نکات طلایی برای مدیران کسب و کارها در سال جدید!

در توصیف این مقاله به بررسی مهم ترین نکاتی که باید مدنظر مدیران کسب و کارهاباشد می پردازیم

 نکات طلایی برای مدیران کسب و کارها در سال جدید!
کدخبر : 24608
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

راه اندازی کسب و کار جدید اولویت اول نباشد در ابتدا آن چه دارید را تقویت نمایید. راه اندازی معمولا نیاز به داشتن داده های ثابت و تغییرات کم محیطی دارد.در فضای فعلی آن چه را که دارید تقویت نمایید. سال جدید برای کار و کسب ها سال متفاوتی خواهد بود. از مسائل درونی چون آغاز فعالیت مجلس دوازدهم شورای اسلامی تا انتخابات آمریکا و شروع کار با بالا رفتن قیمت دلار و سکه همه و همه نشانگر از سالی خاص برای کسب و کارهاست.مدیران می بایست با نگاه حرفه ای تر و جدی تری سال جدید را آغاز نمایند و نکات مختلفی را مد نظر قرار دهند تا دچار چالش های کمتری شوند. می توان گفت عدم توجه به این نکات مشکلات جدی را به وجود خواهد آورد.محورهای نکاتی که می بایست مد نظر قرار گیرد موارد ذیل می باشند:

  •  اقتصادی
  •  توسعه ی فردی مدیر
  •  منابع انسانی
  •   فضای مجازی
  •  ارتباطات

اقتصادی

کسب و کار

  1.  راه اندازی کسب و کار جدید اولویت اول نباشد در ابتدا آن چه دارید را تقویت نمایید. راه اندازی معمولا نیاز به داشتن داده های ثابت و تغییرات کم محیطی دارد.در فضای فعلی آن چه را که دارید تقویت نمایید.
  2.  به واحد بازرگانی خود بگویید در کنار برنامه های توسعه ای، برنامه ای را نیز جهت کسب بیشترین درآمد با وضعیت و منابع جاری مجموعه ی تان ارائه نمایند.
  3. برای دفاتر مالیاتی و اعلام گزارشات به موقع به مالیات برنامه ریزی دقیق داشته باشید. افزایش یک درصدی ارزش افزوده در سال جاری نیز این پیام شفاف را برای کسب و کارها داشت که می بایست بسیار دقیق و شفاف تر از قبل نسبت به موضوع مالیات برنامه ریزی داشته باشید.
  4. برای بیمه، یک فرد آشنا به موضوع را در کنار خود داشته باشید. کوتاه تر شدن زمان اقساط های بیمه و جدی تر شدن حضور بازرسان بیمه در سال گذشته این نکته ی را مشخص می نماید که می بایست باید برای بیمه ی کارکنانتان برنامه ریزی حرفه ای داشته باشید تا خدای نکرده دچار شکایات و یا جرایم بیمه ای نشوید.
  5. اگر موضوع کاری شما امکان دانش بنیان شدن را دارد، برای دریافت مدارک دانش بنیانی اقدام نمایید.معافیت ها و امتیازات نسبتا مناسبی برای دانش بنیان ها در نظر گرفته شده است.جدا از نگاه اقتصادی از لحاظ برندی نیز دانش بنیان شدن ظرفیت های خوبی را ایجاد می نماید.

توسعه فردی مدیر

کسب و کار

 

  1.  برای بالابردن مهارت های کنترل استرس و اضطراب برنامه ریزی کنید. مدیران زیادی را در جلسات مشاوره دیده ام که با داشتن وضع مالی عالی،دچار استرس های سنگین درونی بوده اند و یا در تعامل با خانواده به بن بست رسیده اند. طبیعتا باید برای این موضوع در ابتدا تامل و در ادامه مهارت های مرتبطش را آموخت.
  2.   برای بالا بردن مهارت های توسعه فردی برنامه ریزی کنید و توسعه ی آموزشی خودتان را مد نظر قرار دهید. اینکه این آموزش در چه موضوعی باشد بستگی به اهداف کاری و شخصی آینده ی شما دارد. اما حتما آموزش را جز برنامه های خود قرار دهید. آن هم آموزش هایی که در مهارت های فردی تان را بالا ببرد.
  3.  باید با داشتن مربیان مرتبط در این موضوع بیاموزیم که پول هدف اصلی نمی باشد. سرمایه هایی چون سلامتی و خانواده از اهمیت فراوانی برخوردار هستند و داشتن پول بدون سلامتی و خانواده ی خوشحال ما را به جایی نمی رساند. نتیجه ی ایجاد این نگاه برای ما این خواهد شد که برای رژیم جسمی و روحی برنامه ریزی باید صورت گیرد.
  4.  اهداف شخصی مان باید به نحوی با معنایی گره بخورند، فارغ شدن از معنا در نهایت حس هایی چون  تنهایی، بی حاصلی و اضطراب دائمی را به ما منتقل خواهند کرد.(طبیعتا توضیح معناگرایی خود نیاز به یادداشت مستقلی دارد) 
  5.  هیات مدیره به مثابه مغز مجموعه است. برای ایجاد و شکل گیری افکار تازه و جدید در هیات مدیره  از ظرفیت افراد میهمان استفاده نمایید.

منابع انسانی

کسب و کار

  1.  به نگهداشت نیروهای فعلی بیشتر فکر کنید. تصور نکنیم اگر یک نیرو را مرخص کردیم کارجویان فراوانی برای همکاری وجود دارند. نیروهای خوب سر کار هستند و نیروهای متوسط نیز به نحوی و حتی با شغل های متفاوت (اسنپ و ...)درآمد اولیه ی خود را کسب می نمایند. بنابراین تا امکانش وجود دارد با نیروهای فعلی سازگار شوید و با بهره گیری از پیشنهادهای بخش منابع انسانی و تجربیات خودتان، نیروهای فعلی را حفظ نمایید.
  2.  واحد منابع انسانی برای مجموعه تشکیل دهید و فردی را در مجموعه قرار دهید تا حداقل یک فردی باشد تا حرف های  کارکنان تان را گوش کند،حتی اگر قرار نیست تغییری رخ دهد! شنیده شدن موضوع مهمی است که  ما معمولا از آن غفلت می کنیم و یک کسب و کار باید بشنود.

فضای مجازی

کسب و کار

  1.   به دلیل فضای اقیانوس قرمز شبکه های اجتماعی غیر ایرانی و عدم مشخص بودن وضعیت باز یا بسته شدن آن ها، راه اندازی وب سایت را حتما در برنامه ی کاری خود قرار دهید. برای تهیه ی وب سایت نکته ی مهم این است که حتما هاست را از هاست های ایرانی تهیه نمایید.برای دامین نیز حتما در کنار دامین مرسوم کام(COM) دامین آی آر(IR)نیز تهیه نمایید.
  2.   راه اندازی سایت به زبان دوم (معمولا هم در ابتدا زبان عربی) را پیگیری کنید. ظرفیت تعامل اقتصادی با اعراب برای کسب و کارها محتمل تر است.
  3. پیشنهاد می کنم چه تمایل دارید و چه ندارید در پیام رسان های بومی نیز صفحه ی کسب و کاری خود را ایجاد نمایید که اگر برای پیام رسان های دیگر چالشی پیش آمد تمام ظرفیت ارتباط با مشتری و برندینگ خود را از دست نداده باشید.

ارتباطات

کسب و کار

نکته پایانی: معمولا در ایران کسب و کارها، ذی نفعی با نام سازمان های دولتی را دست کم می گیرند و یا اینکه برنامه ی مدونی برای تعامل با سازمان های دولتی ندارند در حالی که یک مدیر کسب و کارها ناچار است در موضوعات مختلف با سازمان های دولتی در تعامل باشد. بنابراین برای تعامل سازنده با  سازمان های دولتی که می بایست با آن ها در تعامل باشید برنامه ریزی هدفمند داشته باشید./عصرایران

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه