اخبار روز| اخبار حوادث| زلزله چهارمحال و بختیاری

آخرین اخبار از زلزله شدید در چلگرد چهارمحال و بختیاری

زلزله ۵.۷ ریشتری چهارمحال و بختیاری را لرزاند. این زلزله ساعت ۶ و ۹ دقیقه و ۲۸ ثانیه امروز (دوشنبه) چلگرد در استان چهارمحال و بختیاری را تکان داد.

آخرین اخبار از زلزله شدید در چلگرد چهارمحال و بختیاری
کدخبر : 3017
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

این زلزله در عمق ۱۰ کیلومتری زمین به وقوع پیوست. کانون این زلزله در موقعیت ۳۲.۴۰ عرض شمالی و ۴۹.۷۸ طول شرقی ثبت شده است.

همچنین این زلزله در همه شهرهای استان خوزستان از جمله شهرهای نزدیک به استان چهار محال و بختیاری و شهرهای اهواز، ماهشهر، آغاجاری، شوشتر، اندیکا، رامهرمز، امیدیه، شوش و… احساس شد.

خسرو کیانی سرپرست مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: پس لرزه ۲.۹ ریشتری در عمق ۱۱ کیلومتری زمین «چلگرد» را لرزاند.

وی تصریح کرد: این پس لرزه ساعت شش و ۲۵ دقیقه و ۴۱ ثانیه در ۱۰ کیلومتری عمق زمین و در موقعیت طول جغرافیایی ۴۹.۷۷ و عرض جغرافیایی ۳۲.۴۳ رخ داد.

سرپرست مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری از مردم این منطقه خواست در مکان‌های ایمن حضور یابند و افزود: زمین لرزه ابتدایی با ۵.۷ ریشتر در عمق ۱۰ کیلومتری زمین ساعت شش و ۹ دقیقه و ۲۸ ثانیه در ۱۱ کیلومتری عمق زمین و در موقعیت طول جغرافیایی ۴۹.۷۸ و عرض جغرافیایی ۳۲.۰۴ رخ داد. شهاب صدیقی مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان صبح امروز در گفتگو با صدا و سیما اظهار کرد: ارزیابی‌های اولیه در بخش خسارت جانی انجام شده که خوشبختانه تاکنون هیچ گونه گزارش فوتی و مصدوم نداشتیم.

صدیقی افزود: در خصوص خسارت مالی نیز تاکنون وقوع ترک در برخی منازل روستایی شهرستان‌های اندیکا و مسجدسلیمان گزارش شده است.

وی اظهار داشت: از دقایق اولیه وقوع زمین لرزه، هفت تیم ارزیاب از هلال احمر بیست و یک دستگاه آمبولانس اورژانس، سه دستگاه اتوبوس آمبولانس و سه فروند هلی‌کوپتر به حالت آماده‌باش درآمدند و برای بررسی میزان خسارات در مناطق گزارش شده حضور دارند.

به گفته صدیقی، سه پس لرزه نیز در شهرهای استان گزارش شده است و مجموعه استان به ویژه فرمانداری‌های ایذه، اندیکا و مسجدسلیمان مدیریت ستاد بحران خود را به حالت آماده‌باش در آورده‌اند.

مجید رحمانی سرپرست فرمانداری شهرستان دزپارت با بیان اینکه کانون زمین لرزه صبح امروز حوالی مرز چهارمحال و بختیاری و خوزستان بود، اظهار کرد: این زمین لرزه تاکنون هیچ خسارتی در شهرستان دزپارت نداشته است.

وی ادامه داد: ستاد مدیریت بحران نیز در آماده باش کامل است و در صورت لزوم آماده اعزام به مناطق مختلف هستند.

رحمانی تاکید کرد: همه دهیاران تا اطلاع ثانوی حق خروج از شهرستان را ندارند و هرگونه خسارت احتمالی را فوراً به فرمانداری دزپارت منعکس کنند.

قطعی چنددقیقه‌ای برق در منطقه زلزله‌زده چلگرد

مجید فرهزاد، اظهار کرد: با وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری در «چلگرد» برق منطقه به مدت پنج دقیقه قطع شد.

وی عنوان کرد: ۱۰ تیم این شرکت در حال آماده باش قرار دارد.

مدیر عامل شرکت برق چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: تاکنون خسارتی به زیر ساخت‌های برق در این منطقه گزارش نشده است.

فرهزاد افزود: در حال حاضر سه تیم در منطقه حضور دارد.

یک مصدوم در خوزستان به دلیل وقوع زلزله چلگرد

علی پهلوان در گفتگویی رسانه‌ای با اشاره به وقوع زمین لرزه در منطقه چلگرد در همسایگی استان خوزستان عنوان کرد: تیم‌های ارزیاب این جمعیت از دقایق اولیه حادثه در منطقه حضور یافته‌اند و تا کنون گزارشی از تلفات جانی در این حادثه گزارش نشده است و فقط یک مصدوم در منطقه چلو اعلام شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان خوزستان افزود: تیم‌های عملیاتی امداد و نجات جمعیت هلال احمر در شهرستان‌های لالی، اندیکا، مسجدسلیمان، ایذه و باغملک در حالت آماده باش کامل قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد حسب گزارش‌های دریافتی از سوی مرکز راهداری کلیه مسیرهای مواصلاتی در این منطقه باز هستند. مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون ٧ تیم ارزیاب از استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری به کانون زلزله در چلگرد اعزام و به استان‌های معین اصفهان، لرستان، کهگیلویه و بویراحمد اعلام آماده باش شده است.

وی افزود: همچنین مصدومیت دو نفر در روستای گراب از استان چهار محال و بختیاری گزارش شده که مصدومین به درمانگاه چمن گلی انتقال یافته‌اند.

ولی پور ادامه داد: یک تیم امداد هوایی در اهواز هم برای اعزام در صورت نیاز آماده باش است.

وی افزود: با توجه به گزارش مرکز EOC استان خوزستان مبنی بر کوهستانی بودن مناطق تاراز و دره شو، کوه هم در این منطقه ریزش کرده است./ مهر

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه