اخبار اجتماعی/ اپلیکیشن روبیکا/ باطل شدن مجوز اپلیکیشن روبیکا؛

ماجرای باطل شدن مجوز اپلیکیشن روبیکا چیست؟ + جزئیات تخلفات اپلیکیشن روبیکا

مجوز اپلیکیشن روبیکا به‌علت تخلفات گسترده ترافیکی و درآمدهای غیرقانونی، فعالیت بدون مجوز، نقض قوانین رقابت و استفاده غیرمجاز از اطلاعات شخصی کاربران باطل شد.

ماجرای باطل شدن مجوز اپلیکیشن روبیکا چیست؟ + جزئیات تخلفات اپلیکیشن روبیکا
کدخبر : 2721
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

اپلیکیشن‌ روبیکا یکی از پربازدیدترین اپلیکیشن‌های گوشی‌های هوشمند است. اپلیکیشن روبیکا در مدت زمان کوتاهی توانسته است مخاطبان زیادی را جذب کند و بیشتر نیازهای روزمره کاربران را به صورت یکجا در اختیار آنها قرار دهد. اپلیکیشن روبیکا برای سیستم عامل‌های اندروید منتشر شده است و به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می‌گیرد. مشاهده کلیپ‌ها، پخش موزیک، پرداخت‌های الکترونیک و… بخشی از فعالیت‌هایی هستند که اپلیکیشن روبیکا تمام آنها را به صورت یکجا در اختیار مخاطبان قرار داده است. مجوز اپلیکیشن روبیکا به علت تخلفات گسترده باطل شد.

اپلیکیشن روبیکا

خدمات اپلیکیشن روبیکا

پخش انواع فیلم و سریال (Mega Video): در این بخش از نرم‌افزار شما می‌توانید به اکثر فیلم ها و سریال‌های روز ایران و جهان دسترسی داشته باشید. این قسمت از روبیکا با استفاده از نرم‌افزارهایی همچون فیلیمو، آیو، فیلم نت، تی وی نت، فن آوا، سیمای همراه، آکواریوم و اپیدو استفاده کرده و خدمات را ارائه می‌دهد.

خدمات پرداخت آنلاین (Mega Pay): سازندگان این اپلیکیشن مدعی شده‌اند که امکان ایجاد درگاه پرداخت برای فروشندگان کالا و خدمات است که با لینک‌های درون برنامه‌ای، امکان دریافت پول را برای آن‌ها تسهیل می‌کند و همچنین پرداخت قبوض، کیف پول، مدیریت حساب، خرید شارژ برای اپراتورهای مختلف در این بخش وجود دارد.

تعامل با برنامه‌های مختلف (Mega 2 Screen): در این قسمت محیطی شبیه به اپلیکیشن اینستاگرام تعبیه شده که شما می‌توانید با هنرمندان و بازیگران در برنامه‌های تلویزیونی در ارتباط باشید و برای آنها کامنت بگذارید یا آنها را لایک کنید. به گفته سازندگان روبیکا این صفحات توسط خود هنرمندان و بازیگران اداره می‌شود.

پخش آنلاین موسیقی (Mega Music): پخش انواع موسیقی با دسته‌بندی‌های مختلف مثل پاپ، سنتی، راک، تلفیقی وجود دارد و شما با ورود به این دسته‌بندی‌ها، خواننده و موزیک مورد نظر را از لیست ارائه شده انتخاب و موسیقی انتخابی خود را گوش کنید.

فضای آموزشی (Mega Learn): می‌شود گفت یکی از نقاط قوت این اپلیکیشن بخش آموزش آن است که این امکان را برای کاربران فراهم کرده که از فیلم های آموزشی فرانش استفاده کنند. با این حال خبری از برگزاری کلاس‌های آنلاین، پخش زنده و مستقیم کلاس‌های آموزشی و سایر روش‌های آموزشی که قبلا گفته شده در این قسمت وجود دارد، نیست.

شبکه سلامت (Mega Health): در این قسمت شما می‌توانید بسته به نیاز خود از مقالات سلامت در دسته‌بندی‌های مختلف استفاده کنید.

اپلیکیشن روبیکا

پخش همزمان برنامه‌های تلوزیونی (Mega TV): شما همچنین این امکان را دارید که به صورت همزمان برنامه‌های در حال پخش را مشاهده کنید و همچنین برنامه‌های پخش شده را در هر زمان از شبانه‌روز ببینید.

باطل شدن مجوز اپلیکیشن روبیکا

از چند روز قبل کاربران فضای مجازی با اعلام این که اپلیکیشن روبیکا از اطلاعات هویتی آن‌ها برای ساخت صفحات مجازی در بخش «روبینو» این اپلیکیشن استفاده کرده است، نسبت به این مساله انتقاد کردند.  

روبیکا در پاسخ به این انتقادات اعلام کرد چون صفحات اشخاص در اینستاگرام عمومی است و همه به آن دسترسی دارند،  هر فردی می‌تواند به ساختن صفحات اقدام کرده باشد. ضمن اینکه بنابر اعلام روبیکا،  اگر فردی درخواست دارد صفحه او بسته شود، باید در تماس با پشتیبانی این اپلیکیشن احراز هویت و پس از آن صفحه‌اش از دسترس خارج شود.

اپلیکیشن روبیکا

با اوج گرفتن انتقادات و انتشار تصویر صفحاتی که بدون اطلاع افراد ساخته شده بود، سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) اقدام به بررسی بیشترکرد. در نهایت ساترا مجوز صوت و تصویر سوپر اپلیکیشن روبیکا را باطل کرد.

اپلیکیشن روبیکا

«علی سعد» معاون کاربران و تنظیم گری اجتماعی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر دلیل این امر را تخلفات گسترده این پیام‌رسان اعلام کرد.

ورود پلیس فتا به پرونده تخلفات اپلیکیشن روبیکا

معاونت اجتماعی پلیس فتا در خصوص موضوعات مطرح شده اپلیکیشن روبیکا بیانیه‌ای صادر کرد.

اپلیکیشن روبیکا

در متن این بیانیه آمده است:

«مستند بر رصدهای صورت گرفته و گزارشات متعدد مردمی به پلیس فتا از سوی کاربران عادی و تعداد زیادی از چهره‌های مطرح شده هنری و ورزشی مبنی بر «استفاده غیر مجاز از اطلاعات شخصی کاربران و ایجاد حساب کاربری بدون اطلاع و اجازه افراد» کلیه موارد و تخلفات مربوطه هم اکنون در کارگروه ویژه و تخصصی پلیس فتا مطرح شده است.

در این رابطه، ضمن استخراج ادله دیجیتال مرتبط با تخلفات صورت گرفته مراتب در حال پیگیری است و نتیجه اقدامات متعاقباً اعلام خواهد شد.»

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه