اخبار روز| اخبار ورزشی| اخبار پرسپولیس

آذری جهرمی مدیرعامل پرسپولیس شد؟

شایعه عجیبی مبنی بر مدیرعامل شدن آذری جهرمی به راه افتاده است، ولی باورش برای هواداران فوتبال سخت است.

آذری جهرمی مدیرعامل پرسپولیس شد؟
کدخبر : 2840
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

داستان محمدجواد آذری جهرمی با پرسپولیسی‌‌ها، عاشقانه‌ای دوطرفه است که بعید است تا مدت‌ها شبیه اش در سیاست ایران یافت شود. وزیر جوانِ ارتباطات دولت حسن روحانی بعد از اندکی محافظه کاری در روز‌های نخست وزارتش، رفته رفته عشقش به پرسپولیس را بروز داد و نهایتا خودش را به عنوان یکی از پروپا قرص‌ترین هواداران پرسپولیس مطرح کرد.

ابراز تمایل رنگی آذری جهرمی، همان قدر که جایگاهش را نزد پرسپولیسی‌ها رفیع کرد، از چشم هواداران استقلال انداخت. هواداران تیم رقیب بار‌ها با توجه به هواداری علنی وزیر جوان دولت روحانی از نقش این نوع هواداری‌ها در موفقیت پرسپولیس حرف زده و مدعی شدند دو وزیر ورزش و ارتباطات روی نتایجی که پرسپولیس در لیگ برتر می‌گیرند تاثیرگذار هستند.

آذری جهرمی البته فقط در فضای هواداری و مجازی مورد انتقاد قرار نگرفت بلکه به یکی از اهداف ثابت تجمعات اعتراضی استقلالی‌ها مقابل مجلس هم تبدیل شده بود. هرچند که گا‌ها این انتقاد‌ها سمت و سوی تندی پیدا می‌کرد و با الفاظ ناشایستی درباره او صحبت می‌شد. آذری جهرمی، اما هر بار با بیان اینکه به غیر از وزیر بودنش حق اظهار نظر به عنوان یک شهروند معمولی را هم دارد، اظهاراتش را پای کری خوانی‌های سالم گذاشت و از این گفت از استقلالی‌ها کدورتی ندارد. نهایتا، اما به غیر از هواداران استقلال، کادر فنی و تعدادی از بازیکنان قدیمی استقلال هم علیه آذری جهرمی جبهه گرفتند. تندترین واکنش‌ها را نسبت به این مورد فرهاد مجیدی، سرمربی استقلال داشت که او را متهم به نداشتن شعور وزارت کرد و از این گفت با داشتن چنین وزرایی است که وضع مملکت چنین است.

با پایان دولت روحانی، اما ماموریت محمدجواد آذری جهرمی هم به پایان رسید تا پرسپولیس یکی از هواداران پرسروصدایش را در دولت از دست بدهد و استقلالی‌ها هم کمتر درمورد نظرات جهرمی، واکنش نشان دهند. حال، اما هنوز چند هفته‌ای از خداحافظی آذری جهرمی با وزارت نگذشته که شایعه عجیبی درباره اش به راه افتاده مبنی بر اینکه او قرار است به عنوان «مدیرعامل» پرسپولیس به عرصه فوتبال برگردد! اگرچه با توجه به فعالیت‌های هواداری پرشمار آذری جهرمی، او گزینه محبوبی برای پرسپولیسی‌ها محسوب می‌شود، ولی واضح است که چنین موردی نمی‌تواند فراتر از یک شایعه باشد. محکم‌ترین دلیلش می‌تواند همسو نبودن سیاست‌های او با دولت جدید باشد. هر بار با روی کار آمدن دولتی با مکتب سیاسی مشخص، وزیر ورزش، مدیران همسو با جریان فکری دولت را برای مدیرعاملی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس معرفی می‌کند. معرفی مصطفی آجرلو به عنوان مدیرعامل استقلال می‌تواند گواه روشنی برای این امر باشد.

البته که روز گذشته خود آذری جهرمی هم نسبت به این مورد واکنش نشان داده و متواضعانه از این گفته که حتی اگر چنین شایعه‌ای هم در میان باشد، او به دلیل نداشتن تخصص در این پست، ترجیح می‌دهد هوادار پرسپولیس بماند. آذری جهرمی نوشته است: «نکته اول: مذاکره و یا حتی پیشنهادی برای حضورم در فوتبال، مطرح نشده است. نکته دوم: مدیریت در فوتبال یک امر تخصصی است. هم علم خاص خودش را نیاز دارد و هم تجربه. بنده از تجربه این کار مهم بهره‌ای نبرده‌ام در آخر اینکه برای بنده همان عنوان هواداری پرسپولیس، افتخار بزرگی است.»

البته که با مرور تمام چهره‌هایی که در سال‌های گذشته بر مسند مدیریت پرسپولیس و استقلال نشسته اند مشخص است که همه آن‌ها تخصص و علم واقعی برای نشستن روی صندلی مدیریت این دو باشگاه را نداشته اند، ولی به نظر می‌رسد به غیر از این مورد، دلایل محکم دیگری برای شانس نداشتن آذری جهرمی جهت فعالیت در تیم محبوبش وجود دارد که به بخشی از آن در بالا اشاره شد./ فرارو

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه