اخبار روز| اخبار اقتصادی| مسکن ارزان

مسکن ارزان بگیرید| آخرین مهلت ثبت‌نام مسکن ملی

جزئیات جدیدی درباره آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن اعلام شد.

مسکن ارزان بگیرید| آخرین مهلت ثبت‌نام مسکن ملی
کدخبر : 3040
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

مدیرعامل شرکت عمران پرند گفت: زمین ۲۵ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن تامین و به زودی ساخت و اجرای این واحد‌ها آغاز می‌شود.

محسن وطن خواهی مدیرعامل شرکت عمران پرند گفت: در شهر پرند ۴۴۵ هزار هکتار اراضی آماده شده که اقدامات اولیه برای ساخت این پروژه‌ها به زودی آغاز می‌شود.

او با بیان اینکه در حال حاضر زمین برای ساخت ۲۰ تا ۲۵ هزار واحد مسکونی در قالب نهضت ملی مسکن تامین شده است، گفت: همچنین اراضی ۶ هزار واحد مسکونی که پیش از این برای طرح ملی مسکن تامین شده بود، در اختیار این طرح قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت عمران پرند همچنین درباره آخرین وضعیت طرح اقدام ملی مسکن در شهر پرند هم گفت: تا کنون ۶ هزار و ۵۰۰ متقاضی، دومین مرحله از آورده خود را واریز کرده اند و پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها هم به ۱۵ درصد رسیده است.

وطن خواهی در پایان گفت: سرعت اجرا و همچنین تحویل واحد‌های مسکن مهر هم بسیار خوب است و امیدوار هستیم بتوانیم این پروژه‌ها را تا یکی دو ماه آینده به مرحله بهره برداری برسانیم.

جزئیات جدید دریافت مسکن ملی

محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تا به امروز ۵۸۰ هزار متقاضی در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند، گفت: از ۲۸ مهر ماه که ثبت نام برای متقاضیان در این طرح آغاز شده تاکنون ۵۸۰ هزار نفر ثبت نام کردند و این ثبت نام همچنان ادامه دارد.

او ادامه داد: همزمان با ثبت نام متقاضیان پالایش و بررسی‌ها انجام شده و در صورت واجد شرایط بودن از طریق پیامک به آن‌ها اعلام می‌شود.

محمود زاده با بیان اینکه فرم ج متقاضیان باید حتما سبز باشد، اظهار کرد: عدم استفاده از تسهیلات یارانه‌ای دولتی در بخش مسکن و سبز بودن فرم «ج»، فقدان مالکیت خصوصی، متاهل یا سرپرست خانوار بودن و سابقه حداقل پنج سال سکونت در شهر مورد تقاضا چهار شرط اصلی خواهد بود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در طرح نهضت ملی مسکن هم همانند سایر طرح‌ها اعتبارات و تامین مالی از دو طریق انجام می‌شود، به طوری که بخشی از  اعتبارات و منابع مالی از طریق آورده متقاضیان و بخشی هم از طریق تسهیلات است که تامین می‌شود.

محمود زاده با بیان اینکه آورده متقاضیان متناسب با دهک‌های مختلف جامعه متفاوت است،  افزود: افراد با توجه به شهری که در آنجا واحد خود را انتخاب کردند، آورده شان تعیین می‌شود که متناسب با  اراضی و یا طبقه‌ای که ساکن هستند، این آورده‌ها کم یا زیاد می‌شود.

او یادآور شد: تسهیلاتی که برای متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در نظر گرفته شده از ۲۰۰ تا ۴۵۰ میلیون تومان  متفاوت است که در شورای عالی مسکن و شورای پول و اعتبار این موضوع بررسی می‌شود.

۸۳ هزار نفر موفق به دریافت تسهیلات ودیعه مسکن شدند

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در ادامه درباره آخرین وضعیت وام ودیعه مسکن هم گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۱۰ هزار نفر در این طرح ثبت نام کرده و از این تعداد ۵۵۰ هزار متقاضی هم اطلاعات خود را تکمیل  و وزارت راه و شهرسازی اسامی آن‌ها را به بانک‌ها برای دریافت تسهیلات ارسال کرده است که از این تعداد هم ۸۳ هزار نفر موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

محمود زاده با بیان اینکه طبق تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا متقاضیان تا پایان آذر ماه فرصت دارند که برای وام ودیعه مسکن ثبت نام کنند، افزود: طبق  تصمیم ستاد هم بانک‌ها فرصت دارند تا پایان بهمن ماه تسهیلات را به متقاضیانی که اسامی آن‌ها ارسال شده و واجد شرایط هستند پرداخت کنند.

او در پایان اظهار کرد: تاکنون مذاکرات و نامه نگاری بسیار زیادی با بانک‌ها برای پرداخت هرچه سریع تر تسهیلات و همچنین همکاری لازم با متقاضیان صورت گرفته که امیدوار هستیم که اقدامات لازم هم در این زمینه صورت گیرد.

سایت ثبت نام در طرح جهش مسکن

ثبت‌نام طرح جهش مسکن آغاز شده و متقاضیان برای ثبت‌نام مسکن باید به سامانه ثمن وزارت راه به آدرس «https://tem.mrud.ir/» مراجعه کنند.

متقاضیان پس از ورود به سامانه روی گزینه «نهضت ثبت‌نام مسکن ملی» کلیک و درخواست خود را ثبت کنند. اطلاعیه دوم برای متقاضیان ثبت‌نام مسکن در طرح جدید دولت منتشر و جزئیات آن مشخص شده است.

متقاضیان برای ثبت‌نام نیاز است که شرایط ثبت‌نام مسکن را بدانند. شروط آن به این شرح است:

شرط اول

متقاضیان باید فرم «ج» داشته باشند، سبز بودن این فرم به این معنی است که:

۱- متقاضی و افراد تحت تکفل، فاقد زمین مسکونی یا واحد مسکونی از ۸۴/۱/۱ باشد.

۲- از تاریخ ۱۳۵۷/۲۲/۱۱ از هیچ‌یک از امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تأمین مسکن شامل زمین، واحد مسکونی و یا تسهیلات یارانه‌ای خرید و یا ساخت واحد مسکونی استفاده نکرده باشد.

شرط دوم

متقاضی متأهل یا سرپرست خانوار باشد.

زنان خودسرپرست مشروط به داشتن حداقل ۳۵ سال سن.

زن متأهل می توانند با ارائه تعهد نامه محضری از طرف همسر، مبنی بر پذیرش شرایط واگذای به همسر و به شرط تکمیل اطلاعات فرم ج به نام متقاضی و همسرشان با احراز سایر شرایط قانونی مندرج در شیوه نامه مزبور از مزایا و امکانات این برنامه برخوردار شوند.

چند گروه از افراد بدون شرط تاهل و بدون شرط سرپرست خانوار بودن می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند که شامل:

نخبگان علمی با معرفی بنیاد ملی نخبگان کشور

معلولین جسمی، حرکتی با دارا بودن حداقل بیست (۲۰) سال سن و با معرفی سازمان بهزیستی کشور.شرط سوم

دارای حداقل ۵ سال سابقه سکونت در پنج سال اخیر در شهر موردتقاضا

سابقه سکونت برای مهاجرین از کلان‌شهرها به سایر شهرهای کشور به یک سال کاهش می‌یابد.

در شهرهای جدید سابقه سکونت حداقل ۵ سال در شهر جدید مورد تقاضا و یا در شهر مادر ملاک است.

شرط چهارم

عدم دریافت تسهیلات ساخت یا خرید مسکن از سیستم بانکی از ابتدای سال ۱۳۸۴ تا کنون.

شرط پنجم

نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات بانکی (نظیر چک برگشتی، تسهیلات معوقه و …).

شرط ششم

توانایی تأمین هزینه ساخت مسکن مازاد بر تسهیلات بانکی بر اساس قیمت تمام‌ شده طی مراحل ساخت./ تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه