اخبار روز | اخبار جدید | اخبار سلامت

چند کاربرد خلاقانه با خمیر دندون برای جذابیت بیشتر در زیبایی خانم ها | حتما یه چند تا رو امتحان کنید، معتادش میشید!

چند معجزه ی زیبایی که فقط با یه خمیر دندون ساده اتفاق میفته را در ادامه با ما همراه باشید.

چند کاربرد خلاقانه با خمیر دندون برای جذابیت بیشتر در زیبایی خانم ها | حتما یه چند تا رو امتحان کنید، معتادش میشید!
کدخبر : 24847
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

افراد زیادی وجود دارند که ادعا می‌کنند استفاده از خمیردندان بر روی موها به منظورهای مختلف ایمن و مؤثر است. استفاده از خمیردندان برای از بین بردن موهای زائد بدن، کمک به رشد مو و تأثیر آن در رنگ کردن مو تنها بخشی از این ادعاهاست. اما برخی از اینها در واقع با یکدیگر در تضاد هستند و بیشتر آن‌ها با مکانیسم اکثر مواد تشکیل دهنده خمیردندان مطابقت ندارند. در ادامه می‌خواهیم انواع کاربرد خمیر دندان در خانه در ارتباط با مو را بررسی کنیم.

هیچ تحقیق پزشکی انجام نشده است که نشان دهد هنگام استفاده از خمیر دندان چه اتفاقی برای تارهای مو می‌افتد. ترکیبات منحصر به فرد فرمول خمیردندان می‌تواند نشانه‌هایی از تأثیر آن بر روی موهای شما ارائه دهد. به عنوان یک قاعده کلی، خمیر دندان ممکن است بتواند روی رنگ و رشد مو تأثیر بگذارد، اما این عمل لزوماً به صورت امیدوار کننده‌ نخواهد بود.

کراتینه مو

تمیز کردن حالت دهنده و صاف کننده مو با خمیر دندان

ممکن است روی اتو مو و انواع فر کننده‌های حرارتی مو بعد از مدتی یک پوشش ایجاد شود که کارایی آن‌ها را کاهش دهد و یا کلاً دچار مشکل نماید. خمیر دندان بدون آسیب رساندن به سطح دستگاه، جرم ایجاد شده را به راحتی پاک می‌کند. مقداری خمیر دندان را روی یک پارچه خشک قرار دهید و لکه‌ها را پاک کنید. در نهایت وسیله را با یک پارچه مرطوب پاک کنید و اجازه دهید سطح آن در تماس با هوا خشک شود.

آیا خمیر دندان رنگ مو را روشن می‌کند؟

قبل از اینکه به حقیقت یا خیالی بودن روشن کردن مو با خمیر دندان بپردازیم، بیایید توضیح دهیم که این ایده از کجا آمده است. بسیاری از مارک‌های خمیردندان سفید کننده حاوی پراکسید هیدروژن هستند. اگر با سفید کننده آشنایی ندارید، پراکسید هیدروژن عامل روشن کننده در اکثر محصولات سفید کننده است (و همچنین یک عنصر اصلی در بسیاری از فرمول‌های سفید کننده مورد استفاده در سالن‌های آرایشی است).

اما استفاده از خمیر دندان حاوی پراکسید هیدروژن برای روشن کردن موها به احتمال زیاد ایده خوبی نیست. خمیر دندان بافت و غلظت مناسبی برای این کار ندارد و به طور یکنواخت روی موها قرار نمی‌گیرد. در کنار آن هیچ دستورالعمل آزمایش شده ای برای استفاده مؤثر از خمیر دندان برای روشن کردن موهای بدن یا سر وجود ندارد.

بله، گذاشتن خمیر دندان به اندازه کافی روی موها، ممکن است آن‌ها را سفید کند، اما این بدان معنا نیست که باید آن را امتحان کرد. حتی اگر خمیر دندان سفید کننده بتواند موهای پوست و بدن را سفید یا روشن کند، نتیجه تا حدودی غیرقابل پیش بینی خواهد بود. اگر خمیردندان را برای مدت زمان قابل توجهی روی موها بماند، رطوبت را از تار موهای شما خارج کرده و آن را خشک و مستعد شکستن می‌کند. همچنین اگر روی پوست سر استفاده شود، ممکن است به فولیکول مو آسیب برساند.

باید این نکته را نیز در نظر گرفت که استفاده از خمیردندان روی مقدار زیاد مو مقرون به صرفه نیست و تمیز کرن موها از خمیر دندان پس از خشک شدن آن بسیار دشوار است.

کاربرد خمیر دندان در خانه ؛ رشد مو

بسیاری از انواع خمیردندان حاوی روغن نعناع، ​​عصاره یا طعم دهنده آن هستند. احتمالاً به همین دلیل است که برخی از افراد فکر می‌کنند استفاده از خمیر دندان روی پوست سر می‌تواند رشد مو را تقویت کند. درست است که روغن نعناع یک درمان خانگی طبیعی برای رشد مجدد مو است و ممکن است جریان خون را در پوست سر شما تحریک کند.

حتی مطالعات بالینی وجود دارد که منبع معتبری از استفاده از محصولات روغن نعناع برای کمک به رشد مو حمایت می کند. اما این بدان معنا نیست که استفاده از خمیر دندان روی پوست سر همان تأثیر را خواهد داشت. روغن نعناع باید به شدت غلیظ شود تا روی رشد مو تأثیر بگذارد. بنابراین بعید است که خمیر دندان موضعی برای رشد مو مؤثر باشد.

عوارض جانبی زدن خمیر دندان به مو

شکننده و خشک کردن مو

وز و غیر منعطف کردن مو

ایجاد رنگ موی لکه ای یا رگه ای

تحریک پوست سر و فولیکول‌های موی آن

خارش و پوسته پوسته شدن پوست سر

آیا خمیر دندان می تواند به از بین بردن لکه‌های رنگ مو روی پوست شما کمک کند؟

گاهی اوقات در روند رنگ کردن موها لکه‌هایی رو پوست پیشانی، شقیقه‌ها و گوش‌ها ایجاد می‌شوند. خمیردندان به دلیل داشتن مواد روشن کننده به عنوان راهی برای از بین بردن این لکه‌ها پیشنهاد شده است. باز هم، هیچ تحقیق پزشکی وجود ندارد که از استفاده از خمیر دندان برای این منظور پشتیبانی کند.

دندان

کاربرد خمیردندان در خانه برای بهبود ظاهر پوست

این اعتقاد وجود دارد که می‌توان از خمیر دندان برای بهبود ظاهر پوست استفاده کرد. در ادامه این گزینه‌ها را بررسی می‌کنیم.

خمیر دندان و درمان جوش و آکنه

این ذهنیت به این خاطر به وجود آمده است که خمیر دندان قابلیت خشک کنندگی زیادی دارد. از آنجایی که ضایعات آکنه حاوی روغن هستند، این ذهنیت شروع شد. بسیاری از افراد معتقدند که خشک کردن ضایعه آکنه به از بین رفتن سریع ‌تر آن کمک می‌کند.

خمیر دندان حاوی موادی مانند جوش شیرین، الکل، پراکسید هیدروژن، و سدیم لورت سولفات است که باعث خشک شدن روغن جوش‌های صورت یا بدن می‌شوند. اما در نظر داشته باشید خشک کردن یک جوش برای خلاص شدن از شر آن کافی نیست. بنابراین توصیه می‌کنیم از محصولات مراقبتی و پزشکی تخصصی استفاده کنید.

کاربرد خمیردندان در خانه برای پوست صورت

از کاربرد خمیردندان در خانه برای ساخت انواع ماسک آگاهی دارید؟ استفاده از خمیر دندان برای ساخت ماسک صورت بسیار رایج شده است. در ادامه چند ماسک پر طرفدار را معرفی می‌کنیم.

خمیر دندان و جوش شیرین

یک قاشق چایخوری را با مقداری خمیر دندان ترکیب کنید و به طور یکنواخت روی پوست صورت قرار دهید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت روی پوستتان بماند. پس از آن صورت را با آب خنک بشویید و پس از خشک کردن آن از مرطوب کننده استفاده کنید.

خمیر دندان، عسل و گلاب

مقداری خمیر دندان ترجیحاً بدون سولفات، یک قاشق چایخوری عسل و مقداری گلاب ترکیب کنید. این مخلوط را به طور یکنواخت روی پوست قرار دهید و پس از ۱۰ دقیقه با آب معمولی بشویید.

خمیر دندان و لیمو

مقداری خمیر دندان را با یک قاشق چای خوری آب لیموی تازه مخلوط کنید و توسط یک پد یا پنبه، صورت تمیز خود را به آن آغشته کنید. پس از بیست دقیقه صورت خود را بشویید و با یک محصول مناسب آبرسانی کنید.

منبع: جذاب ترینها

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه