سریال تاریخی قبله عالم

سریال قبله عالم محصول سال 1399 به کارگردانی حامد محمدی و تهیه کنندگی منوچهر محمدی است. این سریال در ژانر کمدی و تاریخی تولید شده است و در سال 1400 در فیلیمو به نمایش درآمد.

سریال تاریخی قبله عالم
کدخبر : 2878
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

سریال تاریخی قبله عالم

این سریال محصول سال 1399 به کارگردانی حامد محمدی و تهیه کنندگی منوچهر محمدی است. این سریال در ژانر کمدی و تاریخی تولید شده است و در سال 1400 در فیلیمو به نمایش درآمد.

سریال قبله عالم

این سریال به طور خلاصه درباره زندگی نامه ناصرالدین شاه قاجر است و روایت آن به صورت طنز بیان شده است. قبله عالم یا همان ناصرالدین شاه آرزو دارد تا به اکسیر آب حیات دست یابی پیدا کند. این اکسیر را پس از تلاش های فراوان پیدا می­کند اما پس از مصرف آن، حوادثی برای او اتفاق می­افتد.

این اولین سریال شبکه خانگی حامد محمدی است که مانند دیگر آثار او یک مجموعه طنز است.این کارگزدان متولد سال 1358 در تهران است و در دانشگاه تهران رشته حقوق را گذرانده است. او فعالیت خود را با فیلم طلا و مس به عنوان نویسنده آغاز کرد، فیلمی که درباره یک طلبه با همسر مریض خود است و با فراز و نشیب های زیادی در زندگی همراه است. فیلمنامه این اثر در جشنواره فیلم فجر نامزد جایزه بهترین فیلمنامه شد و همچین در جشن تصویر سال تندیس حافظ را دریافت کرد.

او همچنین اولین کارگردانی خود را در سال 1392 به نام فرشته ها با هم می­آیند آغاز کرد.  شما میتوانید از طریق لینک دانلود

سریال قبله ی عالم تمامی قسمت های آن را با لینک مستقیم دانلود نمایید.

دیگر آثار این کارگردان فیلم های چهار انگشت، فرشته ها با هم می­آیند و اکسیدان است. اولین سریال تلویزیونی این کارگردان زعفرانی بود که در تلویزیون پخش شد و اکنون سریال قبله عالم دومین سریال او به حساب می­آید.

بازیگران

از معروف ترین بازیگران این سریال می­توان به شقایق دهقان، هادی کاظمی، حامد کمیلی و سوگل خلیق اشاره کرد. نقش ناصرالدین شاه را حامد کمیلی، نقش ظل الدوله را هادی کاظمی، مهد علیا را شقایق دهگان و نقش میرزا رضا کرمانی را پژمان بازغی بازی کرده است و تیم اصلی بازیگری را تشکیل می ­دهند.

سریال قبله عالم

بررسی قبله عالم

در قسمت اول ما مشاهده می­کنیم که سریال قبله عالم همانند دیگر سریال های ایرانی، از یک مشکل رایج رنج می­برد. در قسمت اول تنها به معرفی شخصیت های داستان می­پردازد و هیچ اتفاق خاصی در طول قسمت اول نمی­افتد. درحالی که یک سریال خوب باید از ابتدای قسمت اول مخاطب را با داستان خود جذب کند و در روند داستان به معرفی شخصیت ها بپردازد.

در هنگام تماشای درام های تاریخی، تماشاگران عادت کرده اند که دیالوگ های کتابی و سنگین بشنوند و لباس های پر زرق و برق و گریم های سنگین و لوکیشن های قدیمی ببینند. با توجه به اینکه در این نوع سبک از فیلم و سریال همیشه در حال بازگویی بخشی از تاریخ است و مخاطب تصور داستانی جدی از آن دارد، اما در سریال تاریخی و کمدی داستان کمی متفاوت است.

سریال قبله عالم در حالی که بسیار همانند یک سریال تاریخی فاخر است اما به دلیل ژانر کمدی آن، به تعداد دفعات زیادی از دایره تاریخی خود خارج می­شود تا کمدی خود را به سرانجام برساند.

حاشیه سریال قبله عالم

پس از پخش این سریال، کارگردان این اثر نسبت به سانسور های این اثر واکنش شدیدی نشان داد. او در توضیحات خود ارائه داد که قسمت های پخش نشده این سریال آنقدر زیاد است که سریال اصلی از آنچه که پخش شده است، بسیار تفاوت دارد و اعلام کرد کرد که این سریال را من نساخته ام. او هچنین درباره پخش سریال نوشت که در دوران سخت کرونا و خانه نشینی مردم کشورمان، دوست داشت تا خانه های کردم را با خنده پر کند اما نهاد های مربوط علاقه ندارند مردم حتی برای لحظات کوتاهی بخندند.

از دیگر اتفاقاتی که خبر ساز شده بود، شباهت موضوع سریال با دو سریال دیگر بود. یکی سریال جیران به کارگردانی حسن فتحی و دیگری سریال آهوی من مارال به کارگردانی مهرداد غفارزاده هستند که موضوع هردو آن ها درباره زندگی نامه ناصرالدین شاه است. در سریال جیران بهرام رادان و در سریال آهوی من مارال حسن معجونی به عنوان ناصرالدین شاه به بازی پرداخته اند. در هرکدام از این سریال ها به زندگی و داستان این شخص پرداخته اند.

سازندگان

تهیه‌کنندگی این مجموعه را فرد معروفی به نام منوچهر محمدی به عهده گرفت که بسیاری او را به عنوان تهیه کننده فیلم مارمولک می‌­شناسند. این فرد تولید خاصی از آثار مهم را که همگی سبک خاصی داشته اند را به نام خود ثبت کرده است.

حامد محمدی نیز معروف است به تولید آثار نزدیک به خط قرمز که نمونه های آن آثار موفقی چون اکسیدان و چهار انگشت می­‌شود.

برای دانلود سریال قبله عالم با لینک مستقیم و بهترین کیفیت ها، می­توانید وارد سایت نایس مووی شوید و تمامی قسمت های این سریال تاریخی و کمدی را با راحت ترین روش ممکن دانلود کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه