اخبار روز| اخبار اجتماعی| طرح رتبه‌ بندی معلمان

تصمیم جدید مجلس برای طرح رتبه بندی فرهنگیان

لایحه رتبه‌بندی معلمان هر چه سریع‌تر اجرایی می‌شود.

تصمیم جدید مجلس برای طرح رتبه بندی فرهنگیان
کدخبر : 2610
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه درباره لایحه رتبه‌بندی معلمان تابع نظر مجلس هستیم، گفت: تعیین و تکلیف ۴۰ لایحه باقی مانده از دولت قبل را در دست بررسی داریم، طرح‌های زیادی هم وجود دارد که باید درباره تک‌تک آن‌ها اظهارنظر شود، امیدواریم نمایندگان همکاری کنند تا بیشتر لایحه محور باشیم.

سید محمد حسینی، با اشاره به طرح‌ها و لوایح در دست بررسی در معاونت حقوقی رئیس جمهور گفت: ۴۰ لایحه از دولت قبل باقی مانده که براساس آیین نامه مجلس و آیین نامه داخلی دولت بایستی درباره آن‌ها اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه درباره اکثر این لوایح تعیین تکلیف شده است، افزود: لوایحی که باید ادامه رسیدگی شوند و یا مسترد شوند، مشخص شدند. برخی از این لوایح محل بحث دارند زیرا دستگاه‌های مختلف نظرات متفاوتی را درباره آن‌ها دارند. در حال برگزاری جلسات مشترک با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مختلف هستیم تا به یک جمع بندی واحد برسیم که این لوایح مورد بحث نیاز به ادامه رسیدگی دارند و یا باید مسترد شوند.

حسینی با بیان اینکه طرح‌های زیادی هم وجود دارد که باید درباره تک تک آن‌ها اظهار نظر شود، عنوان کرد: امیدواریم نمایندگان همکاری کنند تا بیشتر لایحه محور باشیم. نظر رهبر فرزانه انقلاب نیز همین است و رئیس مجلس نیز بر این قضیه تاکید کرده است.

وی یادآورشد: لایحه با انجام کار کارشناسی بیشتر تهیه می‌شود و جوانب مختلفی در آن در نظر گرفته می‌شود؛ معاونت حقوقی وزارتخانه‌ها راجع به آن نظر می‌دهند، لذا تدوین لایحه را نیز در دستورکار داریم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه هم اکنون یکی از مهمترین موارد در دستورکار بررسی مجلس، لایحه رتبه بندی معلمان است، افزود: دولت در این زمینه نظرات خود را اعلام می‌کند و در نهایت تابع مصوبات مجلس است. هفته آینده نیز بحث رای اعتماد به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مطرح است که امیدواریم با شناختی که نمایندگان در این مدت پیدا کردند به این وزیر نیز رای اعتماد دهند تا تعداد وزرای دولت تکمیل شود.

جزییات جدید رتبه بندی معلمان

رحمت الله نوروزی گفت: مجلس به کلیات لایحه رتبه بندی معلمان رأی بالایی داد و در حال حاضر نیز گزارش کمیسیون آموزش در خصوص این لایحه در نوبت ورود به صحن علنی است.

وی تاکید کرد: از هیئت رئیسه مجلس می‌خواهم که هر چه سریع‌تر بررسی لایحه رتبه بندی معلمان را در دستور کار مجلس قرار دهد. مسعود میرکاظمی در جلسه غیرعلنی قول داد تا ۲۵ هزار میلیارد تومان برای این موضوع اختصاص دهد. فرهنگیان نیز بر همین مبنا منتظر اقدام و عمل دولت و مجلس هستند. انتظار داریم هفته آینده موضوع رتبه بندی معلمان در دستور کار مجلس قرار گیرد.

علی نیکزاد در پاسخ به این تذکر، گفت: قاطبه نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اجرای لایحه رتبه بندی معلمان موافق هستند و دولت نیز در جلسه غیرعلنی با اجرای این لایحه تا سقف ۲۵ هزار میلیارد تومان موافقت کرد، اما برای اینکه این موضوع عملیاتی شود، توافقاتی با دولت خواهیم داشت تا موضوع هر چه سریع‌تر اجرایی شود.

تاکید محمدباقر قالیباف بر حمایت از فرهنگیان

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی، با تأکید بر ضرورت حمایت از فرهنگیان نوشت: توفیق داشتم تا در روز دانش‌آموز سرزده به دیدار یکی از معلمان فداکار کشورمان بروم؛ خانم ثریا مطهرنیا پس از نزدیک به سه دهه خدمت صادقانه در راه تربیت دانش‌آموزان در نقاط محروم و روستاهای دور دست و کم جمعیت، امروز در سطح جهانی شناخته شده و الهام‌بخش سایر معلمان هستند.

وی در ادامه این مطلب آورده است: خانم مطهرنیا، آموزگار اهل بیجار استان سرافراز کردستان، حتی در ایام تعطیل و در فصل تابستان نیز در روستا علاوه بر پیگیری امور تحصیلی دانش‌آموزان به خانواده‌های نیازمند کودکان بیمار نیز کمک‌های فراوانی کرده است. ⁣

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: این معلم فداکار در سال‌های خدمت خود به لطف خداوند متعال موفق شده است، بیش از هزاران کودک بیمار را در شهرستان و روستاهای محروم شناسایی کرده و از طریق ارتباط گیری با خیرین و موسسه‌های خیریه راه سخت و هزینه بردار درمان را برایشان قدری آسان نماید.

وی نوشت: قدردانی از زحمات بی‌دریغ او و تمامی افرادی که عمر خود را وقف آبادانی ایران و رفع مشکلات مردم کرده‌اند، کمترین وظیفه‌ای است که بر دوش ماست. ⁣

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افرادی همچون «مطهرنیا» و تمامی معلمان دلسوز و فداکار ایران اسلامی، حق بزرگی بر گردن یکایک ما دارند و مهم‌ترین نقش را در ساختن آینده ایران عزیز ایفا می‌کنند، تاکید کرد: امیدوارم در مجلس یازدهم بتوانیم پاسخی در خور به مطالبات بر حق فرهنگیان عزیز بدهیم و با در اولویت قرار دادن پیگیری مسائل آموزش و پرورش و ریل‌گذاری تحقق تحول بنیادین واقعی در این بخش، به وظیفه خود در قبال تمامی معلمان عزیز و فداکار کشورمان عمل کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه