روانشناسی | روانشناسی روابط | روانشناسی ساده

اگر رابطتون با همسرتون سرد شده، این مقاله برای شماست | چند راهکار ساده و روتین برای بهبود روابط زوجین!

بهبود روابط زناشویی می تواند سبب گردد زندگی مشترک بین زوجین به مراتب عاشقانه تر و پایدارتر گردد.

اگر رابطتون با همسرتون سرد شده، این مقاله برای شماست | چند راهکار ساده و روتین برای بهبود روابط زوجین!
کدخبر : 24354
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

بهبود روابط زناشویی می تواند سبب گردد زندگی مشترک بین زوجین به مراتب عاشقانه تر و پایدارتر گردد زیرا در رابطه علاوه بر اهمیت به نیازهای عاطفی، زوجین به نیازهای جنسی یکدیگر توجه نموده و بدین سبب رابطه بسیار مطلوبی نیز دارند.

روانشناسی

12 راهکار مناسب برای بهبود روابط زناشویی

از آن جایی که به مرور زمان و بعد از گذشت چند سال از زندگی مشترک، ممکن است روابط زناشویی بین زن و شوهرها تکراری شده و دچار روتین شود. دراین صورت روابط زناشویی از شور قبلی و هیجان اصلی خود خارج می شوند. اما، روش ها و راهکاری های زیادی برای بهبود روابط زناشویی وجود دارند که در ادامه مطلب به آنها می پردازیم.

برای بهبود روابط زناشویی از خودتان شروع کنید

سعی کنید نیازهای خود را کنترل کرده و این انتظار را فراموش کنید که همسرتان همیشه در اختیار شما باشد. باید این موضوع را درک کنید که میزان شور جنسی، نحوه ی تحریکات شما با همسرتان متفاوت می باشد. به این صورت که هر اندازه تلاش همسرتان برای فهمیدن شما افزایش یابد، تلاش شما هم باید برای درک این تفاوت ها بیشتر شود.

رفتارهای کنترل کننده و یا پنهان کننده نداشته باشید

از آن جایی که رفتارهای کنترل کننده همیشه موجب رفتارهای پنهان کننده می شود و رفتارهای پنهان کننده موجب رفتارهای کنترل کننده، سعی کنید از این دو رفتار مخرب دوری کنید. در این صورت هیچ موقع نیازی به بهبود روابط زناشویی و عاشقانه نخواهید داشت. بجای این که رفتار کنترل کننده از خود نشان دهید، می توانید فضای ایمن فراهم آورده تا بتوانید در بستری امن، عشقتان را در میان بگذارید.

انجام رابطه های جنسی در شرایط غیر عادی

برای بهبود روابط زناشویی خود سعی کنید به دنبال راه ها و روش هایی جهت جذاب تر شدن و متنوع تر بودن روابط جنسی باشید.

برنامه ریزی برای آخر هفته

یکی دیگر از روش های بهبود روابط زناشویی، برنامه ریزی برای آخر هفته می باشد. می توانید برای تنوع بخشیدن به حال و هوای روابط زناشویی خود، یک برنامه ریزی کوتاه برای سفر با همسرتان در خارج از شهر بریزید.

به سلامت خود اهمیت دهید

همیشه به ورزش و فعالیت بپردازید یا از برنامه ی غذایی سالمی برخوردار باشید. ورزش و انجام فعالیت های جسمانی می تواند موجب شود که در طول روز شاداب تر باشید و دور از استرس باشید و حوصله بیشتری داشته باشید.

تجربه های جدیدی را با همسر خود کشف کنید

سعی کنید در مدل معاشقه و نزدیکی تنوع داشته باشید. این موضوع موجب می شود که در رابطه ی جنسی، معاشقه به رابطه ی شما حس تازگی ببخشد. حس تازگی و تنوع می تواند موجب آزادسازی دوپامین در مغز شده و هیجان را در انسان افزایش دهد.

گرفتن دستان هم

یکی دیگر از راهکارهای بهبود روابط زناشویی، نگه داشتن دست کسی است که عاشقش هستید. این کار می تواند به شکل قابل توجهی موجب کاهش هورمون های هیجانی منفی شود. همین طور می تواند موجب افزایش محبت بین زوجین و تقویت صمیمیت در روابط جنسی شود.

روانشناسی

تشویق و تایید

برای بهبود روابط زناشویی، با نیازهای ضمیر ناخودآگاه آشنا باشید. یکی از اصلی ترین نیازهای اساسی ضمیر ناخودآگاه تایید و تشویق می باشد. البته این موضوع به این معنا نمی باشد که به صورت مداوم طرف مقابل خود ر تشویق و یا تایید کنید. بلکه می توانید تصویری از خود نمایش دهید که در آن خود را مورد تایید نشان داده اید. هر اندازه به تصویرهای ایده آل ذهنی طرف مقابل خود نزدیک شوید، قطعا موجب بهبود روابط زناشویی و افزایش علاقه ی همسرتان خواهید شد.

از آرزوهای هم حمایت کنید

از آن جایی که هر دوی زوجین آرزوها و خواسته هایی دارند، بایستی با درک و شناسایی آن خواسته ها موجب حمایت از آن ها شویم. حتی اگر خیلی هم شرایط بر وفق مراد نبود، می توانید از آرزوهای همسر خود اطلاع پیدا کرده و بگویید که از آن ها حتما حمایت خواهید کرد. این کار موجب می شود که شناخت شما نسبت به همسرتان بیشتر شده و پیوندتان قوی تر شود.

برای همسر خود دو گوش شنوا باشید

زمانی که همسرتان با شما صحبت می کند، سعی کنید تمام حواستان پیش او باشد. از آن جایی که بانوان زیاد دوست دارند که در مورد مشکلات خود با همسرشان صحبت کنند و مردها هم اغلب حوصله ی گوش کردن به این مسائل را ندارند، مدام با گوشی خود بازی کرده و یا حواسشان در زمان صحبت کردن پیش آن ها نمی شود. تمامی این موارد موجب بروز ناراحتی و سوءتفاهم های زیادی بین بانوان می شود.

برای رفع این کار سعی کنید مشکلات خود را یادداشت کرده و در مورد آن مشکلات زمان مخصوصی را تعیین کرده و با هم صحبت کنید. ولی این موضوع را هیچ موقع فراموش نکنید که لبخند دوای تمامی مشکلات می باشد و می توانید در تمامی شرایط ناراحت کننده و استرس زا، احساسات خود را کنترل کرده و با یک لبخند انرژی لازم را به همسر خود بازگردانید. مطمئن باشید در این صورت می توانید بهترین تصمیمات را برای خود بگیرید.

کمک رسان هم باشید

هم بانوان در انجام امور خانه و هم آقایان برای رفع مشکلات مالی نیاز به کمک دارند. تمامی این کارها به صورت تک نفره ممکن است موجب ایجاد بار سنگینی بر دوش هر کدام از زوجین ایجاد نماید. برخی از زوجین متاسفانه به دلیل تنبلی و یا هر چیز دیگر برای یکدیگر وقت نمی گذارند. این موضوع موجب می شود که خیلی از خانم ها از بچه دار شدنشان ناراضی شده و خیلی از آقایان هم به دلیل این که کسی آن ها را درک نکرده، همیشه این امر در خاطرشان باقی بماند. با مشارکت و همکاری همدیگر تمامی این مشکلات قطعا به خاطرات شیرین زندگی تبدیل خواهند شد.

روانشناسی

به همدیگر فضا دهید

برخی از زن و شوهرها دلیل مشکل خود را فرار همسرانشان بیان می کنند. موضوعی که وجود دارد، این است که مردان و زنان دوست دارند که هر از گاهی در مکان هایی خلوت و یا با دوستان و خانواده ی خود به تنهایی باشند. این دور بودن به آن ها حس خوبی می دهد. این فضا را از همدیگر نگیرید چون قطعا اگر شما به همسرتان این فرصت را ندهید، قدرت تنها ماندن یا مستقل ماندن را از او گرفته اید.

 سخن پایانی

به خاطر داشته باشید که شما تنها برای بهبود رابطه عاشقانه با همسر خود قدم برنمیدارید بلکه برای آرامش و شادی خود حرکت می‌کنید. هر چقدر همسرتان شاد‌تر باشد شما نیز زندگی بهتر و آرام‌تری را تجربه می‌کنید.

منبع: طوطیا نیوز

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه