قیمت دلار | قیمت دلار امروز در بازار

قیمت دلار اول هفته ای کانال تغییر داد! | قیمت دلار امروز به چند رسید؟

قیمت دلار، یورو، پوند و سایر ارز‌ها امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ را می‌توانید در جدول زیر مشاهده نمایید. لازم به ذکر است که این نرخ‌ها قیمت بازار آزاد است (بجز دلار که نرخ بازار مبادله ارزی است) و با نرخ ارز سهمیه‌ای متفاوت است.

قیمت دلار اول هفته ای کانال تغییر داد! | قیمت دلار امروز به چند رسید؟
کدخبر : 25344
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

قیمت دلار با پیش بینی های وحشتناکی مواجه شده است. متوسط هفتگی قیمت دلار که در حال افزایش است با این مساله مواجه شده که در آینده نزدیک ممکن است قیمت بالاتری به خود بگیرد. طبیعتا افزایش قیمت دلار تاثیر مستقیم بر بازار  خواهد داشت. مسئولان مربوطه حتما باید مقابل افزایش قیمت دلار بایستند. در ادامه قیمت دلار در بازار امروز را مشاهده می کنید.

بروزرسانی قیمت دلار امروز

ارز

قیمت (ریال)

دلار (صرافی بانک ملی) ۴۴۰,۳۸۲

یورو ۶۸۰,۲۸۰

درهم امارات ۱۷۴,۰۴۰

پوند انگلیس ۷۹۳,۰۹۰

لیر ترکیه ۱۹,۶۵۰

فرانک سوئیس ۶۹۴,۹۰۰

یوان چین ۸۷,۸۰۰

ین ژاپن ۴۰۹,۲۷۰

وون کره جنوبی ۴۶۰

دلار کانادا ۴۶۵,۲۰۰

دلار استرالیا ۴۱۲,۷۰۰

دلار نیوزیلند ۳۷۶,۷۰۰

دلار سنگاپور ۴۶۷,۰۰۰

روپیه هند ۷,۶۳۰

روپیه پاکستان ۲,۲۹۶

دینار عراق ۴۹۶

لیر سوریه ۲۵۳

افغانی ۸,۸۱۰

کرون دانمارک ۹۱,۱۰۰

کرون سوئد ۵۸,۱۰۰

کرون نروژ ۵۷,۸۰۰

ریال عربستان ۱۶۹,۸۶۰

ریال قطر ۱۷۴,۹۰۰

ریال عمان ۱,۶۵۸,۶۰۰

دینار کویت ۲,۰۶۹,۸۰۰

دینار بحرین ۱,۷۰۰,۷۰۰

رینگیت مالزی ۱۳۳,۲۰۰

بات تایلند ۱۷,۱۲۰

دلار هنگ کنگ ۸۱,۲۰۰

روبل روسیه ۶,۹۱۰

منات آذربایجان ۳۷۴,۳۰۰

درام ارمنستان ۱,۶۴۰

لاری گرجستان ۲۳۹,۶۰۰

سوم قرقیزستان ۷,۱۶۰

سامانی تاجیکستان ۵۸,۹۰۰

منات ترکمنستان ۱۸۹,۴۰۰

منبع: جار نیوز

قیمت دلار

کاهش ۴هزار تومانی قیمت دلار در یک هفته

 هفته گذشته بازار ارز تحت تاثیر کاهش تنش‌ها در خاورمیانه و فروکش احتمال تنش‌های بیشتر میان ایران و اسراییل روند کاهش قیمتی را در پیش گرفت. درحالی که قیمت هر دلار در روز شنبه هفته گذشته حدود 66هزار تومان در بازار آزاد معامله می‌شد، در ابتدای معاملات امروز شنبه(8اردیبهشت1403) قیمت دلار در کانال 62هزارتومانی نوسان می‌کند. 

در سه روز پایانی هفته گذشته نرخ دلار از 65هزار تومان به زیر 63هزار تومان رسید و در کانال 62هزار تومانی تثبیت شد که به اعتقاد کارشناسان بیشترین تاثیر را پارامترهای سیاسی روی این کاهش قیمت‌ها گذاشته است. 

بسیاری از کارشناسان معتقدند که افزایش نرخ دلار در هفته گذشته ریشه‌های اقتصادی نداشته و بیشتر تحت تاثیر اخبار سیاسی بوده و تشدید تنش‌های سیاسی هیجانات را در بازار ارز افزایش داده است، به عبارتی دیگر افزایش قیمت دلار در هفته گذشته پشتوانه معاملاتی نداشته است. 

قیمت دلار

افزایش قیمت دلار زیر سایه اخبار سیاسی

از روز 14فروردین که اخبار سیاسی در بازار ارز پررنگ‌تر شد، دلار به یکباره وارد کانال 61هزار تومان شده و هرچه هیجانات اخبار سیاسی رشد کرد، بازار ارز در واکنش به این موضوع روند رو به رشد داشت. با این وجود هیجانات بازار ارز هیچ پشتوانه معاملاتی نداشت و بسیاری از فعالان اقتصادی پیش بینی می‌کردند که قیمت دلار همزمان با کاهش تنش‌ها روند نزولی داشته باشد. 

ادامه روند کاهشی قیمت دلار

بسیاری از کارشناسان در واکنش به ورود قیمت دلار به کانال 62هزار تومان پیش بینی می‌کنند که کاهش قیمت‌ها ادامه داشته باشد و در صورت تداوم فضای آرام و بدون تنش در خاورمیانه قیمت دلار به کانال 61هزار تومانی هم وارد شود. 

جدول زیر قیمت دلار در هفته اول اردیبهشت را نشان می‌‌دهد. 

قیمت دلار

قیمت دلار

اول اردیبهشت1403

66هزار و 300تومان

دوم اردیبهشت1403

64هزارو 800تومان

سوم اردیبهشت1403

65هزارو 100تومان

چهارم اردیبهشت1403

65هزارتومان

پنجم اردیبهشت1403

65هزار و 50تومان

ششم اردیبهشت1403

64هزار تومان

هفتم اردیبهشت1403

63هزار و 250تومان

هشتم اردیبهشت1403

62هزار و 700تومان

منبع: اکونگار

قیمت دلار

رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی، ارتباط چندانی با بانک مرکزی ندارد

 سید حمید حسینی، دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق گفت: زمانی که شوک یا تنش سیاسی در کشور رخ می‌دهد مردم نه از روی نیاز بلکه به علت نگرانی از افزایش قیمت دلار در آینده اقدام به خرید ارز می‌کنند، درگیری‌های سیاسی ایران و منطقه خاورمیانه باعث افزایش موقتی نرخ دلار شد؛ البته این موضوع به ایران محدود نمی‌شود بلکه درگیری سیاسی در هر کشوری باعث ایجاد التهاب در بازارهای مالی آن کشور می‌شود.

وی افزود: رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی به عملکرد بانک مرکزی ارتباط چندانی ندارد؛ چون این بانک بیشتر بر رفع نیازهای قانونی از طریق مرکز مبادله ارز و طلای ایران تمرکز دارد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به این موضوع که افزایش نرخ دلار صرفاً سیاسی است و به عملکرد اقتصادی دولت و بانک مرکزی مرتبط نیست، اظهار داشت: از گذشته تاکنون بازارسازی و فضاسازی وجود داشته به طوری که عده‌ای با سواستفاده از شرایط ایجاد شده اقدام به نرخ سازی می‌کنند و با دامن زدن به التهابات منافع بسیاری به دست می‌آورند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که برای آینده دلار چه چشم‌اندازی را تصور می‌کنید، بیان کرد: در کنار مسائل سیاسی ایجاد شده، درآمدهای ارزی نیز نقش مهمی در کنترل نرخ ارز دارند؛ چون در سال گذشته نیز وضعیت درآمدهای ارزی دولت خوب بود؛ درواقع بازار ارز سال ۱۴۰۲ را نسبتاً با ثبات طی کرده و اگر دولت امسال نیز بتواند درآمدهای ارزی پایدار نسبتاً خوبی داشته باشد احتمال دارد نوسانات نرخ ارز به حداقل برسد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در پایان تاکید کرد: بانک مرکزی نیاز واردکنندگان را با نرخ نیما پاسخ می‌دهد؛ بنابراین به طور طبیعی نباید افزایش نرخ در بازار غیررسمی اثری بر قیمت‌ها داشته باشد و از بُعد دیگر دولت کالابرگ الکترونیک را راه اندازی کرده تا یارانه به مصرف کننده نهایی برسد و نوسانات نرخ دلار روی قیمت کالاهای اساسی اثری نگذارد./ مهر

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه