ها را به‌صورت وکیوم شده (پرس شده در کارت) خریداری کنید. توجه هم داشته باشید که روی پلمپ سکه، علاوه بر نام و نشانی فروشنده، باید عباراتی همچون (تضمین بانکی) یا مجوز اتحادیه هم وجود داشته باشد.

– نام و نشانی روی سکه باید مطابق مغازه‌ای باشد که از آن سکه می‌خرید. در غیر این صورت باید توجه کنید که از مغازه‌های معتبر سکه بخرید.

– برای تشخیص سکه‌های تقلبی که بانک مرکزی آن‌ها را ضرب نکرده بهتر است به نا‌همواری‌های پشت و روی سکه توجه کنید. البته گاهی عیار کم طلای آن هم قابل تشخیص است.

خیلی به تخفیف‌های کوچک و بزرگ مغازه‌هایی که زیر نظر اتحادیه نیستند توجه نکنید. چون ممکن است سکه‌های غیر بانکی یا حتی سکه‌های تقلبی عرضه کنند. آن وقت است که پس از خرید دستتان به جای بند نخواهد بود. چون اگر مغازه تحت نظر اتحادیه نباشد، شما هیچ راهی برای پیگیری شکایت نخواهید داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه