قیمت طلا و سکه | قیمت امروز طلا

قیمت طلا و سکه ۶ خرداد ۱۴۰۳ | سکه امامی ۷۰۰ هزار تومان ارزان شد

قیمت طلا و سکه امروز در معاملات بازار جهانی ریزش را تجربه کرده است.

 قیمت طلا و سکه ۶ خرداد ۱۴۰۳ | سکه امامی ۷۰۰ هزار تومان ارزان شد
کدخبر : 26039
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت طلا و سکه در شروع به کار بازارها در نخستین روز هفته با کاهش ارزش در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد. کاهش قیمت طلا و سکه در بازار طلا تحت تاثیر افت ۴۵ دلاری اونس جهانی طلا در دو روز تعطیل آخر هفته بود. سکه امامی روز شنبه با کاهش ۷۰۰ هزار تومانی به کانال ۳۹ میلیونی برگشت.

قیمت طلا و سکه روز شنبه با روند کاهشی بازگشایی شد. افت قیمت طلا و سکه در بازار طلا با ریزش ۴۵ دلاری اونس جهانی طلا و در زمان بسته بودن بازارهای داخلی رخ داد.

کارشناسان اقتصادی در هفته گذشته روند نزولی قیمت در بازار فلز زرد را وابسته به افت قیمت اونس جهانی طلا می‌دانستند و در شروع این هفته این پیش‌بینی تعبیر شد. با وجود این، تحلیلگران بازارهای مالی روند قیمت اونس جهانی را در میان‌مدت صعودی پیش‌بینی می‌کنند و معتقدند طلای جهانی فعلاً در روند اصلاح قیمت قرار دارد.در ادامه به بررسی قیمت طلا و سکه در این روزها میپردازیم.

قیمت دلار و طلا

بازار طلا بعد از هفته‌ها اعتراض فعال شد

روز شنبه نخستین روز بازگشایی بازار طلا به طور یکپارچه پس از گذشت نزدیک به یک ماه اعتراض نسبت به سامانه جامع تجارت‌ بود. فعالان بازار طلا این بازگشایی را به قول‌های مساعد نهاد تصمیم‌گیر برای ایجاد اصلاحات در سامانه منوط دانستند.

گفتنی است شنبه و یکشنبه بازارهای جهانی در تعطیلات پایانی هفته قرار دارند و قیمت اونس جهانی طلا روی رقم ۲۳۳۴ دلاری و اونس جهانی نقره نیز روی قیمت ۳۰ دلار و ۳۶ سنتی ثابت است. قیمت هر گرم نقره ۹۹۹ روز شنبه پنجم خرداد در بازار داخلی با رقم ۵۶ هزار و ۲۶۰ تومان معامله شد و ۲۱۰ تومان کاهش پیدا کرد.

سکه امامی ۷۰۰ هزار تومان افت کرد

قیمت سکه امامی روز شنبه پنجم خرداد روی رقم ۳۹ میلیون و ۵۵۰ هزار تومانی بسته شد و کاهش ۷۰۰ هزار تومانی داشت. قیمت سکه‌ بهار روی رقم ۳۶ میلیون و ۸۲۵ هزار تومانی معامله شد و ۱۷۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد.

شایان ذکر است قیمت نیم‌‌‌سکه با افت ۲۰۰ هزار تومانی روی رقم ۲۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی ایستاد. ربع‌سکه با قیمت ۱۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی به کار خود پایان داد و کاهش ۱۰۰ هزار تومانی پیدا کرد. سکه گرمی با قیمت ۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومانی معامله شد و افت ۱۰۰ هزار تومانی داشت.

سکه

مثقال آماده برگشت به کانال ۱۳ میلیونی شد

قیمت طلا روز شنبه در روند کاهشی قرار گرفت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با افت ۳۰۰ هزار تومانی با رقم ۱۴ میلیون و ۸۱ هزار تومانی معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش ۷۰ هزار تومانی روی رقم سه میلیون و ۲۵۰ هزار تومانی ایستاد. قیمت طلای دست دوم نیز با رقم سه میلیون و ۲۰۶ هزار تومانی بسته شد.

حباب سکه روز شنبه پنجم خرداد برخلاف قیمت روند متوازنی نداشت. حباب سکه امامی ۱۹۸ هزار تومان و سکه گرمی ۳۹ هزار تومان کاهش پیدا کرد. حباب سکه بهار ۲۹۸ هزار تومان، نیم‌سکه ۴۷ هزار تومان و ربع سکه ۲۶ هزار تومان افزایش یافت.

ریتم کاهشی بازار طلا تندتر می‌شود؟​

 قیمت طلا و سکه در شروع به کار بازارها در نخستین روز هفته با کاهش ارزش در تمام قطعات و وزن‌ها بازگشایی شد. کاهش قیمت در بازار طلا تحت تاثیر افت ۴۵ دلاری اونس جهانی طلا در دو روز تعطیل آخر هفته بود. سکه امامی روز شنبه با کاهش ۷۰۰ هزار تومانی به کانال ۳۹ میلیونی برگشت.

قیمت طلا و سکه روز شنبه با روند کاهشی بازگشایی شد. افت قیمت در بازار طلا با ریزش ۴۵ دلاری اونس جهانی طلا و در زمان بسته بودن بازارهای داخلی رخ داد.

اونس جهانی طلا

قیمت طلا امروز یکشنبه 6 خرداد 1403 

قیمت طلا پایین آمد و هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۳۴ (دو هزار و سیصد و سی و چهار )دلار رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۳۴ درصدی داشته است.

 قیمت طلا امروز در معاملات بازار جهانی ریزش را تجربه کرده است.

قیمت اونس طلا امروز

هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۳۴ (دو هزار و سیصد و سی و چهار )دلار  رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۳۴ درصدی داشته است.

فعالیت صنف طلافروشان از سر گرفته شد

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به اینکه متاسفانه شرایط نامناسب حاکم بر اصناف و به‌ ویژه صنف طلا و جواهر سبب شده که از ابتدای سال تاکنون، در سطح کشور ۱۰ درصد هم تولید صورت نگیرد، درباره آخرین وضعیت بازار طلا در پی اعتراض به اجرای سامانه جامع تجارت توضیح داد که با برگزاری جلسات و توافقات صورت گرفته از اواسط هفته گذشته بازار بازگشایی شده است.

نادر بذرافشان در رابطه با آخرین وضعیت بازار طلا و اقدام به تعطیلی برخی واحدهای طلافروشی که پس از لازم‌ الاجرا شدن موضوع سامانه جامع تجارت پیش آمده بود، اظهار کرد: پس از اصلاحاتی که در حوزه سامانه جامع تجارت در پی جلسات متعددی که با ارگان‌ها و مسئولان ذی‌ربط داشتیم، بازار از اواسط هفته‌ گذشته به صورت کامل بازگشایی شده است.

قیمت دلار و طلا

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خبر داد: با توجه به اینکه برخی اصلاحات در این راستا اتفاق افتاد و توافقاتی صورت گرفت، در همان جلسات نیز مقرر شد که واحدها بازگشایی شوند و سپس موضوعات، مشکلات و روند اجرایی شدن سامانه جامع از طریق کارگروه تخصصی طلا، جواهر، نقره و سکه اتاق اصناف تهران که حدود هفت ماه است فعال شده، پیگیری شود. همچنین مقرر شد که در این کارگروه به صورت تخصصی، مشکلات و شرایط صنف طلا و جواهر، مطرح و مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده نیز فعالیت‌های این کارگروه طبق همین روال پیش برود و مسئولان نیز نسبت به مشکلاتی که مطرح می‌شود، پیگیری‌ها و مساعدت‌های لازم را داشته باشند؛ به سمت و سویی حرکت کنیم که شرایط برای اجرای کامل موضوع سامانه جامع تجارت فراهم شود؛ اما با توجه به شرایطی که اکنون بر صنف طلا و جواهر حاکم است و علیرغم اینکه امسال به نام جهش تولید با مشارکت مردم مزین شده، اما متاسفانه برای اصناف و به ویژه صنف ما این اتفاق نیفتاده است، چنانچه بخواهد به صورت کامل عملیاتی شود، بازهم مشکل‌ساز خواهد شد.

این مقام صنفی تصریح کرد: با توجه به اینکه وارد ماه سوم شده‌ایم اما به جرائت می‌توان گفت که از ابتدای سال تاکنون، متاسفانه ۱۰ درصد هم تولید در سطح کشور نداشته‌ایم؛ این آمار اصلا خوب نیست و ممکن است در آینده، مشکلاتی را برای حوزه صنعت طلا، به‌ویژه برای واحدهای تولیدی ایجاد کند و واحدهای تولیدی دچار آسیب‌های مالی و اقتصادی شوند؛ جلوگیری از این شرایط مستلزم این است که مسئولان نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

بذرافشان خاطرنشان کرد: با اجرای کار تخصصی، قطعا در زمان اجرا، می‌توان با شرایط مطلوب جلو رفت./تجارت نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه