کاهش وزن | راهکار کاهش وزن

اگر کاهش وزن اصولی می خواهید حتما بخوانید | کاهش وزن همیشه پاسخگو نیست!

گاهی اوقات ممکن است در عین اینکه کاهش وزن را انتخاب کرده اید به نتایج دلخواهتان نرسید! در چنین شرایطی امکان دارد از توصیه‌های نادرست یا قدیمی پیروی کنید که همین مسئله ممکن است شما را از دیدن تغییراتی که به دنبال آن هستید باز دارد.

اگر کاهش وزن اصولی می خواهید حتما بخوانید | کاهش وزن همیشه پاسخگو نیست!
کدخبر : 25124
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

اشتباهات در برنامه‌های غذایی یا حتی فعالیت‌های بدنی ممکن است شما را از هدف اصلی که کاهش وزن است دور کند و حتی گاهی نتیجه عکس بدهد.

در این مطلب چند اشتباه رایجی که افراد هنگام تلاش برای کاهش وزن مرتکب می‌شوند را بررسی می‌کنیم.

۱. ورزش نکردن یا ورزش بیش از اندازه

ورزش نکردن منجر به از دست دادن توده عضلانی و کاهش متابولیسم می‌شود. از سوی دیگر، ورزش بیش از حد نیز نه تنها سالم و مؤثر نیست بلکه ممکن است استرس شدید را به شما تحمیل کند.

۲. مصرف غذاهای کم‌چرب یا رژیمی

غذاهای بدون چربی یا رژیمی معمولاً قند بالایی دارند و ممکن است منجر به افزایش حس گرسنگی و بالا رفتن میزان مصرف کالری شوند.

۳. کمبود پروتئین در رژیم غذایی

مصرف پروتئین را افزایش دهید؛ چرا که به کاهش اشتها، افزایش احساس سیری، افزایش سرعت متابولیسم و در نهایت کاهش وزن کمک می‌کند.

۴. بی‌توجهی به کالری مصرفی

توجه نکردن به مقدار کالری مصرفی موجب چاقی و اضافه وزن می‌شود. به مقدار کالری، فیبر و پروتئین‌هایی که مصرف می‌کنید، توجه کنید.

کاهش وزن

۵. مصرف نوشیدنی‌های قندی

حذف نوشابه‌ها و نوشیدنی‌های حاوی قندِ اضافی در کاهش وزن نقش شایانی دارد، اما توجه کنید که آبمیوه‌های طبیعی نیز قند فراوانی دارند و مصرف آن‌ها می‌تواند باعث مصرف کالری اضافی شود.

۶. عدم تعادل در مقدار کالری دریافتی

مصرف بیش از حد کالری باعث افزایش وزن می‌شود. از سوی دیگر، کالری بسیار کم نیز باعث می‌شود زمان طولانی گرسنه بمانید و متابولیسم و توده عضلانی خود را از دست بدهید./ بهداشت نیوز

اگر به دنبال کاهش وزن با دانه چیا هستید بخوانید

دانه های چیا هسته های کوچک سیاه و سفیدی از گیاه مریم گلی (Salvia hispanica)، عضوی از خانواده نعناع و۳ بومی مکزیک و گواتمالا است. آنها جزء اصلی رژیم غذایی آزتک ها و مایاهای باستانی بودند که اعتقاد بر این بود که انرژی پایدار و سایر مزایای سلامتی و تغذیه ای را فراهم می کند.

برخی از ویژگی های قابل توجه دانه چیا برای کاهش وزن

غنی از مواد مغذی: دانه های چیا منبع غنی از چربی های سالم مانند اسیدهای چرب امگا 3 به ویژه اسید آلفا لینولنیک (ALA) است که برای سلامت قلب مهم هستند. آنها همچنین سرشار از آنتی اکسیدان، مواد معدنی و ویتامین می باشند.

سرشار از فیبر غذایی: یکی از مهم ترین فواید دانه چیا محتوای فیبر بالای آن است. فیبر به هضم غذا کمک می کند، به حفظ روده سالم کمک می کند و می تواند برای کاهش وزن مفید باشد، زیرا باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید.

منبع پروتئین: دانه‌های چیا منبع خوبی از پروتئین هستند، به‌ویژه برای افرادی که محصولات حیوانی کم مصرف می‌کنند یا اصلاً محصولات حیوانی مصرف نمی‌کنند. پروتئین موجود در دانه چیا می تواند به عضله سازی، ترمیم بافت و کنترل اشتها کمک کند.

کاهش وزن: فیبر و پروتئین دانه چیا می تواند به کاهش اشتها کمک کند و باعث شود وزن بیشتری کم کنید. فیبر محلول آن نیز مقدار زیادی آب را جذب می کند و در معده منبسط می شود که ممکن است سیری را افزایش دهد و جذب غذا را کند کند.

کاهش وزن

بهبود سلامت قلب: دانه چیا می تواند نشانگرهای خونی خاصی را بهبود بخشد که ممکن است خطر بیماری قلبی و دیابت نوع 2 را کاهش دهد. محتوای بالای امگا 3 آنها همچنین می تواند التهاب و خطر آریتمی را کاهش دهد.

تقویت استخوان‌های سالم: آنها دارای چندین ماده مغذی هستند که برای سلامت استخوان‌ها مهم هستند، از جمله کلسیم، فسفر، منیزیم و پروتئین.

کنترل قند خون: مصرف دانه چیا می تواند حساسیت به انسولین و کنترل قند خون را بهبود بخشد و سطح قند خون را بعد از غذا تثبیت کند./ صد آنلاین

خاصیت سم زدایی و چربی سوزی  و کاهش وزن با بادمجان

بادمجان یک خوراکی مورد علاقه موجود در آشپزخانه است، اما تعداد کمی مردم میدانند که استفاده از بادمجان برای از دست دادن وزن، مفید است چربی کمی دارد و دارای آب زیادی است، بادمجان برای سلامتی بسیار عالی هستند.

پوست و دانه هایش، حاوی فیبر هستند و محتوی مواد مغذی هستند. خوردن منظم آن به اعضا و ارگانهای شما کمک می کند تا کار خود را به خوبی انجام دهند، به ویژه کبد و کیسه صفرا، تا کار خود را که مربوط به سم زدایی بدن است، به خوبی انجام دهند.

بادمجان سیستم گوارش شما را تحریک می کنند و به طور مستقیم چربی احشایی و چربی بدن را کاهش می دهند. می توانید از بادمجان برای از دست دادن وزن استفاده کنید و همچنین کلسترول و تری گلیسیرید خود را در همان زمان کاهش دهید! اضافه کردن آن به رژیم غذاییتان همچنین می تواند به بیماری های مزمنی مانند آترواسکلروز و مشکلات قلبی عروقی کمک کند.بدن شما فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی را در بادمجان دوست دارد.

کاهش وزن

فواید بادمجان برای سلامتی و کاهش وزن

بادمجان به گردش خون کمک می کند و به دلیل ویتامین و آنتوسیانین، آنتی اکسیدان که از بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

بسیار خوب است اگر دیورتیک را در رژیم غذایی خود داشته باشید. بادمجان بدن را از حفظ مایعات اضافی نگهداری خواهد کرد. بادمجان دارای کالری کمی است و درصد زیادی از وزنش از آب است.

بادمجان شامل مقدار بالایی از سدیم و پتاسیم است که سیستم عصبی و قلب و عروق شما به آن نیاز دارند تا عملکرد خوبی داشته باشند.

از آنجایی که بادمجان چربی یا قند زیادی ندارد، برای افراد مبتلا به دیابت نیز توصیه می شوند.

بادمجان به کاهش کلسترول کمک می کنند زیرا چربی موجود در غذایی که میخورید را جذب می کنند. آنها سموم را حذف می کنند و مراحل هضم را تنظیم می کنند.

با توجه به فیبر در آن، بادمجان مانع از یبوست می شود.

بادمجان از آنمی جلوگیری می کند و به دلیل منیزیم و آهن موجود در آن، از سیستم ایمنی بدن شما حمایت می کند.

فرمول استفاده از بادمجان برای لاغری و کاهش وزن

رژیم کاهش وزن خود را با آب بادمجان شروع کنید. به آسانی میتوانید آن را تهیه کنید، تمام چیزی که نیاز دارید و مهم است ثبات داشتن روی نوشیدنش است شما می توانید این عصاره را در هر زمان از روز بخورید.

کاهش وزن

مواد لازم:

2 فنجان سرکه سیب (400 میلی لیتر)

1 قاشق غذاخوری جوش شیرین(9 گرم)

1 عدد بادمجان

آب لیمو، خیلی رسیده نباشد.

4 فنجان آب (1 لیتر)

دستور العمل

1. بادمجان را با جوش شیرین و سرکه سیب بشویید تا سمومش از بین برود.

2. با آب به خوبی شستشو دهید.

3. بادمجان را به ورقه های نازک (حداقل یک سانتی متر ضخامت) را بدون کندن پوست ببرید.

4. ورقه ها را در ظرفی همراه با آب و آب لیمو بگذارید.

5. با یک قاشق بلند مخلوط کنید.

منبع: نمناک

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه