غزه | جنگ غزه

6 هفته تا آتش بس در غزه! | بایدن خبر از آتش بس 6 هفته ای در غزه داد

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید با شرکای واشنگتن به‌دنبال برقراری آتش‌بس فوری در غزه هستند.

6 هفته تا آتش بس در غزه! | بایدن خبر از آتش بس 6 هفته ای در غزه داد
کدخبر : 24382
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بامداد شنبه گفت ایالات متحده و شرکای آن در حال کار بر روی برقراری آتش‌بس فوری حداقل ۶ هفته‌ای در غزه و تلاش برای دائمی‌ترکردن آن هستند.

بایدن که کشورش حامی تمام‌قد رژیم صهیونیستی در ارتکاب جنایات جنگی در غزه بوده است، گفت: «با شرکای خود در حال تلاش هستیم تا با بحران انسانی در غزه مقابله و کمک‌ها را فراهم، گروگان‌ها را آزاد و آتش‌بس برقرار کنیم».

او همچنین گفت واشنگتن بر اطمینان از برقراری وحفظ آرامش در کشورهای همسایه رژیم صهیونیستی از جمله لبنان تلاش می‌کند.

رئیس‌جمهور آمریکا همچنین گفت: «به‌منظور رسیدن به راه‌حل ۲ دولتی و فراهم کردن امنیت و شأن برابر برای اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها، فرصت برای صلح باید حفظ شود».

این در حالی است که با وجود نگرانی‌ها درباره حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به شهر رفح در جنوب غزه، دولت بایدن با تجهیز این رژیم به بمب و جنگنده‌ها به ارزش میلیاردها دلار موافقت کرده است./ اقتصاد آنلاین

غزه

تأکید محمود عباس بر لزوم عقب نشینی کامل رژیم صهیونیستی از غزه

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر لزوم تسریع در عقب نشینی کامل رژیم صهیونیستی از غزه و توقف تمام اقدامات یکجانبه در کرانه باختری و قدس تأکید کرد.

به گزارش ایسنا، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تماس تلفنی با رئیس جمهور بلغارستان بر لزوم مداخله جامعه بین‌المللی برای ایجاد مکانیزم‌هایی برای ورود کمک‌های بشردوستانه و پزشکی به نوار غزه و ممانعت از مهاجرت فلسطینی‌ها تأکید کرد.

براساس گزارش خبرگزاری معا، وی بر لزوم تسریع در عقب نشینی کامل رژیم صهیونیستی از غزه و توقف تمام اقدامات یکجانبه در کرانه باختری و قدس و دستیابی فلسطین به عضویت کامل در سازمان ملل تأکید کرد.

محمود عباس گفت: دولت فلسطین باید در غزه نیز مثل کرانه باختری مأموریت‌های خود را انجام دهد.

رئیس جمهور بلغارستان نیز تأکید کرد امیدوار است ملت فلسطین به آزادی و استقلال دست یابند و جنگ به پایان برسد.

محمود عباس همچنین نامه‌هایی را برای تعدادی از رؤسای جمهور، نخست وزیران و سازمان‌ها و اتحادیه‌ها در جهان فرستاد و بر مخالفت با اصول روز بعد از جنگ غزه که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی آن را اعلام کرده بود، تأکید کرد.

وی هشدار داد: نتانیاهو مواضع و تلاش‌های بین‌المللی برای توقف جنگ و عقب نشینی کامل اسرائیل از غزه و افزایش کمک‌های انسانی را به چالش می‌کشد./ ایسنا

غزه

رژیم صهیونیستی به دنبال تشکیل نیروی نظامی چند ملیتی در غزه

وبگاه خبری آمریکا گزارش کرد وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سفرش به واشنگتن، پیشنهاد تشکیل یک نیروی چند ملیتی در نوار غزه را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، وبگاه خبری آکسیوس به نقل از مقامات صهیونیستی گزارش کرد «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سفر به واشنگتن پیشنهاد ایجاد یک نیروی نظامی چند ملیتی که شامل نیروهای عرب در غزه می‌شود را ارائه کرد.

وبگاه خبری آمریکا گزارش کرد گالانت پیشنهاد کرده است که یک نیروی عربی برای مدت محدودی با هدف تامین امنیت اسکله دریایی در غزه مستقر شود.

پیشتر جو بایدن،‌ رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود که ارتش آمریکا یک اسکله موقت در سواحل مدیترانه در غزه ایجاد خواهد کرد.

در همین رابطه آکسیوس از یک مقام عرب گزارش کرد کشورهای عربی آماده اعزام نیرو برای تامین امنیت کمک‌های انسانی به نوار غزه نیستند و ممکن است پس از پایان جنگ، به اعزام نیروهای حافظ صلح در غزه فکر کنند.

گفتنی است وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سفر خود به واشنگتن برای تشکیل یک نیروی چند ملیتی به نوار غزه که متشکل از عناصر مسلح از سه کشور عربی در این منطقه خواهد بود، به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافت.

هدف این است که ایالات متحده نیروی چند ملیتی را رهبری کند که مسئولیت تامین امنیت کاروان‌ها و ارائه کمک‌های بشردوستانه را بر عهده خواهد داشت. به این ترتیب عناصر غیر مرتبط با حماس در میدان تقویت می‌شوند و مشکل عمیق‌تر با آمریکایی‌ها حل می‌شود.

غزه

آمریکایی‌ها این ایده را پذیرفتند اما آن را مشروط به پیشرفت طرح «روز بعد» کردند که گالانت تقریباً سه ماه پیش ارائه کرد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در مورد آینده نوار غزه طرحی ارائه کرده است که شامل «آزادی عملیاتی» ارتش اشغالگر در نوار غزه است و پیشنهاد می‌کند که نوار غزه به صورت غیرنظامی توسط «طرف‌های فلسطینی که با اسرائیل خصومت ندارند» تحت نظارت یک نیروی بین‌المللی چند ملیتی مدیریت شود.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش کردند کشورهای عربی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی حفظ کرده‌اند با اعزام نیرو به غزه برای حفاظت از ایجاد اسکله و تامین امنیت کمک‌های انسانی موافقت کرده‌اند./ ایسنا

تشدید حمله‌های اشغالگران به غزه و مقابله سلحشورانه مقاومت

جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه در حالی وارد صدوهفتادوششمین روز خود شده است که اشغالگران حمله های خود را به غزه تشدید کرده اند.

بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به آوارگان در باشگاه الشجاعیه و منطقه گذرگاه کارنی و اطراف بیمارستان شفا و اردوگاه المغازی و خان یونس حدود ۴۰ فلسطینی دیگر به شهادت رسیدند.

خبرنگار الجزیره از آتش سنگین تانکها و نفربرهای رژیم صهیونیستی به اطراف مرکزدرمانی ناصر و ویرانی منازل در اردوگاه خان یونس در جنوب غزه خبر داد.

مناطق شرقی و غربی شهر خان یونس در جنوب غزه از سوی توپخانه رژیم صهیونیستی گلوله باران شد.

از سوی دیگر هلال احمر فلسطین اعلام کرد که ۲۶ نفر از پرسنل خود را از زمان شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه از دست داده است و این افرادی که به دست اشغالگران به شهات رسیده اند، در حال انجام ماموریت انسان دوستانه بودند و لباس هلال احمر برتن داشتند.

این درحالی است که گردانهای قسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که در جریان عملیاتی موفق، گروهی از نظامیان صهیونیست را در منزلی در حومه مرکز درمانی ناصر در خان یونس هدف قرار داده و شماری از آنها را به هلاکت رسانده و برخی دیگر را زخمی کرده است.

قسام همچنین از عملیات دیگری در اطراف بیمارستان شفا در غزه خبر داد و اینکه دو تانک رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده است.

سرایا القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز اعلام کرد که جنگ افزارهای رژیم صهیونیستی را هدف قرار داده و با نظامیان صهونیست در شمال خان یونس درگیر شده است.

این درحالی است که ارتش رژیم صهیونیستی از کشته شدن یک نظامی و زخمی شدن ۱۶ نظامی خود در نبردهای جنوب غزه خبر داده و اینکه از یکشنبه گذشته تاکنون ۸۱ نظامی این رژیم زخمی شده اند./ خبرگزاری مهر

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه