اخبار روز| اخبار ورزشی| علی دایی

علی دایی رفتنی شد!

به تازگی اخباری مبنی بر ترک ایران توسط علی دایی و پیشنهاد سرمربیگری تیم فوتبال سوریه به علی دایی به گوش می‌رسد.

علی دایی رفتنی شد!
کدخبر : 3034
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

 فدراسیون فوتبال سوریه از طریق یک رابط با علی دایی کاپیتان و سرمربی سابق تیم ملی تماس گرفته تا وی را به استخدام دربیاورد.

سوریه در آخرین مسابقه برابر عراق به نتیجه تساوی رسید تا از دور رفت مسابقات تنها دو امتیاز روی دو تساوی مقابل عراق و امارات اندوخته باشد. آن‌ها سه شکست نیز برابر ایران، لبنان و کره‌جنوبی تجربه کردند که البته همگی با یک اختلاف گل و در بازی نزدیک بودند.

در این شرایط و در حالی که گفته می‌شد نزار محروس که خود بعد از مسابقات مقدماتی جانشین نبیل معلول سرمربی تونسی شده، به احتمال زیاد این شغل را از دست خواهد داد. این ملی پوش و مربی سابق فوتبال سوریه که جزو نام‌های شناخته شده این کشور به شمار می‌آید در حال حاضر موقعیت لرزانی روی نیمکت دارد و ممکن است در دور برگشت مسابقات فرد دیگری را به جای خود ببیند.

اما خبری جالب در این باره حکایت از این دارد که فدراسیون فوتبال سوریه از طریق یک رابط با علی دایی کاپیتان و سرمربی سابق تیم ملی تماس گرفته تا وی را به استخدام دربیاورد و هدایت تیم ملی این کشور را به دایی واگذار کند.

این مذاکرات پس از شکست سوریه مقابل لبنان آغاز شده، اما باتوجه به اینکه دایی این شرط را گذاشته بوده که اگر اتفاقی قرار است رخ بدهد بعد از بازی مقابل ایران باشد، ادامه مذاکرات به آینده موکول شده و ممکن است با کسب نتیجه‌ای که مدنظر ماست، دور تازه مذاکرات بین طرفین آغاز شود.

جالب است بدانید که کشور سوریه قبلا نیز از مربیان ایرانی بهره برده و جلال طالبی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۹۸ در مدتی کوتاه هدایت تیم ملی فوتبال سوریه را برعهده داشته است. او پس از جام ملت‌های آسیا لبنان ۲۰۰۰ کمتر از یک سال این سمت را پذیرفت و البته دوره ناموفقی در آنجا داشت.

آخرین تجربه علی دایی به کار در تیم سایپا برمی‌گردد که تیم او موفق شد سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را هم کسب کند، اما پس از آن به دلایلی دایی از فوتبال ایران کنار رفت. در ادامه صحبت‌هایی مبنی بر حضور او در تیم ب اورتون به عنوان مربی وجود داشت که به نتیجه رسید. دایی سابقه یک قهرمانی لیگ برتر و دو جام حذفی را هم دارد.

باید دید که این تماس‌ها و مذاکرات به چه سرانجامی خواهند رسید.

اظهارات علی دایی درباره زندگی لاکچری‌اش

علی دایی درباره ویدیویی که از مادرش منتشر شده است گفت: مادر یک چیزی گفتند که بار مســئولیت من را خیلی سنگین کرد. من از همه مردم ایران عذرخواهی می‌کنم. من یک نفر آدم هستم با دارایی محدود. درخواســت‌ها از من آنقدر زیاد اســت که اگر تمام زندگی‌ام را بفروشــم بیش از دو روز نمی‌توانم به درخواست‌ها جواب بدهم و این درد بزرگی اســت که همیشه در سینه من است چون همیشه از خدا خواسته‌ام تمام مردم کشورم در رفاه باشند. اندازه خودم برای رفع گرفتاری مردم کار می‌کنم و توانم همین است.

علی دایی ادامه داد: دلم می‌سوزد که این قضاوت‌ها درباره من می‌شود. یکی نوشته بود علی دایی در پنت هاوس ۱۴۰۰ متری و ۲ هزار متری زندگی می‌کند. اول باید بگویم با این همه زحمتی که کشــیدم، باید از یک زندگی مرفه برخوردار باشم چون فکر می‌کنم حق من است اما در پنت هاوس زندگی نمی‌کنم. خانه من ۴۱۸ متر اســت.

کاپیتان اسبق پرسپولیس و تیم ملی گفت: اگر می‌خواستم جور دیگری زندگی کنم شاید ۲۰ تا برج ۲۰ طبقه داشتم اما همیشه دوست دارم سالم زندگی کنم. چون ســالم زندگی کردن من، آینده بچه من را تضمین می‌کند. من به چیزهایی اعتقاد دارم که شاید بعضی‌ها به من بخندند. نانی که ما ســر سفره خانواده می‌بریم مشخص می‌کند که راه بچه‌ها در چه مسیری است. خدا را شکر می‌کنم که تــا الان یک ریال مال حرام ســر ســفره‌ام نیامده. دنبال سوءاستفاده نبوده‌ام و دوست ندارم در این سن اشتباه کنم.

اسطوره فوتبال کشورمان در ادامه گفت: من همیشه گفته‌ام و همیشــه هم می‌گویم. پدر و مادر موجودات و سرمایه‌ها و فرشته‌هایی هستند که فقط یک دانه هستند. شما هر چیز دوست داشتنی و عزیز دیگر را می‌توانید دو تا و چند تایش را داشته باشید اما پدر و مادر همین یکی هستند. پدر و مادر سرمایه‌های تکرارنشدنی هســتند به خصوص پدران و مادرانی از جنس پدر و مادر من.

علی دایی تاکید کرد: من هرچه دارم از پدر و مادرم دارم. درسم را برای پدرم خوانــدم چون از کودکی به من می‌گفت تو باید مهندس شوی. مادرم بیسواد است اما فهم و شعورش از خیلی افراد که القاب و عناوینی مثل دکتر و مهندس به نامشان اضافه می‌شود بیشتر است. (با بغض) شاید باور نکنید اما هنوز هم در بسیاری از روزها فکر می‌کنم پدرم برایم دعا می‌کند./ خبرورزشی

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • ۷۵۲٬۰۰۰
    0

    کارت درسته، هرچی داشته باشی نوش جونت از دسترنج وقابلیت های خودت استفاده کردی نه مثل بعضی ها که از حق مردم وبیت المال یا بعضی های دیگر که از احتکار مافیا بازی تو بازار بی در پیکر امروز مابه خیلی چیزها رسیدن
    زنده وسالم باشی اسطوره دوست داشتنی ایران

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه