اخبار روز| اخبار کرونایی| منع تردد شبانه

خبر خوش رییسی درباره لغو محدودیت تردد شبانه

ابراهیم رئیسی خواستار لغو ممنوعیت تردد شبانه شد.

خبر خوش رییسی درباره لغو محدودیت تردد شبانه
کدخبر : 2872
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

رئیس جمهور با قدردانی از همراهی و همکاری مردم با متولیان مقابله با کرونا اظهار داشت: اقدامات بزرگ و ارزشمندی در راستای واکسیناسیون عمومی و صیانت از جان و سلامت مردم، انجام شده، اما همچنان رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ضروری است و باید از هرگونه عادی انگاری و سستی در رعایت شیوه نامه های بهداشتی پرهیز کرد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی اظهار داشت: کادر بهداشت و درمان و همه دست‌اندرکاران با روحیه جهادی و بسیجی در خط مقدم مقابله با بیماری کرونا مشغول ایثار و فداکاری هستند و با حفظ و تقویت این روحیه می توان بر مشکلات غلبه کرد.

رئیس جمهور افزود: دغدغه و اولویت اصلی دولت، صیانت از جان مردم است و این مسیر را تا رسیدن به شرایط مطلوب با قوت ادامه خواهیم داد.

رئیسی جدیت در کنترل رفت و آمد از طریق مرزهای کشور را حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: وزارت کشور و وزارت بهداشت و درمان وظیفه دارند با  حساسیت و جدیت، تردد افراد از مرزها را کنترل کنند.

رئیس جمهور با تأکید بر تداوم اعمال کنترل های هوشمند و تاثیر آن در کنترل بیماری کرونا،‌ گفت: به هر میزان که ابعاد و حجم کنترل های هوشمند افزایش می یابد، می‌توان محدودیت‌های غیرهوشمند را کاهش داد.

رئیسی تأکید کرد: با توجه به واکسیناسیون عمومی، ممنوعیت تردد شبانه در شهرها لغو شود.

درخواست پلیس برای لغو ممنوعیت تردد شبانه

افرادی که اضطرار به سفر دارند می‌توانند مدارک خود را در سامانه صدور مجوز تردد فرمانداری‌ها ثبت کنند

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور گفت: در ماه‌های گذشته پلیس راهور گزارش‌هایی را به ستاد کرونا داده که با توجه به آغاز فصل پاییز و ورود سرما به کشور و آغاز بارش‌ها که استفاده از خودروهای شخصی افزایش می‌یابد محدودیت تردد شبانه لغو شود.

سرهنگ جهانی در این باره افزود: محدودیت تردد شبانه موجب افزایش بار ترافیکی و تراکم جمعیت در وسائل نقلیه عمومی در ساعات پایانی روز شده و اضطراب و استرس شهروندان را رقم می‌زند.

وی تصریح کرد: میزان و شدت اجرای طرح محدودیت‌های تردد شبانه در کلانشهرها، در طول اجرای این دوره به تناسب شهرهای کوچکتر، کمتر بوده و توجه کمتری به آن شده است و در شهرهای کوچک‌تر علیرغم نداشتن دوربین‌های کنترلی و ثبت تخلف طرح محدودیت دقیق تر اجرایی شده است.

جهانی در پاسخ به این سوال که اجرای طرح محدودیت تردد شبانه چقدر در کاهش کرونا موثر بوده است اظهار کرد: وزارت بهداشت با کمک وزارت کشور می‌توانند اثر بخشی این محدودیت‌ها را اعلام کنند.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور در ادامه در پاسخ به چگونگی دریافت مجوز تردد بین شهری گفت: افرادی که اضطرار به سفر دارند می‌توانند مدارک خود را در سامانه صدور مجوز تردد فرمانداری‌ها ثبت کنند و فرمانداری‌ها با بررسی درخواست اگر مجوز تردد صادر کنند اطلاعات خودرو فرد در سامانه پلیس ثبت می‌شود و وسیله نقلیه در آن مدت معین جریمه نخواهد شد.

درخواست شهردار برای لغو منع تردد شبانه

علیرضا زاکانی شهردار تهران گفت: با جلسه‌ای که در شورای عالی ترافیک داشتیم، به اتفاق قائل به این بودیم، که لغو منع تردد شبانه برای ما یک امکان را فراهم می‌کند و همه قائل به لغو این منع تردد با توجه به شرایط فعلی شهر تهران در حوزه کرونا هستند.

وی افزود: شورای عالی ترافیک پیشنهاد لغو منع تردد شبانه را به ستاد ملی کرونا ارائه داده و پیگیر لغو این منع تردد است.

شهردار تهران همچنین در خصوص هم‌افزایی بین دستگاهی در پایتخت نیز گفت: در یک برنامه چهار ساله معضلات اجتماعی تهران دنبال و در یک مقطع سه تا چهار ماهه شهر از این آسیب‌ها منزه می‌شود، باید بپذیریم، شهر تهران از آسیب‌های جدی در حوزه اجتماعی رنج می‌برد که روح و روان مردم را جریحه دار و چهره شهر را زشت و غیرقابل تحمل کرده است.

تغییر ساعت طرح ترافیک

سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با اشاره به تغییر ساعت طرح ترافیک، گفت: تغییر ساعت طرح ترافیک و اجرای آن از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۷ مصوبه شورای ترافیک است و پلیس راهور هم عضو این شوراست که شهرداری مصوبه این شورا را اعلام کرد. به‌همین دلیل این یک تصمیم فردی نیست.

وی افزود: هفته گذشته جلسه شورای ترافیک تشکیل شد و همکاران ما از وزارت بهداشت نیز در جلسه حضور پیدا کردند. با توجه به اینکه سفرهای زائد در صبح و بعدازظهر تاثیر زیادی در آلودگی هوا و بی‌نظمی‌های ترافیکی داشته تصمیم گرفته شد یک ساعت از صبح و یک ساعت در بعدازظهر به ساعت طرح ترافیک اضافه شود. البته این تا قبل از بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی است و بعد از بازگشایی ساعت طرح تغییر پیدا می‌کند.

سردار حمیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با اینکه به سمت پیک ششم کرونا می‌رویم، تغییر ساعت طرح ترافیک خطرآفرین نخواهد بود، گفت: همکاران بهداشت و درمان از جمله زالی اعلام کردند تغییر طرح ترافیک تاثیری در کنترل شیوع بیماری نداشته است. سفرهای مترو و اتوبوس هم تغییر نکرده است.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ درباره کنترل ترافیک خارج محدوده طرح ترافیک تصریح کرد: شبکه معابر مشخص است. اگر تقاضای سفر وجود داشته باشد، طبیعی است که حجم تردد افزایش پیدا می‌کند و شبکه معابر متراکم می‌شود. سال‌هاست که این مشکل وجود دارد و یکی از مشکلات شهر همواره ترافیک صبح و بعدازظهر بوده است.

او ادامه داد: تهران همچنان ترافیک عادی دارد. چراکه هنوز بخشی از ادارات و تمام مراکز آموزشی به صورت غیر حضوری است. به همین دلیل هنوز به دوران اوج ترافیک قبل از کرونا نرسیده‌ایم و ترافیک صبح نسبت به قبل از کرونا در وضعیت بهتری قرار دارد، اما در ترافیک عصر تقریبا مشابه قبل از کروناست.

سردار حمیدی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ که طرح محدودیت شبانه اجرا می‌شود، ترافیک افزایش پیدا نمی کند اظهار کرد: پلیس راهور درخواست خود را برای لغو محدودیت‌های شبانه به ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ کرده است. چراکه اجرای این محدودیت تاثیر زیادی روی کاهش ترافیک نداشته است. اما از ساعت ۱۷ تا ۲۲ فاصله زیادی داریم و در حوزه شامگاهی به سختی نخواهیم افتاد، اما اگر محدودیت لغو شود، تاثیر مثبتی بر کنترل ترافیک شامگاهی دارد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای مدیریت ترافیک بعد از بازگشایی مدارس برنامه‌ای دارید، بیان کرد: در شورای ترافیک در این خصوص تصمیم‌گیری می‌شود. در این شورا میزان سفرها، آلودگی هوا و ... بررسی شده و متناسب با آن تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

نظر استانداری درباره لغو محدودیت شبانه

لازم به ذکر است، محسن منصوری استاندار تهران درباره کاهش محدودیت‌های کرونایی اظهار کرد: لغو محدودیت‌ها بستگی به شرایط کرونا دارد. درباره محدودیت شبانه نیز هفته گذشته در ستاد ملی کرونا صحبت شد و دوباره درباره آن صحبت و تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی ادامه داد: درباره محدودیت شبانه اظهار نظر‌هایی شده اما فعلا تصمیمی برای برداشتن آن نداریم و این موضوع در دست بررسی است.

ورود و خروج از شهرهای قرمز مشمول یک میلیون جریمه و شهرهای نارنجی هم مشمول جریمه ۵۰۰ هزار تومانی می شوند. البته تردد شبانه هم که ۲۰۰ هزار تومان جریمه همراه خود دارد./ باشگاه خبرنگاران

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه