جاماندگان سهام عدالت | سهام عدالت 1403

واریز سود جاماندگان سهام عدالت در اردیبهشت ماه | تا قبل از مرحله سوم سهام عدالت سود این افراد واریز می شود!

ارزش سهام عدالت 490 هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه های شرکت های بورسی در این سهام به 8 میلیون 726 هزار و 189 تومان رسید. در ادامه زمان واریز سود سهام عدالت جاماندگان را خواهید خواند.

واریز سود جاماندگان سهام عدالت در اردیبهشت ماه | تا قبل از مرحله سوم سهام عدالت سود این افراد واریز می شود!
کدخبر : 25153
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

مشمولان سهام عدالت به پشتوانه سهام خود، قادر به دریافت وام سهام عدالت  هستند. اما شرایط دریافت و بازپرداخت وام سهام عدالت چیست و به کدام یک از سهامداران وام سهام عدالت اختصاص می‌یابد؟دریافت وام سهام عدالت و اعطای کارت اعتباری به مشمولان، از جمله طرح‌های زیرمجموعه آزادسازی سهام عدالت است. با وجود اینکه در حال حاضر، مشکلاتی برای ارائه کارت اعتباری سهام عدالت وجود دارد، اما در این گزارش به مشروحی از نحوه دریافت وام سهام  عدالت پرداخته می‌شود.

جاماندگان سهام عدالت گوش به زنگ باشند

چندی پیش، وزیر اقتصاد درخصوص آخرین وضعیت سهام عدالت جاماندگان اعلام کرد که شناسایی افراد مشمول سهام عدالت انجام شده و چهار میلیون و ۷۰۰ هزار نفر تایید شدند. اختصاص سهام عدالت به جاماندگان بر اساس مصوبه سال ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی باید انجام می‌شد که این اقدام صورت نگرفت. در بودجه سال ۱۴۰۲ نیز این موضوع گنجانده نشد. بنابراین نمایندگان مجلس این طرح را به صحن علنی بردند که با اختصاص سهام به جاماندگان موافقت شد.

بر اساس گزارش‌ها، بیش از یک میلیون سهامدار سهام عدالت همچنان با مشکل شماره شبای معتبر روبرو هستند که این افراد می‌توانند با ثبت نام و یا بروز رسانی اطلاعات خود در سامانه «سجام» در فرایند دریافت سود در دوره‌های بعدی قرار گیرند.

طبق گفته عسگر توکلی ، رئیس هیئت مدیره شرکت‌های تعاونی سهام عدالت کشور، سود سهام عدالت جاماندگان سال ۱۴۰۱ در ابتدای سال ۱۴۰۳ واریز می‌شود که به نظر می‌رسد این اقدام در مرحله سوم که خرداد ماه ۱۴۰۳ است، انجام شود.

جاماندگان سهام عدالت

سهام عدالت متوفیان کی واریز می‌شود؟

بر اساس آخرین اطلاعات شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار سهامدار سهام عدالت از سال ۱۳۸۴ فوت کرده‌اند که یکی از وراث متوفیان سهام عدالت می‌تواند با مراجعه به دفاتر شرکت‌های کارگزاری و یا بانک‌های منتخب، فرایند ثبت نام در سامانه میراث را انجام دهد.

سامانه «میراث» اواخر آبان ماه ۱۴۰۲، برای وراث متوفیان سال‌های ۱۳۸۴ تا ۳۱ تیرماه ۱۳۹۹ سهام عدالت بازگشایی شده تا فرایند انتقال سهام به آنها تسریع شود. تمامی فرایند ثبت نام در سامانه «میراث» در شعب شرکت‌های کارگزاری و بانک‌های منتخب رایگان است و وراث نیازی به پرداخت وجه ندارند.

طبق اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، بیش از ۳۶۰ هزار نفر از وراث متوفیان سهام عدالت از طریق شرکت‌های کارگزاری و بانک‌های منتخب در سامانه میراث ثبت نام کرده‌اند و وراث جامانده از دریافت سود سهام عدالت متوفیان در مرحله دوم واریز سود در اسفندماه سال گذشته، تمام سود معوقه سال‌های گذشته را به شرط سجامی شدن در مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در خردادماه ۱۴۰۳ دریافت می‌کنند.

نحوه دریافت وام سهام عدالت

با دریافت کارت اعتباری مخصوص وام سهام عدالت می‌توانید خرید‌هایتان را از فروشگاه‌های همکار و با بانک عامل انجام دهید. البته برای دریافت این کارت باید به نکته‌های مهمی توجه داشته باشید که عبارت هستند از:

  • دارای برگه‌های سهام عدالت 500000 یا 1000000 تومانی باشید.
  • متقاضیان باید دارای کارت ملی هوشمند باشند.
  • داوطلبین دریافت وام باید در سامانه سجام نیز ثبت‌نامشان را تکمیل کنند.
  • مراجع قضایی بابت توقف حکم سهام عدالتتان دستوری صادر نکرده باشند. هرگونه حکم توقف امکان دریافت تسهیلات را از بین می‌برد.
  • در‌صورتی‌که حتی یک درصد از سهامتان را فروخته باشید، امکان دریافت تسهیلات را نخواهید داشت.
  • باید در بانک‌های عامل (ملی یا ملت) حساب بانکی داشته باشید.

هر یک از این شرایط بسیار مهم و حائز اهمیت هستند و تمام متقاضیان تسهیلات سهام عدالت باید به آنها توجه کنند، در ‌غیر ‌این ‌صورت امکان دریافت را نخواهند داشت.

سهام عدالت

شرایط دریافت وام سهام عدالت

وام سهام عدالت شرایط مخصوصی دارد که قبل از دریافت باید حتماً درباره آنها اطلاعات کافی داشته باشید:

  • این وام به‌صورت 3 ساله و با سود 18 درصد در اختیار متقاضی‌ها قرار می‌گیرد.
  • افرادی که در 30 روز اول اقدام به پرداخت مبلغ وام می‌کنند، نیازی به پرداخت سود ندارند.
  • امکان دریافت تسهیلات به‌صورت 100 درصدی وجود ندارد و متقاضی‌ها می‌توانند تسهیلات 60 درصد سهام شرکت‌های استانی را دریافت کنند.

مدارک لازم برای دریافت وام سهام عدالت

در فرایند دریافت تسهیلات نیاز به ارائه هیچگونه مدارک خاصی نیست، چون از قبل در سامانه مراحل احراز هویت را طی کرده‌اید و مدارک لازم را ارائه داده‌اید. تمامی کاربرانی که به‌صورت کامل مراحل احراز هویت را طی کرده‌اند، شرایط دریافت تسهیلات را دارند، چون به ‌محض احراز اطلاعاتشان برای بانک فرستاده می‌شود.

بعد ‌از ‌اینکه مراحل احراز هویت را پشت سر گذاشتید، کافیست به‌سراغ بانک‌های عامل بروید و کارت اعتباری‌تان را از آنها بگیرید.

کارمندان بانک بدون دریافت مدارک و به‌صورت کاملاً آنلاین و اتوماتیک تمام پروسه دریافت کارت اعتباری توسط شما را طی می‌کنند و در کوتاه‌ترین زمان، کارت را در اختیارتان می‌گذارند. این موضوع در مورد افرادی که ثبت‌نامشان را به‌صورت غیرحضوری انجام داده‌اند نیز صدق می‌کند.

البته توصیه می‌کنیم که هنگام مراجعه به بانک مدارک شناسایی اصلی مثل کارت ملی و شناسنامه‌تان را همراه خود ببرید تا در صورت بروز هرگونه مشکل بتوانید از آنها استفاده کنید.

آیا برای دریافت وام سهام عدالت باید ضامن داشته باشیم؟

هیچ نیازی به ضامن یا وثیقه برای دریافت وام سهام عدالت وجود ندارد و نیازی به نگرانی از این جانب نیست. در واقع سهام عدالتتان همان نقش ضامن را برایتان بازی می‌کند و بانک‌های عامل با استناد به این سهام وام را در اختیار مردم می‌گذارد.

سود سهام عدالت

نحوه بازپرداخت وام سهام عدالت

مبلغ تسهیلات متقاضی‌ها به ارزش روز سبد دارایی‌های آنها بستگی دارد و این افراد می‌توانند فقط 30 درصد از سهامشان را به‌صورت وام دریافت کنند. از آنجا که ارزش سهام عدالت روز‌به‌روز دچار تغییر می‌شود؛ بنابراین امکان مشخص‌کردن مبلغی خاصی برای اقساط آن وجود ندارد.

شما می‌توانید با در‌نظر‌گرفتن بازه زمانی بازپرداخت 3 ساله و سود 18 درصد این تسهیلات، مبلغ هر یک از اقساط خود را محاسبه کنید.

در صورت دریافت این وام، نیازی به بازپرداخت آن در 5 ماه ابتدایی نیست. بعد از گذشته این بازه زمانی، هر فرد باید اقدام به پرداخت اقساط خود کند. مثلاً فرض کنید 5000000 تومان را به‌عنوان تسهیلات دریافت کرده‌اید؛ بنابراین با در‌نظر‌گرفتن بازه زمانی 36 ماهه و سود 18 درصد باید ماهیانه مبلغی حدود 150000 تومان را بپردازید.

برای اینکه از مبلغ دقیق هر یک از اقساطتان اطلاعات کاملی به ‌دست‌آورید، توصیه می‌کنیم که حتماً با کارشناس‌های بانک عامل تماس بگیرید. این افراد با بررسی قیمت روز سهامتان مبلغ دقیق اقساط را به شما می‌گویند.

منبع:فردانیوز

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه