اخبار اقتصادی| ایران خودرو| ثبت نام خودرو

شرایط فروش فوق العاده ایران خودرو برای فروش تارا

قیمت جدید تارا و شرایط فروش فوق العاده ایران خودرو برای این خودرو اعلام شد.

شرایط  فروش فوق العاده ایران خودرو برای فروش تارا
کدخبر : 2930
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

تولید تارا از فروردین ماه تا پایان هشتمین ماه از سال جاری تنها یک بار آن هم در مردادماه با افت همراه بوده است و در باقی ماهها روند تولید این خودرو همواره رو به رشد بوده است.

 

خودروسازی ایران خودرو در ۸ ماهی که از سال جاری گذشت بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ دستگاه تارا تولید کرد.

بررسی اطلاعات منتشر شده در سایت کدال سازمان بورس نشان می دهد ایران خودرو طی یک ماهه آبان تولید بیش از هزار و ۶۰۰ دستگاه تارا را نهایی کرده است.

تولید این تعداد تارا در مقایسه با تیراژ تولید این خودرو در اولین ماه از فصل پاییز از رشد بیش از ۸۱ درصدی حکایت دارد.

خودروساز ساکن کیلوکتر ۱۴ جاده مخصوص در مهرماه بیش از ۹۰۰ دستگاه تارا تولید کرد.

تولید تارا از فروردین ماه تا پایان هشتمین ماه از سال جاری تنها یک بار آن هم در مردادماه با افت همراه بوده است و در باقی ماهها روند تولید این خودرو همواره رو به رشد بوده است. حال نگاهی بیندازیم به وضعیت تولید این محصول نوبرانه ایران خودرو تا ببینیم در بازه زمانی یاد شده چه روندی را طی کرده است؟

فروردین ماه ایران خودرویی ها تولید ۳۴ دستگاه تارا را نهایی کردند. دومین ماه از سال جاری آبی های جاده مخصوص تولید بیش از ۱۵۰ دستگاه تارا را عملیاتی کردند. بنابراین در اردیبهشت به نسبت فروردین ماه امسال

تولید تارا بیش از ۳۴۰ درصد رشد را به خود دیده است. این خودروساز در آخرین ماه از فصل بهار بیش از ۴۰۰ دستگاه از محصول نوبرانه خود را در خطوط تولید تکمیل کرد. مقایسه تیراژ تولید خرداد با ماه قبل از آن از رشد تولید حدود ۱۶۵ درصدی حکایت دارد. غول آبی جاده مخصوص در تیرماه امسال حدود ۴۲۰ دستگاه تارا را در خطوط تولید خود تکمیل کرد.با توجه به فاصله اندک میان تیراژ تولید در خرداد و تیر این خودروساز توانست تنها ۷ درصد تولید تارا را در چهارمین ماه از سال جاری به نسبت ماه پیش از آن افزایش دهد.

مرداد ماه با توجه به تعطیلات دو هفته ای ایران خودرو به منظور اورهال کردن خطوط تولید، تولید این محصول نوبرانه با افت ۳۰ درصدی به نسبت تیرماه مواجه شد. خودروساز ساکن کیلومتر ۱۴ جاده مخصوص در دومین ماه از فصل تابستان تولید حدود ۳۰۰ دستگاه تارا را نهایی کرد. طی شهریورماه بیش از ۷۰۰ دستگاه تارا تولید شد با توجه به کاهش تولید مرداد شاهد جهش بیش از ۱۳۰ درصدی در آمار تولید شهریور به نسبت ماه پیش از آن هستیم.

اولین ماه از فصل پاییز آبی های جاده مخصوص بیش از ۹۰۰ دستگاه تارا تولید کردند. در مهرماه بعد از تیر شاهد دومین رشد اندک تولید تارا بودیم. غول آبی جاده مخصوص در هفتمین ماه از سال جاری به نسبت شهریورماه رشدی حدود ۲۸ درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد.

اما همان طور که اشاره شد در آبان با تولید بیش از هزار و ۶۰۰ دستگاه تارا شاهد رشد بیش از ۸۱ درصدی به نسبت مهر ۱۴۰۰ بودیم تا سومین رشد اندک تولید ماهانه تارا رقم بخورد.

تارا اتوماتیک محصول جدید ایران خودرو سال گذشته رونمایی شد، اما آبی پوشان جاده مخصوص تحویل آن را به یک سال بعد موکول کردند. براساس اعلام ایران خودرو، قرار است ۲هزار و ۵۰۰ دستگاه تارا اتوماتیک تا پایان سال وارد جاده‌های کشور شود.

ابتدای آبان ماه بود که ایران خودرویی‌ها با حضور وزیر صمت، خط تولید انبوه تارا اتوماتیک را افتتاح کردند. خطی که قرار است تولید روزانه این محصول را از ۱۰ دستگاه در روز به ۲۰۰ دستگاه برساند.

آبی پوشان جاده مخصوص می‌گویند که در حال حاضر داخلی سازی تارا اتوماتیک به ۷۵ درصد رسیده است. اما آن‌ها وعده ۸۰ درصدی داخلی سازی این خودرو را داده اند.  

البته ایران خودرویی‌ها مشکلاتی هم برای تحویل تارا اتوماتیک دارند. طبق گفته مسئولان این شرکت خودروسازی، عدم تعیین قیمت تارا اتوماتیک به مانع بزرگی برای تحویل این خودرو بدل شده است.

اما برخی از کارشناسان خودرو پیش بینی می‌کنند که تارا اتوماتیک در نهایت با قیمت حدود ۴۱۵ میلیون تومان به دست متقاضیان برسد.

بررسی مشخصات تارا اتوماتیک در سایت شرکت ایران خودرو نشان می‌دهد که این محصول اشتراکات بسیار زیادی با نسخه دستی تارا دارد. هر دو از پیشرانه ۱.۶ لیتری بهره می‌برند که می‌تواند ۱۱۴ اسب بخار با گشتاور ۱۴۴نیوتن متر تولید کند.  

علاوه بر این تارا اتوماتیک به یک گیربکس شش سرعته مجهز است. گیربکسی که پیش از این در دنا پلاس توربو اتوماتیک به کار رفته است.

البته ایران خودرو مدعی است که تارا اتوماتیک از امکانات بیشتری نسبت به نسخه دنده‌ای برخوردار است.

طبق اعلام آبی پوشان جاده مخصوص سانروف، ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای (کیلس استارتر)، دوربین عقب، شیشه دودی، ایربگ‌های جانبی، صندلی برقی راننده، آینه‌های تاشو، فرمان و دسته دنده با روکش چرم، کروز کنترل، زیر آرنجی جلو و رینگ‌های ۱۶ اینچی آلمینیومی از جمله امکاناتی است که به تارا اتوماتیک افزوده شده است.  

همچنین گفته می‌شود که مصرف ترکیبی تارا اتوماتیک در هر ۱۰۰ کیلومتر ۷.۱۵ لیتر است.

فروش فوری تارا

حمید مرادی قائم مقام اجرایی مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ضمن اشاره به خدمات حوزه ارتباط با مشتریان برای محصول تارا، گفت: با ورود محصول جدید ایران خودرو، طرح صیانت از مشتریان و ارایه خدمات در سطح خودرو‌های پنج ستاره کیفیت در کشور برای دارندگان این محصول ارایه می‌شود.

او با اشاره به تولید انبوه تارا، از افزایش تولید روزانه به ۱۰۰ دستگاه خبر داد و با بیان اینکه با ادامه روند کنونی به زودی تولید روزانه به ۳۰۰ دستگاه خواهد رسید، گفت: در آینده نزدیک برنامه فروش فوق العاده تارا نیز به اجرا گذاشته خواهد شد.

مرادی، توسعه محصولات و ارتقای سطح خدمات به مشتریان تمامی محصولات گروه صنعتی ایران خودرو را از راهبرد‌های این خودروساز دانست و ضمن اشاره به ارایه بسته خدمات متفاوت و ویژه به دارندگان تارا، گفت: ایران خودرو برای محصول تارا اتوماتیک که به زودی وارد بازار خواهد شد نیز هدفگذاری کیفی پنج ستاره را دنبال می‌کند و در صدد است تا با ارایه خدمات مطلوب به مشتریان، رضایتمندی آنان را کسب کند.

او  افزود: تارا اتوماتیک به زودی وارد مرحله تجاری‌سازی و تحویل به مشتریان خواهد شد.

مرادی با بیان این که بیش از دوهزار دستگاه تارا از ابتدای امسال تولید شده، اظهار کرد: این محصول با سطح بالای داخلی سازی به تولید رسیده و نظارت‌های کیفی دقیقی در فرآیند تولید آن اعمال شده است. به منظور اطمینان از عرضه محصول با کیفیت، آزمون‌های مختلفی برای آن انجام شده، در چندین نوبت بهبود و ارتقای کیفیت یافته و وارد بازار شده است.

 

​منبع: اقتصاد نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه