قیمت طلا و سکه امروز چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ | طلا ریزش کرد!

قیمت طلا و سکه امروز 2 خرداد 1403 روی ارقام روز گذشته ثابت است.

قیمت طلا و سکه امروز چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ | طلا ریزش کرد!
کدخبر : 26002
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت طلا و سکه امروز 2 خرداد 1403 به دلیل تعطیلی رسمی، روی همان ارقام دیروز ثابت است. بر این اساس، هر گرم طلای 18 عیار امروز سه میلیون و 355 هزار و 200 تومان قیمت خورده و قیمت مثقال طلای 18 عیار هم روی رقم 14 میلیون و 533 هزار تومان است.

قیمت سکه امامی روی رقم 4 میلیون و 302 هزار تومان ثابت است و قیمت سکه بهار آزادی روی رقم 36 میلیون و 995 هزار تومان قرار دارد.

قیمت نیم سکه هم امروز روی رقم 23 میلیون تومان ایستاده و قیمت ربع سکه روی رقم 14 میلیون و 900 هزار تومان است. قیمت سکه گرمی هم روی عدد 6 میلیون و 790 تومان مانده است. قیمت اونس جهانی طلا اما در مسیر نزولی روی رقم 2417 دلار قرار گرفته است.

قیمت نقره

قیمت نقره امروز 2 خرداد 1403

قیمت نقره نیز امروز در تعطیلی بازارهای داخلی روی عدد روز گذشته ثابت است. به این ترتیب قیمت نقره 999 امروز 59 هزار و 400 تومان در هر گرم است. قیمت اونس جهانی نقره اما در مسیر نزولی به 31.76 دلار رسیده است.

 قیمت جدید طلا ۲ خرداد ۱۴۰۳

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۳ درصد کاهش به ۲۴۱۳ دلار و ۲ سنت رسید.

 براساس گزارش رویترز، قیمت طلا در معاملات امروز چهارشنبه کاهش یافته اما در حدود ۲۴۰۰ دلار قرار دارد. سرمایه‌گذاران منتظر جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو آمریکا هستند تا نشانه‌های تازه‌ای از زمان کاهش نرخ بهره به دست آورند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۳۳ درصد کاهش به ۲۴۱۳ دلار و ۲ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۳۵ درصدی به ۲۴۴۰ دلار و ۵۰ سنت رسیده است.

 برخی تحلیلگران عقیده دارند سیاست کم ارزش کردن ارز فیات که توسط آمریکا و کشورهای توسعه یافته به خاطر افزایش کسری بودجه اتخاذ شده از قیمت طلا حمایت می‌کند.

قیمت دلار و طلا

جزئیات آخرین اجلاس فدرال رزرو آمریکا قرار است امروز منتشر شود. تاجران در حال حاضر ۶۴ درصد احتمال می‌دهند نرخ بهره از ماه سپتامبر کاهش یابد.

جدیدترین اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می‌دهند نرخ تورم رو به کاهش است، اما سیاست‌گذاران فدرال رزرو در روز سه‌شنبه اعلام کردند بانک مرکزی باید چند ماه دیگر صبر کند تا از روند نزولی نرخ تورم تا هدف ۲ درصد بانک مرکزی مطمئن شود و بعد نرخ بهره را پایین بیاورد.

پایین آمدن نرخ بهره و بی ثباتی‌های ژئوپلیتیکی طلا را تبدیل به یک سرمایه‌گذاری جذاب خواهد کرد.

طلا در حال حاضر در حدود سطح ۲۴۰۰ دلار تثبیت شده است. اما افزایش دوباره قیمت این فلز گرانبها مستلزم کاهش ارزش دلار و سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا یا افزایش تمایل برای خرید آن به عنوان یک پشتوانه ایمن است.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۷ درصد کاهش به ۳۲ دلار و ۳ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۲۲ درصدی ۱۰۵۲ دلار و ۷۵ سنت معامله می‌شود.

 قیمت هرگرم طلای ۱۸ عیار به ۳ میلیون و ۳۶۱ هزارتومان شده است که نسبت به معاملات پایانی روز گذشته ۷ هزارتومان گران شده است. همچنین قیمت طلای ۲۴ عیار نیز ۴ میلیون ۴۸۰هزارتومان است که ۹هزارتومان طی روز گذشته افزایش پیدا کرده است. قیمت مثقال طلا نیز ۱۴ میلیون و۵۵۹ هزارتومان است که طی روز گذشته ۳۰ هزارتومان افزایش پیدا کرده است.

قیمت طلا

قیمت سکه طرح جدید نیز ۴۰میلیون و ۳۵۰هزارتومان شده است.

قیمت سکه طرح قدیم نیز۳۷ میلیون تومان است.

قیمت امروز طلا اول خرداد ۱۴۰۳ در بازار مثقال ۱۸ عیار، طلا گرم ۱۸ عیار

عیار طلا چیست؟

عیار واحد اندازه‌گیری خلوص آلیاژهای طلا و دیگر فلزات گران‌بها است. هر چند که برای سایر مواد هم به کار می‌رود. عیار طلا معمولاً از واحد کامل ۲۴ بیان می‌شود. برای مثال طلای ۲۴ عیار طلای خالص با حداقل ۹۹٬۹ درصد طلا، و طلای ۱۸ عیار از ۷۵ درصد طلا و ۲۵ درصد فلز دیگر تشکیل شده‌است.

اونس جهانی طلا

در ایران معمولاً از عیار ۱۸ استفاده می‌شود و عیارهای ۲۰ و ۲۲ هم به رسمیت شناخته می‌شوند اما تولید طلا با عیار پایین‌تر از ۱۸ فقط برای صادرات مجاز است و عرضه آن در بازار داخل ممنوع است. عیار سکه‌ها معمولاً بالاتر از عیار جواهرات است و گاهی از طلای خالص هم در سکه‌زنی استفاده می‌شود. در ایران تمام انواع سکه‌های بهار آزادی با عیار ۲۱٫۶ (۹۰٪) ضرب می‌شوند.

اونس چیست؟

اونس، واحد اندازه‌گیری وزن است که برای فلزات گرانبها و نیز برای سایر اجسام به کار می‌رود و آن را با نماد oz۱ نشان می‌دهند. اونس معمولی در اوزان بین الملی برابر است با یک شانزدهم پوند یا ۴۰۰ ارزن که در سیستم متریک مساوی می‌شود با ۲۸.۳۴۹۵۲۳۳۶۰۵ گرم. اونس در آمریکا بسیار رایج است به گونه‌ای که خرید و فروش طلا بین مردم معمولی جامعه براساس واحد وزن اونس صورت می‌گیرد. واحد اونس برای فلزات گران قیمتی مانند طلا ، نقره، پلاتین، رودیم و پالادیم نیز استفاده می‌شود. واحد اونس که برای طلا در معاملات استفاده می‌شود؛ معادل ۳۱.۹۲۹۶ گرم است.

اونس جهانی طلا

اصطلاح اونس طلا

اصطلاح یک اونس طلا به‌ معنی قیمت دلاری یک تکه طلا (ساچمه مانند یا هر شکل دیگر) با وزن یک اونس و با خلوص ۹۹.۹۹٪ ( ۲۴ عیار ) می‌باشد. بنابراین اونس طلا شامل ۲ ویژگی شاخص است:

وزن آن برابر گرم ۳۱.۹۳۴۷۳۵ = oz۱ باشد. این وزن برای طلا در تمامی دستگاه‌ها یکسان هست.

عیار آن باید ۲۴ باشد. به عبارت دیگر خلوص آن ۹۹.۹ درصد می‌باشد./خبر آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه