اخبار روز | اخبار جدید

خبر داغ امروز؛ عامل غالب بیماری ها تنهایی می باشد | با این تست میفهمی چقدر تنها ای؟

تنهایی یک عامل استرس‌زای روانی-اجتماعی است که می‌توان آن را با کشیدن 15 نخ سیگار در روز مقایسه کرد.

خبر داغ امروز؛ عامل غالب بیماری ها تنهایی می باشد | با این تست میفهمی چقدر تنها ای؟
کدخبر : 24321
پایگاه خبری تحلیلی پیشنهاد ویژه :

تنهایی یک عامل استرس‌زای روانی-اجتماعی است که می‌توان آن را با کشیدن 15 نخ سیگار در روز مقایسه کرد. اکنون مطالعه جدید پژوهشگران دانشگاه ایندیانای آمریکا نشان می‌دهد که 53 درصد از سالمندان در کلینیک‌های مراقبتی احساس تنهایی می‌کنند. شواهد این پژوهش حاکی از آن است که وقتی افراد مسن احساس تنهایی می‌کنند، سلامت جسمی و روانی آن‌ها به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌یابد.

به گزارش جذاب ترین ها، «مونیکا ویلیامز فارلی»، پژوهشگر اصلی تحقیق منتشرشده در ژورنال AGS می‌گوید که تنهایی بر سلامت تأثیرات بسیار مضری می‌گذارد؛ بنابراین به همان طریقی که از افراد مسن می‌پرسیم: «آیا سیگار می‌کشید؟» یا «قند خون خود را اندازه می‌گیرید؟» باید میزان تنهایی آن‌ها را نیز جویا شد و راه‌حلی برای آن تدارک دید.

تست شخصیت

تأثیر مضر تنهایی بر سلامت افراد مسن

پژوهش حاضر قصد دارد به پزشکان یادآور شود که تنهایی نیز همانند چاقی و مصرف دخانیات باید در افراد مسن بررسی شود. تنهایی – که این پژوهش آن را نوعی «استرس بیوفیزیکی» می‌نامد – عاملی است که معمولاً نادیده گرفته می‌شود، درحالی‌که کیفیت زندگی سالمندان را تا حد زیادی تحت تأثیر قرار می‌دهد.

نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که تقریباً 53 درصد از سالمندان در کلینیک‌های مراقبتی احساس تنهایی می‌کردند. این افراد به‌لحاظ آماری سلامت روانی و جسمی بسیار ضعیف‌تری داشتند. به‌عنوان راه‌حل دکتر فارلی می‌گوید که پزشکان و پرستاران باید ابتدا بیماران خود را غربالگری کنند.

پزشکان باید درباره احساس تنهایی با بیماران مسن‌تر خود حرف بزنند و راه‌هایی را برای کمک به آن‌ها در ایجاد روابط اجتماعی معنادار فراهم کنند. محققان پیشنهاد می‌کنند که طرح «حلقه دوستان» – به‌عنوان یک مدل توان‌بخشی روانی و اجتماعی که دوره‌ای سه‌ماهه است – می‌تواند باعث تقویت تعامل و دوستی بین افراد شود. این مدل هم در کاهش تنهایی و هم در بهبود سلامتی، ازجمله سلامت ذهنی، شناختی، کاهش نرخ مرگ‌ومیر و هزینه‌های کمتر مراقبت‌های بهداشتی مؤثر خواهد بود.

منبع: جذاب ترینها

​​تست میزان درون گرایی / برون گرایی

درونگرا هستی یا برونگرا؟ شناخت تیپ شخصیتی شما می تواند در بسیاری از زمینه های زندگی مانند ارتباطات، روابط، انتخاب شغل و موارد دیگر به شما کمک کند.

انجام تست شخصیت می تواند راهی عالی برای کشف درون گرا یا برون گرا بودن شما باشد و این تست خاص سرگرم کننده و تعاملی است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک کتاب انتخاب کنید، و ما به شما خواهیم گفت که چه نوع شخصیتی دارید!

اگر میخواهید در چالش های بیشتری شرکت کنید این صفحه  را ببینید.

کتاب 1: خروجی

کسانی که کتاب اول را انتخاب می‌کنند اغلب برون‌گرا و اجتماعی هستند. آنها از به دست گرفتن ابتکار عمل و اولین کسانی که خود را معرفی می کنند یا سوالی می پرسند نمی ترسند.

آنها تمایل دارند در تعاملات خود کاملاً مطمئن باشند و از تعامل با دیگران لذت می برند. این می تواند در یک محیط حرفه ای، یا به سادگی زمانی که خود را به غریبه ها در یک محیط جدید معرفی می کنند.

کتاب 2: درونگرا

کسانی که کتاب دوم را انتخاب می کنند ممکن است درونگراتر باشند. آنها ترجیح می دهند قبل از درگیر شدن فعالانه با افراد، وقت خود را صرف مشاهده محیط اطراف خود و شناختن آنها کنند.

آن‌ها در گروه‌های کوچک‌تر راحت‌تر هستند و اغلب می‌توانند به تنهایی پیدا شوند و علایق و علایق خود را بررسی کنند. ویژگی کلیدی این انتخاب، توانایی فکر کردن قبل از صحبت است.

کتاب 3: اجتماعی

کسانی که کتاب سه را انتخاب می کنند، زندگی اجتماعی فعالی دارند. آنها اغلب زندگی مهمانی هستند و افراد دیگر را به گفتگوهای خود می کشانند.

آنها عاشق ملاقات با افراد جدید، گفتگوهای عمیق در مورد موضوعات معنی دار هستند و به طور کلی از بودن در کنار مردم تا حد امکان لذت می برند. اگر به دنبال کسی هستید که مطمئن شود همه اوقات خوبی را سپری می کنند، به این انتخاب نگاه نکنید!

کتاب 4: خجالتی

کسانی که کتاب چهارم را انتخاب می کنند ممکن است کمی خجالتی یا درونگرا باشند. آنها معمولاً در گروه‌های کوچک‌تر راحت‌تر هستند، جایی که می‌توانند وقت خود را صرف شناخت هر فرد به طور جداگانه کنند.

آنها محیطی را ترجیح می دهند که در آن احساس امنیت و پذیرش کنند، بنابراین می توانند به تدریج در طول زمان باز شوند. این انتخاب گویای شخصیت این افراد است.

کتاب 5: دوستانه

کسانی که کتاب پنجم را انتخاب می کنند اغلب شخصیت دوستانه ای دارند. آنها از اینکه دیگران احساس استقبال و پذیرش کنند، صرف نظر از اینکه چقدر آنها را می شناسند، لذت می برند.

آنها اغلب اولین کسانی هستند که در صورت نیاز کمک یا پشتیبانی می کنند، که آنها را به دارایی های ارزشمند در هر تیم یا گروهی تبدیل می کند. چنین افرادی اغلب تمایل ذاتی به ایجاد ارتباطات معنادار با اطرافیان خود دارند.

امیدواریم با این تست شخصیت متوجه شوید که درون گرا هستید یا برون گرا، لذت برده باشید! همیشه خوب است که از شخصیت خود و نحوه مقایسه آن با دیگران ایده بگیرید. یادتان باشد این تست صرفا جنبه سرگرمی دارد و از نظر علمی معتبر نیست.

اگر از این تست لذت بردید، حتما وب سایت ما را به طور منظم برای تست های شخصیتی جدید بررسی کنید. این را با دوستان و خانواده خود نیز به اشتراک بگذارید!

آیا این خبر مفید بود؟
ارسال نظر:

  • پربازدید
  • پربحث ها
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
  • ۲۴ ساعت
  • هفته
  • ماه
روی خط رسانه