اخبار روز| اخبار اقتصادی| اخبار خودرو

تیبا از رده خارج شد| جایگزین تیبا چند؟

تیبا از رده خارج و قیمت جدید جایگزین این خودرو اعلام شد.

تیبا از رده خارج شد| جایگزین تیبا چند؟
کدخبر : 3137
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

مدیرعامل سایپا خبر داده خودروی اطلس قرار است جایگزین خانواده تیبا و ساینا شود. دو خودرویی که خودشان جایگزین پراید بودند.

از ابتدای فروردین قرار است خودروی جدید سایپا با نام اطلس وارد بازار شود. خودرویی که گفته می‌شود نیم‌شاسی است و قرار است جایگزین پراید و خانواده تیبا شود. اما پراید نیم‌شاسی سایپا چند است؟

سایپا در تولید خودروی اطلس حداقل شش ماه تاخیر داشته و حالا مدیر عامل سایپا وعده داده که به زودی از خودروی اطلس رونمایی می‌کند و این خودرو وارد بازار می‌شود.

آنگونه که مدیرعامل سایپا خبر داده خودروی اطلس قرار است جایگزین خانواده تیبا و ساینا شود. دو خودرویی که خودشان جایگزین پراید بودند.

اگرچه تولید این دو خودرو نتوانست جای پراید را در بازار خودروی ایران بگیرد. چراکه پراید هنوز یکی از پرطرفدارترین خودرو‌های بازار است. البته نه به وسطه کیفیت این خودرو.

دلیل بالا بودن تقاضا برای خرید پراید این است که پراید ارزانترین خودروی موجود در بازار ایران است. اگرچه قیمت آن هم اکنون افزایش یافته و حتی قیمت برخی از مدل‌های آن به ۱۹۵ میلیون تومان هم رسیده است.

گفته می‌شود خودروی اطلس قرار است جایگزین تیبا، ساینا و حتی پراید شود. اما اطلس یک خودروی نیم شاسی یا کراس اور است. جایگزینی این خودرو با پراید سبب شده که برخی بگویند احتمالا سایپا قرار است پراید نیم‌شاسی تولید کند.

اما مشخصات قیمت اطلس چیست و این نیم‌شاسی قرار است چقدر قیمت‌گذاری شود؟ خودروی اطلس یک هاچ بک کراس و یا کراس اوور کوچک است. کابین آن قرار است شبیه رنو سیمبل باشد. اما فضای داخلی آن شبیه کوییک است.

همزمان با توقف تولید پراید و جایگزینی تیبا با آن، بسیاری انتقادات متوجه کیفیت خودروی جایگزین بود. چون تیبا به لحاظ کیفیت و ایمنی و حتی موتور تفاوت چندانی با پراید نداشت و حالا این نگرانی وجود دارد که خودروی اطلس هم کیفیت و موتوی بهتری نداشته باشد.

قیمت خودرو اطلس سایپا

اگرچه گفته شده قرار است در خودروی اطلس یکی از نخستین محصولات سایپا باشد که در تولید آن از موتور بهبودیافته تیبا یا همان موتور M۱۵GSI استفاده می‌شود.

احتمالا خودروی اطلس دارای امکاناتی مانند سانروف، صندلی‌های برقی، تهویه اتوماتیک، نمایشگر لمسی داشبورد، دو عدد کیسه هوا، دوربین عقب، حسگر‌های پارک و …باشد.

اما این آپشن‌ها احتمالا سبب می‌شود که قیمت خودروی جدید سایپا گران تمام شود. با توجه به اینکه قرار است اطلس جایگزین تیبا و ساینا شود، قیمت آن باید در محدوده ۱۸۰ میلیون تومان باشد.

اما برخی از کارشناسان می‌گویند این احتمال وجود دارد که قیمت این خودرو بالاتر باشد.

فربد زاوه، کارشناس بازار خودرو گفته بود اگر خودروی اطلس به‌صورت کراس اور عرضه شود قیمتی حدود پژو ۲۰۶ دارد به خصوص با آپشن‌هایی که تاکنون گفته‌اند؛ بنابراین ممکن است قیمت این خودرو بالای ۲۰۰ میلیون تومان باشد.

زاوه گفته بود نمونه‌های فول اطلس ممکن است حدود ۲۲۰ یا ۲۳۰ میلیون تومان باشد، اما اگر خودرو اتوماتیک باشد قیمت آن حدود۲۶۰ تا ۲۸۰ میلیون تومان است.

مهدی دادفر، رئیس انجمن واردکنندگان خودرو هم گفته خودروسازان تلاش می‌کنند خودروی اطلس را با یک فاصله ۵٠ میلیونی از قیمت تیبا عرضه کنند.

او گفته هدف از تولید این خودرو‌ها جبران زیان تولید و خروج از موضوع خودرو‌های پرتیراژ مشمول قیمت‌گذاری است که با این تکنیک از آن خارج می‌شوند.

تیبا از رده خارج شد

جواد سلیمانی، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: به زودی خودروی اطلس به عنوان جایگزین تیبا و ساینا، وارد بازار می‌شود.

سید جواد سلیمانی در همایش تجلیل از نمایندگی‌های برتر سایپا افزود: گروه خودروسازی سایپا در سه سال آینده ۹ محصول جدید تولید خواهد کرد که تمام مراحل طراحی، تولید و ساخت قطعات آن در داخل کشور انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: به زودی خودرو‌های جدید آریا وشاهین اتوماتیک به تولید انبوه خواهد رسید و کراس اوور آریا و هاچ بک اطلس این مجموعه وارد بازار خواهد شد.

سلیمانی: سایپا ۹ محصول جدید در دست دارد

سلیمانی افزود: عرضه و توسعه محصول جدید در شرایط تحریم به خصوص اوایل تحریم بسیار سخت و دشوار بود، اما خوشبختانه تولید خودروی شاهین نشان داد که این مجموعه و صنعت قطعه سازی به حدی از بلوغ رسیده است که می‌تواند در مسیر خوداتکایی گام بردارد.

وی افزود: به واسطه تحریم‌های ظالمانه و سختی که به کشورمان تحمیل شد، شرکای خارجی ایران را ترک کردند و تعهدات باقیمانده موجب نارضایتی مردم شد و صنعت خودروسازی با چالش‌هایی مواجه گردید.

سلیمانی گفت: مشکلات صنعت خودرو با همکاری مهندسان ایرانی، شرکت‌های قطعه‌سازی داخلی و کارگران خطوط تولید به حداقل رسید و باید به سمتی حرکت کنیم که ضمن افزایش تولید و ارتقاء کیفیت خودرو، بیش از گذشته رضایت مشتریان را به دست آوریم.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا درباره برنامه آتی این مجموعه و جبران مشکلات گذشته، گفت: وظیفه ما این است که محصولات جدید، با کیفیت و با فناوری بالاتر تولید و عرضه کنیم و از نمایندگی‌های رسمی مجموعه سایپا می‌خواهیم که در این مسیر همکاری و همراهی کنند تا بهترین خدمات را به مشتریان ارایه کنیم.

سلیمانی درباره خودروی شاهین که از زمستان سال ۹۹ وارد بازار خودرو شده است، افزود: یکی از موضوعاتی که همواره در طراحی و تولید این خودرو مورد تاکید قرار گرفت، استحکام و ایمنی آن بود، باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم و مشتریان وفادار ما بدانند که محصولات کیفی در این مجموعه تولید می‌شود.

وی افزود: گروه خودروسازی سایپا در سه سال آینده، ۹ محصول جدید خواهد داشت، این محصولات با فناوری‌های روز خواهد بود.

منبع: صداوسیما

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ناشناس
    0

    کسی اصلا تیبا رو ماشین حساب نمیکنه اون از اول مثل پراید از رده خارج بود

  • مردم مظلوم
    0

    خدا به داد مردم برسه با این ماشین های که تولید می کنن

  • ناشناس
    0

    فقط دست دلالان کوتاه شود همچی دروست به دست مردم شریف ونجیب می رسد

  • اکبرنظری
    0

    انشالله موفق میشیم اگه باهمین فرمون پیش بریم...

  • اشکان مرادی
    0

    شما اول بزارید این خودرو امتحانشو پس بده بعد ۱۸۰میلیون قیمت بزارید

  • وحید
    0

    هر وقت خودروی را اینا گفتن از رده خارج شده قیمتش زده بال مثل پراید

  • مهدی
    0

    تیبا مگه میشه چی دارن جایگزین کنند یه موتور داره رو همه چی میندازه

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه