قیمت دلار | قیمت دلار امروز در بازار

کاهش قیمت دلار امروز همه را خوشحال کرد | قیمت دلار امروز به چند رسیده است؟

قیمت دلار و یورو امروز ۲۰ اردیبهشت؛ کاهش نرخ رسمی ۲۷ ارز آغاز شد.

کاهش قیمت دلار امروز همه را خوشحال کرد | قیمت دلار امروز به چند رسیده است؟
کدخبر : 25710
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت دلار با پیش بینی های وحشتناکی مواجه شده است. متوسط هفتگی قیمت دلار که در حال افزایش است با این مساله مواجه شده که در آینده نزدیک ممکن است قیمت بالاتری به خود بگیرد. طبیعتا افزایش قیمت دلار تاثیر مستقیم بر بازار  خواهد داشت. مسئولان مربوطه حتما باید مقابل افزایش قیمت دلار بایستند. در ادامه قیمت دلار در بازار امروز را مشاهده می کنید.

قیمت دلار امروز

دلار 609,500

یورو 657,360

درهم امارات 167,260

پوند انگلیس 763,740

لیر ترکیه 19,150

فرانک سوئیس 673,400

یوان چین 84,600

ین ژاپن 393,180

وون کره جنوبی 450

دلار کانادا 446,900

دلار استرالیا 402,200

دلار نیوزیلند 366,700

دلار سنگاپور 451,200

روپیه هند 7,330

روپیه پاکستان 2,201

دینار عراق 467

لیر سوریه 243

افغانی 8,460

کرون سوئد 88,100

کرون نروژ 56,100

ریال عربستان 56,100

ریال قطر 163,210

ریال عمان 168,000

دینار کویت 1,594,600

دینار بحرین 1,992,100

رینگیت مالزی 1,621,700

بات تایلند 129,000

دلار هنگ کنگ 16,570

روبل روسیه 78,200

منات آذربایجان 6,650

درام ارمنستان 359,600

لاری گرجستان 1,580

سوم قرقیزستان 230,500

سامانی تاجیکستان 6,920

منات ترکمنستان 56,600

منبع: افکار نیوز

قیمت دلار

 قیمت دلار روز چهارشنبه در روند رنج بازگشایی شد و در ادامه کاهش ۳۰۰ تومانی داشت و در کف کریدور ششم معامله شد. قیمت دلار در پله پایانی و کف کریدور ششم بسته شد.

 بررسی از بازار ارز نشان از کم‌رونقی معاملات دارد. موضوع سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران معامله‌گران را محتاط کرده و در فاز انتظار قرار داده است.

ارشناسان اقتصادی می‌گویند سیاست تنش‌زدایی مسئولین و امید به خبرهای مساعد در حوزه برجام افزایش پیدا کرده است؛ اما صرفا سیاست تنش‌زدایی بدون توافق حداقلی در حوزه برجام نتایج چندانی برای کشور نخواهد داشت.

قیمت درهم روز چهارشنبه با کاهش ۱۰۰ تومانی با رقم ۱۶ هزار و ۵۴۰ تومان معامله شد. تتر روی رقم ۶۱ هزار و ۳۵۰ تومانی ایستاد و ۱۰۰ تومان رشد داشت.

قیمت پوند انگلیس با ۷۶ هزار و ۲۷۰ تومان بسته شد و کاهش ۵۰۰ تومانی داشت. یورو با کاهش ۷۰۰ تومانی روی رقم ۶۵ هزار و ۶۸۰ تومانی معامله شد.

گفتنی است اسکناس و حواله دلار روز چهارشنبه تغییر قیمت نداشت. اسکناس دلار با رقم ۴۴ هزار و ۷۸۳ تومان و حواله دلار با رقم ۴۱ هزار و ۸۱۴ تومان عرضه شد./ آفتاب نو

قیمت دلار

نرخ شاخص ارزی به سمت کانال ۶۰ هزار تومانی حرکت کرد. این در حالی است که سیگنال سیاسی جریان‌سازی نیز در فضای اخبار وجود ندارد. برخی از فعالان بازار معتقدند که کانال‌های ۶۰ و ۶۱ بازه تعادل بازار است و در صورت تداوم شرایط حال حاضر، دلار در این سطوح به فعالیت خود ادامه خواهد داد. اما برخی دیگر از معامله‌گران معتقدند که بازار در انتظار اخبار جدید از درگیری‌های منطقه‌ای است و در صورت انتشار یک سیگنال مثبت، نرخ دلار به سمت نیمه نخست کانال ۶۰ هزار تومانی حرکت خواهد کرد.

پارامتر‌های مختلفی روند نرخ ارز در بازار غیر‌رسمی کشور را مشخص می‌کند. از جمله مهم‌ترین این موارد می‌توان به میزان ذخایر ارزی و البته اندازه دخالت بازارساز در بازار در کنار سیگنال‌های سیاسی موثر بر انتظارات تورمی اشاره کرد. آمار منتشر شده از میزان درآمدهای ارزی کشور از محل صادرات فروش نفت در ماه‌های گذشته بیانگر وضعیت مطلوب ذخایر ارزی کشور است.

این بدین معنا است که بانک مرکزی برای تامین نیاز‌های ارزی رسمی کشور با مشکلات جدی مواجه نیست و فرآیند تخصیص ارز به واردکنندگان کالا متوقف نمی‌شود.  از سوی دیگر با توجه به عمق کم بازار غیررسمی، نهاد بازار‌ساز می‌تواند با تزریق بخش اندکی از ذخایر ارزی کشور به این معاملات از شکل‌گیری نوسانات قیمتی چشمگیر جلوگیری کند. در عین حال اظهارنظرهای صورت‌گرفته توسط مقامات رسمی کشور حاکی از آن است که نهاد‌های مرجع اقتصادی تمایل زیادی به ایجاد روند کاهشی ندارند و هدف اصلی آنها ایجاد ثبات در بازار ارز است.  در سال گذشته نیز بانک مرکزی با پیگیری سیاست تثبیت نرخ خود توانست نوسانات نرخ ارز را به شکل نسبتا قابل قبولی کنترل کند، به صورتی که نرخ رشد دلار آزاد در بازار ۱۴۰۲ زیر ۲۰ درصد ثبت شد.

در نتیجه می‌توان گفت که کفه اقتصادی پارامتر‌های تعیین روند نرخ ارز در شرایط مطلوبی قرار دارد. در سمت دیگر یعنی در کفه سیاسی نیز به‌نظر می‌رسد ریسک جریان‌سازی وجود ندارد. با توقف مناقشات میان ایران و رژیم صهیونیستی و انتشار اخباری در رابطه با شکل‌گیری آتش‌بس در نوار غزه بخشی از ریسک‌های سیاسی موجود در بازار از بین رفته و فشاری روی انتظارات تورمی وجود ندارد. در نتیجه می‌توان گفت که پارامتر‌های اصلی نوسان نرخ ارز در بازار غیررسمی به گونه‌ای است که احتمال شکل‌گیری روند‌های افزایشی قابل توجه فعلا وجود ندارد و چشم‌انداز بازار ارز با ثبات یا همراه با نوسانات کاهشی اندک است.

قیمت دلار

دیروز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه روند نرخ ارز در معاملات غیر‌رسمی بازار ارز تهران کاهشی بود. قیمت هر برگ اسکناس دلار آزاد که سه‌شنبه با رشد ۱۵۰تومانی به پله سوم کانال ۶۱هزار تومانی رسیده بود در بازار عصر روز گذشته افتی ۳۵۰ تومانی را تجربه کرد و در پله آخر کانال ۶۰ معامله شد.این سومین حضور نرخ دلار آزاد در کانال ۶۰ هزار تومانی (از نیمه فروردین ماه تاکنون) است. هر دو حضور پیشین اسکناس آمریکایی در کانال مذکور به سرعت با حمایت معامله‌گران مواجه شده بود. حال باید دید فعالیت بازار در روز‌های پایانی هفته به چه شکل ادامه خواهد یافت و آیا حضور دلار در کانال ۶۰ تداوم خواهد داشت یا خیر؟/ دنیای اقتصاد

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه